Kräftor och sprit.....
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Kräftor och sprit.....

    Här köptes det av maken en del: 1 box vitt och en box rose. Det vita gick åt till minglet (eller kanske en lite kvar). Rosen tog i princip slut.

    En knatting skåne har ngn cl kvar. En knatting Absolut är oöppnad......

    4 ljusa lager är slut.

    Så, vad blandar man med absolut har ju nästan 4 dl.
  2. 1
    Kräftor och sprit..... Här köptes det av maken en del: 1 box vitt och en box rose. Det vita gick åt till minglet (eller kanske en lite kvar). Rosen tog i princip slut.

    En knatting skåne har ngn cl kvar. En knatting Absolut är oöppnad......

    4 ljusa lager är slut.

    Så, vad blandar man med absolut har ju nästan 4 dl.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Vodka lime, t.ex.
  4. 2
    Vodka lime, t.ex.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Spara till julsnapsen

    Absolut är rätt trist tycker jag, ren sprit och inget annat. Men den måste ju gå att använda som en bas för en snaps till julsillen - prova att krydda den själv!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Spara till julsnapsen Absolut är rätt trist tycker jag, ren sprit och inget annat. Men den måste ju gå att använda som en bas för en snaps till julsillen - prova att krydda den själv!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Vanliga groggar, gissar jag? Har inte haft vanlig vodka hemma på över 15 år (kan jag konstatera eftersom jag inte har haft det någon gång sedan vi köpte huset i juli 2000 - dessförinnan har jag inte riktigt koll - kan ha funnits till min 25-årsskiva 1997...).
  8. 4
    Vanliga groggar, gissar jag? Har inte haft vanlig vodka hemma på över 15 år (kan jag konstatera eftersom jag inte har haft det någon gång sedan vi köpte huset i juli 2000 - dessförinnan har jag inte riktigt koll - kan ha funnits till min 25-årsskiva 1997...).
  9. Kerstimärta
    #5
    Julsnapsen vet jag inte vem som ska ordna.

    Groggar har jag inte grejat med så mycket i mina dar. Men visst vänster höger med renat och fanta är ju en klassiker.
  10. 5
    Julsnapsen vet jag inte vem som ska ordna.

    Groggar har jag inte grejat med så mycket i mina dar. Men visst vänster höger med renat och fanta är ju en klassiker.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar