Sprang på en gammal tråd...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Sprang på en gammal tråd...

    ... och blev sugen på pannkakor. Tur vi har i frysen
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...r-kul-S-JJ-att

    Vad äter ni ikväll?
  2. 1
    Sprang på en gammal tråd... ... och blev sugen på pannkakor. Tur vi har i frysen
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...r-kul-S-JJ-att

    Vad äter ni ikväll?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Här har vi ätit räkwok med ris/nudlar.
  4. 2
    Här har vi ätit räkwok med ris/nudlar.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Idag har vi ätit kotletter som jag först brynte i smör och som sen fick ligga och puttra i en brunsås ganska länge.
    Till det råstekt potatis i ugn, ris (ja, både potatis och ris - just till den här rätten hade vi det när jag var liten och det sitter i ), och så gröna ärtor.
    Jag skulle egentligen gjort en massa kåldolmar men insåg att färsen är i frysen och jag har inte kokat nåt ris än och allt vad det nu var, så jag orkade inte ta tag i det.
    Men imorgon, då ska här rullas dolmar som flickan sa!
  6. 3
    Idag har vi ätit kotletter som jag först brynte i smör och som sen fick ligga och puttra i en brunsås ganska länge.
    Till det råstekt potatis i ugn, ris (ja, både potatis och ris - just till den här rätten hade vi det när jag var liten och det sitter i ), och så gröna ärtor.
    Jag skulle egentligen gjort en massa kåldolmar men insåg att färsen är i frysen och jag har inte kokat nåt ris än och allt vad det nu var, så jag orkade inte ta tag i det.
    Men imorgon, då ska här rullas dolmar som flickan sa!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Lite köttgryta med gröna ärtor..... några pommes.....2 nuggets... några tuckex med smör.

    Jobbar och petar i mig lite smått o gott
  8. 4
    Lite köttgryta med gröna ärtor..... några pommes.....2 nuggets... några tuckex med smör.

    Jobbar och petar i mig lite smått o gott
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Ugnsbakad lax med färskost honung/senap samt blomkålsmos blev det här.
  10. 5
    Ugnsbakad lax med färskost honung/senap samt blomkålsmos blev det här.
  11. Kerstimärta
    #6
    Skulle vart lax, men bidde kassler.

    Laxen räckte bara till fem pers. Men vi blev sju till bordet. Så jag fick planera om lite geschwindt. Supergott blev det. Gjorde strimlad kassler i en form och så kokade jag riven Gud lök, vitlök, chilisås, tomatpuré, oregano, italiensk salldskrydda med en massa grädde och hällde på. Riven ost överst.

    Pasta till. Alla mumsade friskt!
  12. 6
    Skulle vart lax, men bidde kassler.

    Laxen räckte bara till fem pers. Men vi blev sju till bordet. Så jag fick planera om lite geschwindt. Supergott blev det. Gjorde strimlad kassler i en form och så kokade jag riven Gud lök, vitlök, chilisås, tomatpuré, oregano, italiensk salldskrydda med en massa grädde och hällde på. Riven ost överst.

    Pasta till. Alla mumsade friskt!
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Kantarellpaj, tack för det Dalaskogarna
  14. 7
    Kantarellpaj, tack för det Dalaskogarna
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jag fick läsa tuckex många gånger innan jag fattade...
  16. 8
    Jag fick läsa tuckex många gånger innan jag fattade...
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Har ätit KORV! Blev otippat sugen och stekte vanliga lammkorvar, bratwurst och merguez. Till detta pasta, grönsaker och vatten. Gott!
  18. 9
    Har ätit KORV! Blev otippat sugen och stekte vanliga lammkorvar, bratwurst och merguez. Till detta pasta, grönsaker och vatten. Gott!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar