Hmm, vad har jag nu lärt ut??
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Hmm, vad har jag nu lärt ut??

    Femtonåringen skulle iväg till parken.

    Jag bara "Parken, men nu? I kylan? Mörkret?".
    Han "Jag cyklar så det är lugnt!"
    Jag "Cyklar??? Men nog är väl Kingen säkrare???" (Syftade på nissan king cab, a-traktor)
    Han "Jasså, tänker du så? Ja, tar Kingen då."

    Men hur skulle jag annars tänka???
  2. 1
    Hmm, vad har jag nu lärt ut?? Femtonåringen skulle iväg till parken.

    Jag bara "Parken, men nu? I kylan? Mörkret?".
    Han "Jag cyklar så det är lugnt!"
    Jag "Cyklar??? Men nog är väl Kingen säkrare???" (Syftade på nissan king cab, a-traktor)
    Han "Jasså, tänker du så? Ja, tar Kingen då."

    Men hur skulle jag annars tänka???
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Att cykling är nyttigt, t.ex

    Det är säkert säkrare att sitta i en bil, även en långsam sådan som en EPA-traktor, men cykling är nyttigare så du kunde ha tänkt i banor av att det är bra att han rör på sig också. Sedan kan ju det bero på hur vägen ser ut etc.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Att cykling är nyttigt, t.ex Det är säkert säkrare att sitta i en bil, även en långsam sådan som en EPA-traktor, men cykling är nyttigare så du kunde ha tänkt i banor av att det är bra att han rör på sig också. Sedan kan ju det bero på hur vägen ser ut etc.
  5. Kerstimärta
    #3
    Det var väl det jag tänkte mest. varför han trodde jag skulle tycka det var bättre att han cyklade? Dvs har jag nu lärt ut att cykling är så jäkla nyttigt i alla lägen?

    Men den cykelvägen går dels genom ett stort centralt friluftsområde samt att den även passerar centrum. En fredagkväll i denna staden vill jag inte ha min femtonåring i någon av de områdena. Så, den säkerheten var min tanke.

    Bilvägen han tar går endast genom lugna villaområden. Och vid den tiden av kvällen är det nog knappast någon biltrafik ens.
  6. 3
    Det var väl det jag tänkte mest. varför han trodde jag skulle tycka det var bättre att han cyklade? Dvs har jag nu lärt ut att cykling är så jäkla nyttigt i alla lägen?

    Men den cykelvägen går dels genom ett stort centralt friluftsområde samt att den även passerar centrum. En fredagkväll i denna staden vill jag inte ha min femtonåring i någon av de områdena. Så, den säkerheten var min tanke.

    Bilvägen han tar går endast genom lugna villaområden. Och vid den tiden av kvällen är det nog knappast någon biltrafik ens.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar