Barnkalas-pås-lek?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Barnkalas-pås-lek?

    På söndag blir det sjuårskalas här hemma, och blivande sjuåringen säger att han vill ha godispåsar men ingen fiskdamm och ingen skattjakt utan någon annan rolig lek för att dela ut påsarna. Någon som har ideer på hur man skulle kunna göra?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Barnkalas-pås-lek? På söndag blir det sjuårskalas här hemma, och blivande sjuåringen säger att han vill ha godispåsar men ingen fiskdamm och ingen skattjakt utan någon annan rolig lek för att dela ut påsarna. Någon som har ideer på hur man skulle kunna göra?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Mina vildbasar önskar dig en pinjate där allt godis ska ramla ut !
    Vi får väl se....visst fyller väl F på måndag eller tisdag ?
  4. 2
    Mina vildbasar önskar dig en pinjate där allt godis ska ramla ut !
    Vi får väl se....visst fyller väl F på måndag eller tisdag ?
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Sätt sjuåringarna på golvet i en ring och skicka runt en godispåse eller en boll från barn till barn. Ha på musik och den som håller i påsen/bollen när musiken stoppad får ta en godispåse och lämna ringen.
  6. 3
    Sätt sjuåringarna på golvet i en ring och skicka runt en godispåse eller en boll från barn till barn. Ha på musik och den som håller i påsen/bollen när musiken stoppad får ta en godispåse och lämna ringen.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Tyvärr inga bra förslag.
    Men jag har en följdfråga and de där parmesan/paprika-stängerna,,,,ska de servera precis nygräddade eller ska de vara svala?
  8. 4
    Tyvärr inga bra förslag.
    Men jag har en följdfråga and de där parmesan/paprika-stängerna,,,,ska de servera precis nygräddade eller ska de vara svala?
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Han fyller på tisdag, men kalaset är imorgon Piñata nobbades, tydligen blir det orättvist ifall den går sönder innan alla hunnit slå Han har sina idéer den där
  10. 5
    Han fyller på tisdag, men kalaset är imorgon Piñata nobbades, tydligen blir det orättvist ifall den går sönder innan alla hunnit slå Han har sina idéer den där
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Det var en jättebra idé, ska föreslå den! Tack!
  12. 6
    Det var en jättebra idé, ska föreslå den! Tack!
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Kanske sent nu, men jag brukar servera dem svala. Funkar säkert nygräddade också
  14. 7
    Kanske sent nu, men jag brukar servera dem svala. Funkar säkert nygräddade också
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Det blev så här också att vi serverade dem svala. Dock blev de inte så fina som på bilden du länkade till. Mina drog ihop sig och rullade upp sig lite så de såg mer ut som smälta marsmallows än vridna stänger Men de smakade ju bra och det var ju det viktigaste

    Brukar du kavla ut smördegsplattorna innan du penslar och strör på osten? De plattorna jag köpte var ju ganska små, mindre än en halv A4. Den första provade jag att kavla ut lite men det var jättesvårt, så den andra gjorde jag inget med innan jag "dekorerade" den. Och osten räckte ju till fler än 2 plattor så jag tog alla 4 plattorna som var i förpackningen jag köpte
  16. 8
    Det blev så här också att vi serverade dem svala. Dock blev de inte så fina som på bilden du länkade till. Mina drog ihop sig och rullade upp sig lite så de såg mer ut som smälta marsmallows än vridna stänger Men de smakade ju bra och det var ju det viktigaste

    Brukar du kavla ut smördegsplattorna innan du penslar och strör på osten? De plattorna jag köpte var ju ganska små, mindre än en halv A4. Den första provade jag att kavla ut lite men det var jättesvårt, så den andra gjorde jag inget med innan jag "dekorerade" den. Och osten räckte ju till fler än 2 plattor så jag tog alla 4 plattorna som var i förpackningen jag köpte
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar