Men vadå Rinkeby?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Men vadå Rinkeby?

    Jag fick en länk via FB: http://www.dn.se/nyheter/sverige/bud...-till-rinkeby/

    Att budfirman Schenker inte vågar leverera till Rinkeby längre. Låter ju helt horribelt?

    Är det ngn slags ljugsajt som kidnappat dn.se? Eller varför i hela friden kan detta få fortgå utan att man slår på alla pukor och trumpeter och stävjar det?=
  2. 1
    Men vadå Rinkeby? Jag fick en länk via FB: http://www.dn.se/nyheter/sverige/bud...-till-rinkeby/

    Att budfirman Schenker inte vågar leverera till Rinkeby längre. Låter ju helt horribelt?

    Är det ngn slags ljugsajt som kidnappat dn.se? Eller varför i hela friden kan detta få fortgå utan att man slår på alla pukor och trumpeter och stävjar det?=
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tyvärr inte ovanligt idag på...

    många platser i Sverige men känsligt att tala om.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Tyvärr inte ovanligt idag på... många platser i Sverige men känsligt att tala om.
  5. Kerstimärta
    #3
    Meh, vadå känsligt?

    Vi måste ju se till att det slutar bara? Eller vad?
  6. 3
    Meh, vadå känsligt?

    Vi måste ju se till att det slutar bara? Eller vad?
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Njae uppenbarligen så...

    vet inte samhället hur man ska hantera detta för det tenderar till att bli mer och mer områden där det är infekterat. Vi skakade på huvudet åt USA för många många år sen med områden där man inte skulle ge sig in, vi är där själva nu.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Njae uppenbarligen så... vet inte samhället hur man ska hantera detta för det tenderar till att bli mer och mer områden där det är infekterat. Vi skakade på huvudet åt USA för många många år sen med områden där man inte skulle ge sig in, vi är där själva nu.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Det finns rätt många områden där gängkriminaliteten har brett ut sig. Ett resultat av en icke-fungerande integration, får man nog säga. Snabba lösningar är nog också svåra att hitta.
  10. 5
    Det finns rätt många områden där gängkriminaliteten har brett ut sig. Ett resultat av en icke-fungerande integration, får man nog säga. Snabba lösningar är nog också svåra att hitta.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Här i stan slutade bussarna att trafikera vissa hållplatser eftersom de utsattes för åtrkommande stenkastning.

    Är det pga senaste skottlossningen eller upprepat bus?

    I fallet ovan kan man alltså inte bedriva busstrafik utan fara för liv.
  12. 6
    Här i stan slutade bussarna att trafikera vissa hållplatser eftersom de utsattes för åtrkommande stenkastning.

    Är det pga senaste skottlossningen eller upprepat bus?

    I fallet ovan kan man alltså inte bedriva busstrafik utan fara för liv.
  13. Kerstimärta
    #7
    Ja, men inte kan vi väl bara konstatera det och så gå vidare?
  14. 7
    Ja, men inte kan vi väl bara konstatera det och så gå vidare?
  15. Kerstimärta
    #8
    Men det är ju ingen lösning??

    Varför försöker man inte lösa det? Man är de politiker som bestämmer. Typ.
  16. 8
    Men det är ju ingen lösning??

    Varför försöker man inte lösa det? Man är de politiker som bestämmer. Typ.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Tror inte att någon konstaterar och går vidare, men det är, som sagt, inte lätt att hitta snabba eller enkla lösningar heller. Massiva polisinsatser är en mycket kortsiktig "bot".
  18. 9
    Tror inte att någon konstaterar och går vidare, men det är, som sagt, inte lätt att hitta snabba eller enkla lösningar heller. Massiva polisinsatser är en mycket kortsiktig "bot".
  19. Kerstimärta
    #10
    Jag förordar inte polisinsatser. Hoppas jag inte skrev så?

    Snabba enkla lösningar har man inte ens försökt.

    Men kan man försöka lösa det??? På något riktigt sätt?
  20. 10
    Jag förordar inte polisinsatser. Hoppas jag inte skrev så?

    Snabba enkla lösningar har man inte ens försökt.

    Men kan man försöka lösa det??? På något riktigt sätt?
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Vad föreslår du själv?
  22. 11
    Vad föreslår du själv?
  23. Kerstimärta
    #12
    Jag har ingen aning! Jag vet inte alls någon lösning. Det kanske vore bra om alla som kom fick en "sponsor" som redan kände Sverige, antingen från barnsben eller så via sponsormodellen. Typ AA.

    Men hur man skulle få ihop det vet jag inte. Samt att jag inte vet hur det skulle bli bra. Men att rycka på axlarna och inte göra ngt alls. Det funkar inte, så mkt förstår jag.
  24. 12
    Jag har ingen aning! Jag vet inte alls någon lösning. Det kanske vore bra om alla som kom fick en "sponsor" som redan kände Sverige, antingen från barnsben eller så via sponsormodellen. Typ AA.

    Men hur man skulle få ihop det vet jag inte. Samt att jag inte vet hur det skulle bli bra. Men att rycka på axlarna och inte göra ngt alls. Det funkar inte, så mkt förstår jag.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Tror inte våra politiker rycker på axlarna heller, men många känner nog vanmakt. Inte minst när det nu kommer så många nya flyktingar, också.
  26. 13
    Tror inte våra politiker rycker på axlarna heller, men många känner nog vanmakt. Inte minst när det nu kommer så många nya flyktingar, också.
  27. Kerstimärta
    #14
    Jo, politikerna ägnar en massa energi åt att ignorera SD. Sen orkar de inte göra konstruktivt för integrationen.

    Sorry, men så känner jag. Vanmakt är för dig och mig. Politiker har makt.
  28. 14
    Jo, politikerna ägnar en massa energi åt att ignorera SD. Sen orkar de inte göra konstruktivt för integrationen.

    Sorry, men så känner jag. Vanmakt är för dig och mig. Politiker har makt.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Politiker har makt, men begränsad sådan. Situationen skulle knappast bli bättre av att låta SD få inflytande över integrationspolitiken.
  30. 15
    Politiker har makt, men begränsad sådan. Situationen skulle knappast bli bättre av att låta SD få inflytande över integrationspolitiken.
  31. Kerstimärta
    #16
    Men herregud, det har jag väl inte efterfrågat? Eller om jag skrivit det så är det åt helvete emot vad jag tänker.

    Skrev jag något om att SD bör få inflytande? Var isåfall?
  32. 16
    Men herregud, det har jag väl inte efterfrågat? Eller om jag skrivit det så är det åt helvete emot vad jag tänker.

    Skrev jag något om att SD bör få inflytande? Var isåfall?
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Beror på hur man skall tolka ditt påstående att politikerna är alltför upptagna med att hålla SD på avstånd.
  34. 17
    Beror på hur man skall tolka ditt påstående att politikerna är alltför upptagna med att hålla SD på avstånd.
  35. Kerstimärta
    #18
    Men du snälla. Hur kan du tolka det som att jag tycker SD ska ha större inflytande?

    Jag kritiserar politiker för att de jobbar för att SD ska ignoreras...istället för att jobba konstruktivt.

    Citat från mitt inlägg: "Jo, politikerna ägnar en massa energi åt att ignorera SD. Sen orkar de inte göra konstruktivt för integrationen.

    Sorry, men så känner jag. Vanmakt är för dig och mig. Politiker har makt. "
  36. 18
    Men du snälla. Hur kan du tolka det som att jag tycker SD ska ha större inflytande?

    Jag kritiserar politiker för att de jobbar för att SD ska ignoreras...istället för att jobba konstruktivt.

    Citat från mitt inlägg: "Jo, politikerna ägnar en massa energi åt att ignorera SD. Sen orkar de inte göra konstruktivt för integrationen.

    Sorry, men så känner jag. Vanmakt är för dig och mig. Politiker har makt. "
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    På vilket sätt menar du då att den energi politikerna använder för att "ignorera SD" medför att de inte orkar göra något åt integrationen?
  38. 19
    På vilket sätt menar du då att den energi politikerna använder för att "ignorera SD" medför att de inte orkar göra något åt integrationen?
  39. Kerstimärta
    #20
    Vad? Allvarligt, är det inte bättre att jobba för det man vill istället för att jobba emot det man inte vill??
  40. 20
    Vad? Allvarligt, är det inte bättre att jobba för det man vill istället för att jobba emot det man inte vill??
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar