Bästa/sämsta?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Bästa/sämsta?

    Vad har varit dagens bästa?
    Vad har varit dagens sämsta?
    Vad har fått dig att gråta idag?
    Vad har fått dig att skratta idag?

    Mina svar:
    Dagens bästa - att plommonen från egna trädet är rent ut sagt svingoda!
    Dagens sämsta - individer som pratar varmt och ömt om avlidna personer för att visa sig fina och goda när de i själva verket behandlade dem illa och inte sa nåt gott om dem medans de levde.
    Gråta - ett avsnitt av "Extreme Makeover Weightloss" på TV.
    Skratta - inget tror jag. Men dagen är ju inte slut än!
  2. 1
    Bästa/sämsta? Vad har varit dagens bästa?
    Vad har varit dagens sämsta?
    Vad har fått dig att gråta idag?
    Vad har fått dig att skratta idag?

    Mina svar:
    Dagens bästa - att plommonen från egna trädet är rent ut sagt svingoda!
    Dagens sämsta - individer som pratar varmt och ömt om avlidna personer för att visa sig fina och goda när de i själva verket behandlade dem illa och inte sa nåt gott om dem medans de levde.
    Gråta - ett avsnitt av "Extreme Makeover Weightloss" på TV.
    Skratta - inget tror jag. Men dagen är ju inte slut än!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Vad har varit dagens bästa? Jag är student! Det är kul. *påminn mig om det i början av december när jag har två stora tentor två dagar i rad*

    Vad har varit dagens sämsta? Jag har varit så överjordiskt trött..... antar att det är förra veckans spänningar och ansträngningar som satt sina spår....

    Vad har fått dig att gråta idag? En episod av Britain's got talent.

    Vad har fått dig att skratta idag? Tja, just nu skrattar jag åt eländet! Lever fortfarande utan kurslitteratur, och det är skrattretande. Jag orkar inte svära åt det, så jag skrattar åt det istället.
  4. 2
    Vad har varit dagens bästa? Jag är student! Det är kul. *påminn mig om det i början av december när jag har två stora tentor två dagar i rad*

    Vad har varit dagens sämsta? Jag har varit så överjordiskt trött..... antar att det är förra veckans spänningar och ansträngningar som satt sina spår....

    Vad har fått dig att gråta idag? En episod av Britain's got talent.

    Vad har fått dig att skratta idag? Tja, just nu skrattar jag åt eländet! Lever fortfarande utan kurslitteratur, och det är skrattretande. Jag orkar inte svära åt det, så jag skrattar åt det istället.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    OK jag ska försöka komma ihåg att påminna dig!
  6. 3
    OK jag ska försöka komma ihåg att påminna dig!
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Ja, eller så kan du låta bli!
  8. 4
    Ja, eller så kan du låta bli!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Nnänänänä!
  10. 5
    Nnänänänä!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Vad har varit dagens bästa? Att jag tränade direkt efter jobbet.
    Vad har varit dagens sämsta? Sonens utbrott.
    Vad har fått dig att gråta idag? Inget.
    Vad har fått dig att skratta idag? En diskussion på jobbet.
  12. 6
    Vad har varit dagens bästa? Att jag tränade direkt efter jobbet.
    Vad har varit dagens sämsta? Sonens utbrott.
    Vad har fått dig att gråta idag? Inget.
    Vad har fått dig att skratta idag? En diskussion på jobbet.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Vad har varit dagens bästa?
    - Att jag och min son hade en mysig pratstund innan han åkte till sin far.

    Vad har varit dagens sämsta?
    - En lite låg dag ö h t.

    Vad har fått dig att gråta idag?
    - Det vill jag inte berätta här.

    Vad har fått dig att skratta idag?
    - Det bisarra i att min pudel plötsligt ståtade i tidningen med buken öppnad och med livmodern bredvid på bordet. Och att hon var så söt när hon blev sövd på bilden på förstasidan . Jag visste inte ens att tidningen hade varit där just då.
  14. 7
    Vad har varit dagens bästa?
    - Att jag och min son hade en mysig pratstund innan han åkte till sin far.

    Vad har varit dagens sämsta?
    - En lite låg dag ö h t.

    Vad har fått dig att gråta idag?
    - Det vill jag inte berätta här.

    Vad har fått dig att skratta idag?
    - Det bisarra i att min pudel plötsligt ståtade i tidningen med buken öppnad och med livmodern bredvid på bordet. Och att hon var så söt när hon blev sövd på bilden på förstasidan . Jag visste inte ens att tidningen hade varit där just då.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Oh en kändishund!!!! Och den har jag träffat. Jag mötte Lassie....
  16. 8
    Oh en kändishund!!!! Och den har jag träffat. Jag mötte Lassie....
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Vad har varit dagens bästa?
    -att dagen är över faktiskt, det har varit en mycket jobbig dag och att försöka jobba i denna kaos med var vi ska bo, försäkringsdjungel mm är helt bisarrt.

    Vad har varit dagens sämsta?
    -att vi inte vet var vi ska bo typ om några dagar....och att vi inser att våra barn kommer få på tok för långa dagar på skola/ fritids under den här tiden. Något som varit viktigt för oss att inte ha och alltid lyckas fixa...

    Vad har fått dig att gråta idag?
    -faktiskt gråtit första gången i dag när försäkringsbolaget inte har evakueringslägenheter och inte kan betala hotell, De betalar hyra om vi hittar någonstans att bo, men de kan inte hjälpa till att liksom finna något...

    Vad har fått dig att skratta idag
    -ena sonens kommentarer när jag förklarade inne i en affär vad ett omklädningsrum är ( nä vi brukar inte shoppa så de är ovana i såna här situationer men behövde i panik regnkläder)
    Jag förklarade att man ju ex inte kan stå i BH o trosor o byta om ute i affären och då går in i ett omklädningsrum
    " Nä mamma det förstår jag, för om du gjorde det skulle ju du typ skrämma alla med dina tittar"
  18. 9
    Vad har varit dagens bästa?
    -att dagen är över faktiskt, det har varit en mycket jobbig dag och att försöka jobba i denna kaos med var vi ska bo, försäkringsdjungel mm är helt bisarrt.

    Vad har varit dagens sämsta?
    -att vi inte vet var vi ska bo typ om några dagar....och att vi inser att våra barn kommer få på tok för långa dagar på skola/ fritids under den här tiden. Något som varit viktigt för oss att inte ha och alltid lyckas fixa...

    Vad har fått dig att gråta idag?
    -faktiskt gråtit första gången i dag när försäkringsbolaget inte har evakueringslägenheter och inte kan betala hotell, De betalar hyra om vi hittar någonstans att bo, men de kan inte hjälpa till att liksom finna något...

    Vad har fått dig att skratta idag
    -ena sonens kommentarer när jag förklarade inne i en affär vad ett omklädningsrum är ( nä vi brukar inte shoppa så de är ovana i såna här situationer men behövde i panik regnkläder)
    Jag förklarade att man ju ex inte kan stå i BH o trosor o byta om ute i affären och då går in i ett omklädningsrum
    " Nä mamma det förstår jag, för om du gjorde det skulle ju du typ skrämma alla med dina tittar"
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Nej, du mötte Doris
  20. 10
    Nej, du mötte Doris
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Jamen jag ville inte outa henne...
  22. 11
    Jamen jag ville inte outa henne...
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Ojdå. Nu blev jag lite väl privat kanske...
  24. 12
    Ojdå. Nu blev jag lite väl privat kanske...
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Vi får hoppas att hon förlåter dig.
  26. 13
    Vi får hoppas att hon förlåter dig.
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Vad har varit dagens bästa?
    Det har varit en mysig dag, jag och åttaåringen har varit hemma hela dagen, han var lite hängig imorse men det blev inget mer.

    Vad har varit dagens sämsta?
    Trött som ett as, jag är inne i en period av dålig sömn

    Vad har fått dig att gråta idag?
    Lite sentimentalt tårögd blev jag när jag insåg att det är sista gången jag fixar pass åt mina stora barn, snart är de vuxna

    Vad har fått dig att skratta idag?
    Lillungen som bara inte kunde säga bakpulver trots att han verkligen försökte : det blev pakbulver varje gång!
  28. 14
    Vad har varit dagens bästa?
    Det har varit en mysig dag, jag och åttaåringen har varit hemma hela dagen, han var lite hängig imorse men det blev inget mer.

    Vad har varit dagens sämsta?
    Trött som ett as, jag är inne i en period av dålig sömn

    Vad har fått dig att gråta idag?
    Lite sentimentalt tårögd blev jag när jag insåg att det är sista gången jag fixar pass åt mina stora barn, snart är de vuxna

    Vad har fått dig att skratta idag?
    Lillungen som bara inte kunde säga bakpulver trots att han verkligen försökte : det blev pakbulver varje gång!
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15
    Vad har varit dagens bästa? - Lunch med mannen. Och den var på inget sätt fantastisk.

    Vad har varit dagens sämsta? - Att jag åt pommes o nuggets precis!!

    Vad har fått dig att gråta idag? - Något klipp när Simon Cronwell (?) blev väldigt berörd av sången som framfördes.

    Vad har fått dig att skratta idag? - Mina hundar
  30. 15
    Vad har varit dagens bästa? - Lunch med mannen. Och den var på inget sätt fantastisk.

    Vad har varit dagens sämsta? - Att jag åt pommes o nuggets precis!!

    Vad har fått dig att gråta idag? - Något klipp när Simon Cronwell (?) blev väldigt berörd av sången som framfördes.

    Vad har fått dig att skratta idag? - Mina hundar
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Bästa: Min yngste sons födelsedagsglädje (han fyller sju idag). Som alltid är det en obeskrivlig lycka att vi har honom!
    Sämsta: Ett konfliktfyllt möte med en massa dold politik och trista inställningar (på jobbet alltså)
    Gråta: Ja men den här tacksamheten, som jag alltid känner på lillsonens födelsedag. Den blir jag snyftig av.
    Skratta: En kollegas skämt
  32. 16
    Bästa: Min yngste sons födelsedagsglädje (han fyller sju idag). Som alltid är det en obeskrivlig lycka att vi har honom!
    Sämsta: Ett konfliktfyllt möte med en massa dold politik och trista inställningar (på jobbet alltså)
    Gråta: Ja men den här tacksamheten, som jag alltid känner på lillsonens födelsedag. Den blir jag snyftig av.
    Skratta: En kollegas skämt
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Simon Cowell antar jag. Det där klippet från Idol eller X-factor efter att hans mamma dött?

    Vad var det för fel på pommesen och nuggetsen? Nyttigheten eller smaken?
  34. 17
    Simon Cowell antar jag. Det där klippet från Idol eller X-factor efter att hans mamma dött?

    Vad var det för fel på pommesen och nuggetsen? Nyttigheten eller smaken?
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Utbrott hos ungarna är inget kul. Händer det ofta?
  36. 18
    Utbrott hos ungarna är inget kul. Händer det ofta?
  37. Medlem sedan
    Aug 2005
    #19
    Just det, så heter han
    Vet inte, men killen som sjöng hade mist en vän.

    Kom hem efter löprundan och hade ingen lust alls att laga mat. Tittade i frysen och hittade den maten. Sjuuuukt bra mat efter träning
    Smaken var ok
  38. 19
    Just det, så heter han
    Vet inte, men killen som sjöng hade mist en vän.

    Kom hem efter löprundan och hade ingen lust alls att laga mat. Tittade i frysen och hittade den maten. Sjuuuukt bra mat efter träning
    Smaken var ok
  39. Kerstimärta
    #20
    Nu pratar du så att jag känner att du i mjugg menar mig och Marmeglad. Om det inte är så då har jag missuppfattat. Hoppas du då kan säga det utan att peka finger mot mig.

    Men, jag och Marmeglad var ofta arga på varandra och hade åsikter som gick isär. Men vi såg också varandra som jämlikar. Till det yttersta. Jag och hon umgicks via nätet i ett decennium eller mer. Vi var skarpa i diskussioner. Men sen delade hon recept till mig. Vi skrattade väldigt mycket ihop.

    Jag är ingen fin människa dock, men det var marmeglad. Om du inte reagerade på mina tankar om Marmeglad ber jag om förlåtelse. Men, både du och jag vet varför jag tror det är det du insinuerar.

    Iaf, jag tror du är en fin människa (finare än mig) så du inte vill smutsa ner en diskussion om Marmeglad i onödan.

    Ja, menar du något helt annat så kan jag inte veta det. För här. I detta forum är det Marmeglad vi tänkte på häromkvällen. Hennes minne är i mig bevarat så som hon var. Skarp, diskussionsbenägen, arg och med en vilja av stål. Men i grunden den finaste och godaste med en omtanke som få slår.

    Jag hoppas verkligen att det du skrev om dagens sämsta inte hade med detta forum att göra. Verkligen. Men, du kan säkerligen skriva något som får mig framstå i dålig dager. Om du vill.

    Gör då det. Men låt Marmeglad vara ifred.
  40. 20
    Nu pratar du så att jag känner att du i mjugg menar mig och Marmeglad. Om det inte är så då har jag missuppfattat. Hoppas du då kan säga det utan att peka finger mot mig.

    Men, jag och Marmeglad var ofta arga på varandra och hade åsikter som gick isär. Men vi såg också varandra som jämlikar. Till det yttersta. Jag och hon umgicks via nätet i ett decennium eller mer. Vi var skarpa i diskussioner. Men sen delade hon recept till mig. Vi skrattade väldigt mycket ihop.

    Jag är ingen fin människa dock, men det var marmeglad. Om du inte reagerade på mina tankar om Marmeglad ber jag om förlåtelse. Men, både du och jag vet varför jag tror det är det du insinuerar.

    Iaf, jag tror du är en fin människa (finare än mig) så du inte vill smutsa ner en diskussion om Marmeglad i onödan.

    Ja, menar du något helt annat så kan jag inte veta det. För här. I detta forum är det Marmeglad vi tänkte på häromkvällen. Hennes minne är i mig bevarat så som hon var. Skarp, diskussionsbenägen, arg och med en vilja av stål. Men i grunden den finaste och godaste med en omtanke som få slår.

    Jag hoppas verkligen att det du skrev om dagens sämsta inte hade med detta forum att göra. Verkligen. Men, du kan säkerligen skriva något som får mig framstå i dålig dager. Om du vill.

    Gör då det. Men låt Marmeglad vara ifred.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar