Ensam hemma
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Ensam hemma

    Eftersom min man jobbar kväll/natt så är jag ju alltid hemma ensam på kvällarna måndag-torsdag. Nu börjar det bli mörkt igen på kvällarna och det är jag inte riktigt van vid än. Så när man sitter här och surfar och så hör man (=jag) en duns från verandan, den är precis utanför det fönster jag har i rummet jag är i nu. Jag vänder mig om och kollar på hunden och han har också reagerat på dunsen.

    Och jag som tänkte gå ner till frysen i vår källare (man måste gå utevägen för att komma dit) och kolla om jag hade smördeg där.

    men nä,,,nu tänker jag inte gå dit, nu blev jag lite harig
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Ensam hemma Eftersom min man jobbar kväll/natt så är jag ju alltid hemma ensam på kvällarna måndag-torsdag. Nu börjar det bli mörkt igen på kvällarna och det är jag inte riktigt van vid än. Så när man sitter här och surfar och så hör man (=jag) en duns från verandan, den är precis utanför det fönster jag har i rummet jag är i nu. Jag vänder mig om och kollar på hunden och han har också reagerat på dunsen.

    Och jag som tänkte gå ner till frysen i vår källare (man måste gå utevägen för att komma dit) och kolla om jag hade smördeg där.

    men nä,,,nu tänker jag inte gå dit, nu blev jag lite harig
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Har du nåt...

    äppelträd intill?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Har du nåt... äppelträd intill?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Nope, inget sånt. Och det lät inte som att det på verandataket, lät mer som att det nåt som dunsade i golvet. Men det kan ju ha varit an fladdermus som flög fel, vi har tydligen många såna här.
    Alltså jag är inte på allvar rädd att det ska vara nån tjuv eller så. Men jag blir lite för harig för att gå ut när sånt händer, för jag skrämmer upp mig själv fast jag med sunda förnuftet vet att det mest troligt är helt ofarligt
  6. 3
    Nope, inget sånt. Och det lät inte som att det på verandataket, lät mer som att det nåt som dunsade i golvet. Men det kan ju ha varit an fladdermus som flög fel, vi har tydligen många såna här.
    Alltså jag är inte på allvar rädd att det ska vara nån tjuv eller så. Men jag blir lite för harig för att gå ut när sånt händer, för jag skrämmer upp mig själv fast jag med sunda förnuftet vet att det mest troligt är helt ofarligt
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Hm jo en...

    fladdermus kan det ju vara förstås. Ja det är lite skumt med sådana ljud, håller med.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Hm jo en... fladdermus kan det ju vara förstås. Ja det är lite skumt med sådana ljud, håller med.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Tänker dock att eftersom hunden la ner huvudet direkt och somnade om så är det nog ingen fara
  10. 5
    Tänker dock att eftersom hunden la ner huvudet direkt och somnade om så är det nog ingen fara
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Vi har katter som slåss på baksidan ibland och då kan det hoppas och dundras. Och grannens äppelträd, men något sådant hade du ju inte.

    Jag tror på något djur jag.
  12. 6
    Vi har katter som slåss på baksidan ibland och då kan det hoppas och dundras. Och grannens äppelträd, men något sådant hade du ju inte.

    Jag tror på något djur jag.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Fågel som flög in i rutan troligen

    Det ger ju en typisk duns. Jag har inget problem med att vara ensam hemma, det kan tvärtom vara avkopplande.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Fågel som flög in i rutan troligen Det ger ju en typisk duns. Jag har inget problem med att vara ensam hemma, det kan tvärtom vara avkopplande.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja jag tror också på nåt djur. Tror dock med på nåt flygande då vi har staket och eftersom vi har hund så brukar inga katter smyga hos oss. Men det är ju inte omöjligt.
  16. 8
    Ja jag tror också på nåt djur. Tror dock med på nåt flygande då vi har staket och eftersom vi har hund så brukar inga katter smyga hos oss. Men det är ju inte omöjligt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Inte den rutan jag satt vid (eller snett bredvid) och inte från rummet bredvid mig för ljudet lät som rakt framför mig. Men den kanske flög in i väggen.
    Nej jag brukar inte ha problem att vara hemma själv, men jag blir lite fjantig när sånt där händer. Då går min fantasi i gång
  18. 9
    Inte den rutan jag satt vid (eller snett bredvid) och inte från rummet bredvid mig för ljudet lät som rakt framför mig. Men den kanske flög in i väggen.
    Nej jag brukar inte ha problem att vara hemma själv, men jag blir lite fjantig när sånt där händer. Då går min fantasi i gång
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Jag förstår dig verkligen.

    Vi har en extrafrys och en dricka-kyl i garaget och måste liksom runt en hörna för att gå dit (om vi inte vill slingra oss igenom allt bråte i garaget från andra hållet men även då måste vi utanför huset). När det blivit mörkt är jag inte heller pigg på det... Tänk att jag kan sitta här inne och tråna efter Pepsi Maxen där ute!! Hemskt!
  20. 10
    Jag förstår dig verkligen.

    Vi har en extrafrys och en dricka-kyl i garaget och måste liksom runt en hörna för att gå dit (om vi inte vill slingra oss igenom allt bråte i garaget från andra hållet men även då måste vi utanför huset). När det blivit mörkt är jag inte heller pigg på det... Tänk att jag kan sitta här inne och tråna efter Pepsi Maxen där ute!! Hemskt!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Hehe jag ser till att ha min läsk inomhus
  22. 11
    Hehe jag ser till att ha min läsk inomhus
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Troligast något djur eller annat naturfenomen. Vid min sommarstuga hör man massor av "mystiska" ljud, inte minst på natten.
  24. 12
    Troligast något djur eller annat naturfenomen. Vid min sommarstuga hör man massor av "mystiska" ljud, inte minst på natten.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Både katter och rådjur brukar smyga runt huset, även om vi har en bjäbbig hund, som gör vad hon kan för att skrämma bort alla. Mitt på dagen kan de komma spatserande förbi dörren, ett himla liv blir det då.
    På natten kan vilka djur som helst smyga runt.
  26. 13
    Både katter och rådjur brukar smyga runt huset, även om vi har en bjäbbig hund, som gör vad hon kan för att skrämma bort alla. Mitt på dagen kan de komma spatserande förbi dörren, ett himla liv blir det då.
    På natten kan vilka djur som helst smyga runt.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ja katter kan ju ta sig in fast vi har staket, men rådjuren kommer inte in längre. Förut innan vi hade staket gick de rakt över gräsmatten fast vi hade hund och ja jädrar vilket liv det var då på hunden
  28. 14
    Ja katter kan ju ta sig in fast vi har staket, men rådjuren kommer inte in längre. Förut innan vi hade staket gick de rakt över gräsmatten fast vi hade hund och ja jädrar vilket liv det var då på hunden
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ja det var förmodligen nåt helt odramatiskt och icke-lönnmördar-aktigt Bara min ryggmärg som fick spratt trots att jag med förnuftet vet att jag mest troligt inte alls behövde vara skraj
  30. 15
    Ja det var förmodligen nåt helt odramatiskt och icke-lönnmördar-aktigt Bara min ryggmärg som fick spratt trots att jag med förnuftet vet att jag mest troligt inte alls behövde vara skraj
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar