Tror ni att en halvlat person
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Tror ni att en halvlat person

    skulle fixa att cykla till och från jobbet om sträckan var 17 km enkel väg ?

    Saknar så förjordat att cykla till och från jobbet och kom på att det kanske jag inte behöver?

    Hur lång tid kan det tänkas ta på en vanlig tantcykel utan finesser?
  2. 1
    Tror ni att en halvlat person skulle fixa att cykla till och från jobbet om sträckan var 17 km enkel väg ?

    Saknar så förjordat att cykla till och från jobbet och kom på att det kanske jag inte behöver?

    Hur lång tid kan det tänkas ta på en vanlig tantcykel utan finesser?
  3. Kerstimärta
    #2
    Men klart du fixar det om du gillar det!

    Hur lång tid det tar har jag ingen aning om dock.
  4. 2
    Men klart du fixar det om du gillar det!

    Hur lång tid det tar har jag ingen aning om dock.
  5. Salander
    #3
    Jag får nog testa på en ledig dag.
  6. 3
    Jag får nog testa på en ledig dag.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Fast om det gäller dig så är du inte lat,

    17 km skulle ta ca 45-50 minuter gissningsvis så det hänger lite på hur lpng tid det skulle ta att åka kommunalt/egen bil. Du kanske inte behlver cykla hem samma dag som du cyklade dit utan kan lämna cykeln och ta den hem nästa dag om du åker kommunalt i övrigt.

    Jag skulle gärna cykla om bara tiden fanns
  8. 4
    Fast om det gäller dig så är du inte lat,

    17 km skulle ta ca 45-50 minuter gissningsvis så det hänger lite på hur lpng tid det skulle ta att åka kommunalt/egen bil. Du kanske inte behlver cykla hem samma dag som du cyklade dit utan kan lämna cykeln och ta den hem nästa dag om du åker kommunalt i övrigt.

    Jag skulle gärna cykla om bara tiden fanns
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    45 minuter kanske?

    Jag cyklade 8 km till jobbet på 20 minuter innan jag valde att börja jobba på andra sidan stan. Det jobbiga är att man blir jävligt varm när man kliver av hojen, så antingen ska man ha möjlighet att duscha av sig när man kommer fram eller så ska man inte vara så noga. Jag var inte så noga
    Det bästa med mig är att jag är så jävla rolig.
  10. 5
    45 minuter kanske?

    Jag cyklade 8 km till jobbet på 20 minuter innan jag valde att börja jobba på andra sidan stan. Det jobbiga är att man blir jävligt varm när man kliver av hojen, så antingen ska man ha möjlighet att duscha av sig när man kommer fram eller så ska man inte vara så noga. Jag var inte så noga
  11. Salander
    #6
    Jo så kan man ju göra men jag är mer typen som går all in när jag väl börjat.
    Det tar 45-60 min från dörr till dörr kommunalt men sen går ju inte alltid bussen exakt den sekund man slutar så mer åt 60 minuter hem.
    Jag är numera tämligen lat.
  12. 6
    Jo så kan man ju göra men jag är mer typen som går all in när jag väl börjat.
    Det tar 45-60 min från dörr till dörr kommunalt men sen går ju inte alltid bussen exakt den sekund man slutar så mer åt 60 minuter hem.
    Jag är numera tämligen lat.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag är mer än halvlat och skulle fixa't om jag liksom gjorde det om det inte var skitväder typ storm i motvind. Jag skulle inte göra't däremot , just för att jag är lat Har själv 9-10 km till jobbet och har cyklat dit såhär många gånger i år: 0.
  14. 7
    Jag är mer än halvlat och skulle fixa't om jag liksom gjorde det om det inte var skitväder typ storm i motvind. Jag skulle inte göra't däremot , just för att jag är lat Har själv 9-10 km till jobbet och har cyklat dit såhär många gånger i år: 0.
  15. Salander
    #8
    Jag kommer att duscha när jag kommer fram. Ska ju ändå byta om till "smurfkläder".
  16. 8
    Jag kommer att duscha när jag kommer fram. Ska ju ändå byta om till "smurfkläder".
  17. Salander
    #9
    Hmm nej det är väl frågan om jag kommer att göra det. Men jag tycker det är skapligt gräsligt att åka kommunalt.
  18. 9
    Hmm nej det är väl frågan om jag kommer att göra det. Men jag tycker det är skapligt gräsligt att åka kommunalt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Om kommunalt vore alternativet för mig hade jag nog cyklat för länge sedan för det går liksom ingenting hela vägen fram ändå....
  20. 10
    Om kommunalt vore alternativet för mig hade jag nog cyklat för länge sedan för det går liksom ingenting hela vägen fram ändå....
  21. Salander
    #11
    Bil skulle kunna gå på 15 minuter om det inte vore att man hamnar i infartsköerna till Sthlm. Återkommer om rapport. Jag är så otränad så jag kommer väl ta evigheter på mig att cykla.
  22. 11
    Bil skulle kunna gå på 15 minuter om det inte vore att man hamnar i infartsköerna till Sthlm. Återkommer om rapport. Jag är så otränad så jag kommer väl ta evigheter på mig att cykla.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Äh då tar det ju inte längre tid att cykla (jag tror du gör det på ca 50)

    Skulle alla gånger hellre välja cykel
  24. 12
    Äh då tar det ju inte längre tid att cykla (jag tror du gör det på ca 50)

    Skulle alla gånger hellre välja cykel
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    17 km och tantcykel? Jag skulle nog inte ens tänka tanken, fast så gillar jag inte att komma fram till jobbet och behöva ta en dusch heller och då har jag ändå cyklat till och från jobbet i ett antal år - året runt. Men på en vettig cykel och inga 17 km! Problemet där jag bor är dessutom att det tar bra mycket längre tid åt ena hållet (där man får trampa) än åt andra hållet, där man mest får bromsa.
  26. 13
    17 km och tantcykel? Jag skulle nog inte ens tänka tanken, fast så gillar jag inte att komma fram till jobbet och behöva ta en dusch heller och då har jag ändå cyklat till och från jobbet i ett antal år - året runt. Men på en vettig cykel och inga 17 km! Problemet där jag bor är dessutom att det tar bra mycket längre tid åt ena hållet (där man får trampa) än åt andra hållet, där man mest får bromsa.
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Gissar att du snittar någonstans mellan 15 och 20 km i timman. Om det är fin cykelväg, absolut. Om det är trafikerat och regnigt, inte så kul.
  28. 14
    Gissar att du snittar någonstans mellan 15 och 20 km i timman. Om det är fin cykelväg, absolut. Om det är trafikerat och regnigt, inte så kul.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Oj jävlars....jag skulle...

    antaglig dö av syrebrist innan jag ens hade kommit upp på cykeln.

    Med all respekt men blir det inte lite stressigt att flänga så lång sträcka på cykel?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Oj jävlars....jag skulle... antaglig dö av syrebrist innan jag ens hade kommit upp på cykeln.

    Med all respekt men blir det inte lite stressigt att flänga så lång sträcka på cykel?
  31. Salander
    #16
    Hmm säg inte sådär. Jag tror jag stänger öronen lite Dusch är inget problem då det finns fin dusch vid ankomst och alla kläder ändå ska bytas.
  32. 16
    Hmm säg inte sådär. Jag tror jag stänger öronen lite Dusch är inget problem då det finns fin dusch vid ankomst och alla kläder ändå ska bytas.
  33. Salander
    #17
    Det kommer bara vara finväder från och med nu
  34. 17
    Det kommer bara vara finväder från och med nu
  35. Salander
    #18
    Det är ju aningens i längsta laget men man kanske vänjer sig?
  36. 18
    Det är ju aningens i längsta laget men man kanske vänjer sig?
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Huu, tror du...

    man gör det, ja kanske, iof du verkar vältränad så då kanske det inte är någon match.

    Jag har 2,5 km till mitt jobb, över min döda kropp att jag skulle cykla, tar alltid bilen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Huu, tror du... man gör det, ja kanske, iof du verkar vältränad så då kanske det inte är någon match.

    Jag har 2,5 km till mitt jobb, över min döda kropp att jag skulle cykla, tar alltid bilen.
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Förlåt, vet inte vad jag tänkte på som slänger in ett demotiveringsinlägg bara så här Det är klart du fixar det, speciellt som du inte har något emot att duscha när du är framme!

    Jag är nog lite bortskämd med att tycka att det blir lite lång resväg (i tid) till jobbet också. Förutom första året som student har jag nog aldrig haft längre än 30 minuter att pendla till jobb/skola (kollektivtrafik/cykelavstånd)
  40. 20
    Förlåt, vet inte vad jag tänkte på som slänger in ett demotiveringsinlägg bara så här Det är klart du fixar det, speciellt som du inte har något emot att duscha när du är framme!

    Jag är nog lite bortskämd med att tycka att det blir lite lång resväg (i tid) till jobbet också. Förutom första året som student har jag nog aldrig haft längre än 30 minuter att pendla till jobb/skola (kollektivtrafik/cykelavstånd)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar