Vad har ni i friskvårdsbidrag?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Vad har ni i friskvårdsbidrag?

    Hej, i vår kommun har vi 1000kr i friskvårdsbidrag. Jag vill arbeta för att höja det beloppet. Så jag undrar om någon vill berätta vad ni har och vilket företag/kommun det gäller som en liten enkätundersökning? Tack på förhand!
  2. 1
    Vad har ni i friskvårdsbidrag? Hej, i vår kommun har vi 1000kr i friskvårdsbidrag. Jag vill arbeta för att höja det beloppet. Så jag undrar om någon vill berätta vad ni har och vilket företag/kommun det gäller som en liten enkätundersökning? Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Landstinget: 600 kr i månaden ( samt fri läkarvård)
  4. 2
    Landstinget: 600 kr i månaden ( samt fri läkarvård)
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    sorry, per år!!!
  6. 3
    sorry, per år!!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Statlig myndighet: 2000 kr/år samt delvis betalda läkarbesök + medicin.
  8. 4
    Statlig myndighet: 2000 kr/år samt delvis betalda läkarbesök + medicin.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Inget alls, men vi har rätt att träna en timme/vecka under arbetstid ( om arbetet så tillåter, tror jag) och det finns en träningshall med vissa redskap som är gratis att använda, och det finns avtal med vissa träningsaktörer i kommunen om att vi får träna där subventionerat. men inte i kommunen bredvid, där jag bor, och där jag går och tränar. .
    Statligt anställd
  10. 5
    Inget alls, men vi har rätt att träna en timme/vecka under arbetstid ( om arbetet så tillåter, tror jag) och det finns en träningshall med vissa redskap som är gratis att använda, och det finns avtal med vissa träningsaktörer i kommunen om att vi får träna där subventionerat. men inte i kommunen bredvid, där jag bor, och där jag går och tränar. .
    Statligt anställd
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    Privat företag, har 1000 kr nu, hade mer tidigare, men det blev sänkt. Hoppas att det höjs igen!
  12. 6
    Privat företag, har 1000 kr nu, hade mer tidigare, men det blev sänkt. Hoppas att det höjs igen!
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Kommun. 1000kr/år. Sen TROR jag vi har rabatt på Friskis & Svettis vid samlade köp vissa tillfällen om året men är inte säker. En av grannkommunerna är jag helt säker på har det.
  14. 7
    Kommun. 1000kr/år. Sen TROR jag vi har rabatt på Friskis & Svettis vid samlade köp vissa tillfällen om året men är inte säker. En av grannkommunerna är jag helt säker på har det.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Varierar lite, ibland noll, men i höstas betalade jobbet årskort på simhallen för ohemula 1900. Inga pengar för mediciner eller tex sjukgymnastik men jag kommer upp till gratisnivån så himla snabbt så det kvittar liksom. Jobbar på fristående organisation och det varierar kopiöst mellan organisationerna.
  16. 8
    Varierar lite, ibland noll, men i höstas betalade jobbet årskort på simhallen för ohemula 1900. Inga pengar för mediciner eller tex sjukgymnastik men jag kommer upp till gratisnivån så himla snabbt så det kvittar liksom. Jobbar på fristående organisation och det varierar kopiöst mellan organisationerna.
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Generöst, mitt nya företag ger nästan 5000 om året. Det är nästan ett gymkort! Tidigare företag 1800 per år. Bägge privata.
  18. 9
    Generöst, mitt nya företag ger nästan 5000 om året. Det är nästan ett gymkort! Tidigare företag 1800 per år. Bägge privata.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Hamnade fel förstås, skulle stå under TS...
  20. 10
    Hamnade fel förstås, skulle stå under TS...
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Lokal sparbank - 3000 i friskvårdspeng.
  22. 11
    Lokal sparbank - 3000 i friskvårdspeng.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    NÄSTAN? Det var ett dyrt gym
  24. 12
    NÄSTAN? Det var ett dyrt gym
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    SATS, kostar 600 spänn i månaden. Dyrt men bra utbud och många anläggningar här i Stockholm.
  26. 13
    SATS, kostar 600 spänn i månaden. Dyrt men bra utbud och många anläggningar här i Stockholm.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Landstingsanställd. Vi har 1000 kr/halvår eller 1 friskvårdstimma (om arbetet så tillåter) i veckan.

    Förut hade vi 500 kr/halvår OCH en friskvårdstimma i veckan. Sen skulle friskvårdstimman tas bort och pengasumman höjas och det blev en del protester så då bestämde de sig för att erbjuda sina anställda att de får välja. Man gör sitt val för varje halvår.
  28. 14
    Landstingsanställd. Vi har 1000 kr/halvår eller 1 friskvårdstimma (om arbetet så tillåter) i veckan.

    Förut hade vi 500 kr/halvår OCH en friskvårdstimma i veckan. Sen skulle friskvårdstimman tas bort och pengasumman höjas och det blev en del protester så då bestämde de sig för att erbjuda sina anställda att de får välja. Man gör sitt val för varje halvår.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Inte en susning...

    tror man får bidrag till om man vill träna på nåt gym. Har ingen aning om vad och hur man får.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Inte en susning... tror man får bidrag till om man vill träna på nåt gym. Har ingen aning om vad och hur man får.
  31. Medlem sedan
    Aug 2005
    #16
    Jobbar i privat företag och har 1000 kr/halvår, alltså 2000/år.
  32. 16
    Jobbar i privat företag och har 1000 kr/halvår, alltså 2000/år.
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Du kan gå på massage. Eller fotvård
  34. 17
    Du kan gå på massage. Eller fotvård
  35. Pyssling
    #18
    Litet privat företag, 3500 kronor/år.
  36. 18
    Litet privat företag, 3500 kronor/år.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Ok men det är...

    inget för mig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Ok men det är... inget för mig.
  39. Medlem sedan
    Aug 2005
    #20
    Det vet jag väl
    Skojade lite med dig
  40. 20
    Det vet jag väl
    Skojade lite med dig
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar