hjälp, va händer?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2015
    #1

    hjälp, va händer?

    Min mens är 3 dagar sen nu (skulle komma i lördags) fast inte jätte ovanligt att den är + - en dag. Gjorde ett test i söndags som va negativt!
    Symtom har jag haft:
    "Mensvärk" 1,5 vecka innan förväntad mens, i flera dagar
    Halsbränna 3-4 kvällar förra veckan, har ALDRIG haft de innan
    Nu har jag lite mensvärk till och från, då jag tror att mensen ska komma men de försvinner snabbt igen
    Har känt mig lite illamående dom senaste 3 dagarna som kommer från ingenstans, men försvinner nästan lika snabbt som de kommer

    Dock inge ont i brösten, vilket alla gravida verkar ha?? Har inte heller såna humörsvängningar, brukar ha betydligt mer inför mensen än jag har nu.

    Kan testet ha visat fel? Och var är mensen annars? Blir orolig..
  2. 1
    hjälp, va händer? Min mens är 3 dagar sen nu (skulle komma i lördags) fast inte jätte ovanligt att den är + - en dag. Gjorde ett test i söndags som va negativt!
    Symtom har jag haft:
    "Mensvärk" 1,5 vecka innan förväntad mens, i flera dagar
    Halsbränna 3-4 kvällar förra veckan, har ALDRIG haft de innan
    Nu har jag lite mensvärk till och från, då jag tror att mensen ska komma men de försvinner snabbt igen
    Har känt mig lite illamående dom senaste 3 dagarna som kommer från ingenstans, men försvinner nästan lika snabbt som de kommer

    Dock inge ont i brösten, vilket alla gravida verkar ha?? Har inte heller såna humörsvängningar, brukar ha betydligt mer inför mensen än jag har nu.

    Kan testet ha visat fel? Och var är mensen annars? Blir orolig..
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2

    hjälp, va händer?

    Vid det här laget vet du antagligen redan om du är gravid eller ej men jag svarar ändå
    Alla har olika symtom och vissa har inga alls. Ibland kan kroppen luras och man kan känna sig gravid fast man inte är det. Symtomen känns ju ofta likadant som vid mens. Mensen kan vara sen utan anledning. Sen kan man även få negativa test trots att man är gravid. Det kan vara så att du testat för tidigt helt enkelt. Så vänta några dagar och prova igen. Sen kan det vara smart att testa med morgonurin då hormonnivån är högst på morgonen.

    Personligen har jag inte haft några tydliga symtom på graviditet för än runt vecka 6-8 och jag har varit gravid tre ggr.
  4. 2
    hjälp, va händer? Vid det här laget vet du antagligen redan om du är gravid eller ej men jag svarar ändå
    Alla har olika symtom och vissa har inga alls. Ibland kan kroppen luras och man kan känna sig gravid fast man inte är det. Symtomen känns ju ofta likadant som vid mens. Mensen kan vara sen utan anledning. Sen kan man även få negativa test trots att man är gravid. Det kan vara så att du testat för tidigt helt enkelt. Så vänta några dagar och prova igen. Sen kan det vara smart att testa med morgonurin då hormonnivån är högst på morgonen.

    Personligen har jag inte haft några tydliga symtom på graviditet för än runt vecka 6-8 och jag har varit gravid tre ggr.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Hej,

    Vad var det för typ av test som du tog?

    Jag har tagit http://www.billiga-tester.se/clearbl...test-p-50.html två gånger och det har fungerat perfekt.
  6. 3
    Hej,

    Vad var det för typ av test som du tog?

    Jag har tagit http://www.billiga-tester.se/clearbl...test-p-50.html två gånger och det har fungerat perfekt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar