Såg Casablanca igen i kväll
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Såg Casablanca igen i kväll

    Faktiskt en riktigt bra film, med intelligent manus, och jag klämde en tår i slutscenerna. Jaja, man börjar bli gammal och sentimental...
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Såg Casablanca igen i kväll Faktiskt en riktigt bra film, med intelligent manus, och jag klämde en tår i slutscenerna. Jaja, man börjar bli gammal och sentimental...
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Nää fy farao...

    det är för stenålders för mig. Fast å andra sidan är det rena skiten på samtliga kanaler ikväll dessvärre.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Nää fy farao... det är för stenålders för mig. Fast å andra sidan är det rena skiten på samtliga kanaler ikväll dessvärre.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Även stenåldern har sina förtjänster, Sp.
  6. 3
    Även stenåldern har sina förtjänster, Sp.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ha ha...

    kan ju vara så
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Ha ha... kan ju vara så
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Såg också den

    Mina killar kunde inte begripa varför jag tittade på en svartvit film. Nu kan jag den väl bra nog för att inte behöva kika så noga på den men jag gapskrattade åt scenen när den franske polisen stänger nattklubben:
    -"Den här klubben är stängd tills vidare! Jag är chockad, chockad säger jag, över att behöva se att det försiggår spel i lokalerna!"
    (Croupiern kommer fram och överlämnar en tjock sedelbunt till honom: )
    -"Er vinst, monseiur"
    -"Tack" (Stoppar på sig sedelbunten)
    -"Utrym lokalerna! Klubben är stängd!"

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Såg också den Mina killar kunde inte begripa varför jag tittade på en svartvit film. Nu kan jag den väl bra nog för att inte behöva kika så noga på den men jag gapskrattade åt scenen när den franske polisen stänger nattklubben:
    -"Den här klubben är stängd tills vidare! Jag är chockad, chockad säger jag, över att behöva se att det försiggår spel i lokalerna!"
    (Croupiern kommer fram och överlämnar en tjock sedelbunt till honom: )
    -"Er vinst, monseiur"
    -"Tack" (Stoppar på sig sedelbunten)
    -"Utrym lokalerna! Klubben är stängd!"
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Ja, en härlig dialog. Jag gillade också när polischefen sa att hjärtat var hans minst sårbara kroppsdel, när Bogart riktade pistolen mot honom.
  12. 6
    Ja, en härlig dialog. Jag gillade också när polischefen sa att hjärtat var hans minst sårbara kroppsdel, när Bogart riktade pistolen mot honom.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar