Hur ofta är normalt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Hur ofta är normalt

    Att tvätta i veckan om man är fyra i familjen varav två 7 åringar som leker ute på raster och efter skolan. Nu under hösten.
    Tänk all tvätt som handdukar,underkläder, era jobbkläder, barnens byxor, sportkläder o dyl. ?
  2. 1
    Hur ofta är normalt Att tvätta i veckan om man är fyra i familjen varav två 7 åringar som leker ute på raster och efter skolan. Nu under hösten.
    Tänk all tvätt som handdukar,underkläder, era jobbkläder, barnens byxor, sportkläder o dyl. ?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    En maskin om dagen? Men eftersom ni inte har tvättmaskin i husvagne, så bir det till att samla ihop det. Men sju maskiner låter rätt normal, ändå., med allt.
  4. 2
    En maskin om dagen? Men eftersom ni inte har tvättmaskin i husvagne, så bir det till att samla ihop det. Men sju maskiner låter rätt normal, ändå., med allt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    En om dagen...hm jag kör i normala fall två om dagen även om den ena av dem ofta är på snabbtvätt. Vi kör 4 maskiner i veckan bara med sängkläder o badlakan för oss fyra.
  6. 3
    En om dagen...hm jag kör i normala fall två om dagen även om den ena av dem ofta är på snabbtvätt. Vi kör 4 maskiner i veckan bara med sängkläder o badlakan för oss fyra.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Här tvättas det ungefär 5 maskiner i veckan, på två vuxna och två 13-åringar där de förvisso inte leker ute så mycket men istället tränar.
  8. 4
    Här tvättas det ungefär 5 maskiner i veckan, på två vuxna och två 13-åringar där de förvisso inte leker ute så mycket men istället tränar.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Kan ju lägga till att varannan vecka kör jag lakan och då blir det ett par maskiner till.
  10. 5
    Kan ju lägga till att varannan vecka kör jag lakan och då blir det ett par maskiner till.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Varför gör ni det?..har ni en extremt liten tvättmaskin eller lortar ni ner sängkläderna väldigt mycket, och byter ni badlakan efter varje dusch? Och i så fall (det där med badlakanen alltså) - varför?
  12. 6
    Varför gör ni det?..har ni en extremt liten tvättmaskin eller lortar ni ner sängkläderna väldigt mycket, och byter ni badlakan efter varje dusch? Och i så fall (det där med badlakanen alltså) - varför?
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Här är det leriga kläder dagligen som skölj upp på snabbprogram. Tränar för iofs inte jag ( men maken ) men barnen har gympa i skola två ggr p vecka. Bad en gång i veckan o fotboll en gång i veckan.
  14. 7
    Här är det leriga kläder dagligen som skölj upp på snabbprogram. Tränar för iofs inte jag ( men maken ) men barnen har gympa i skola två ggr p vecka. Bad en gång i veckan o fotboll en gång i veckan.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Nej men bytet sängkläder en gång i veckan o badlakan en gång i veckan. Blir ju fyra set bara där som inte får plats i en maskin direkt...
  16. 8
    Nej men bytet sängkläder en gång i veckan o badlakan en gång i veckan. Blir ju fyra set bara där som inte får plats i en maskin direkt...
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Jag skulle kanske säga ca 5-6 maskiner i veckan?..
  18. 9
    Jag skulle kanske säga ca 5-6 maskiner i veckan?..
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Plus badlakan modell mindre till badhuset o gympan.
  20. 10
    Plus badlakan modell mindre till badhuset o gympan.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Ok
  22. 11
    Ok
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Men då måste ju maskinen vara ganska liten?...
    Det låter mycket med fyra maskiner till det, tycker jag.
  24. 12
    Men då måste ju maskinen vara ganska liten?...
    Det låter mycket med fyra maskiner till det, tycker jag.
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    5 kg ( eller om det är 7.5 kg) Blöt tvätt tyngre sliter på maskinen otroligt mycken
  26. 13
    5 kg ( eller om det är 7.5 kg) Blöt tvätt tyngre sliter på maskinen otroligt mycken
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Och då är alltså två maskiner om dagen bara era kläder?...
  28. 14
    Och då är alltså två maskiner om dagen bara era kläder?...
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    I snitt på en vecka ja. Med barnens utekläder och allt.
  30. 15
    I snitt på en vecka ja. Med barnens utekläder och allt.
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Ok...ja, i mina öron låter det jättemycket.
  32. 16
    Ok...ja, i mina öron låter det jättemycket.
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Kan vara så att vi faktiskt har mindre uppsättningar kläder än vad många familjer har till sig själva o sina barn som genererar i detta.
    Vet att jag ofta reagerar på att många har väldigt mycket kläder mot oss.
  34. 17
    Kan vara så att vi faktiskt har mindre uppsättningar kläder än vad många familjer har till sig själva o sina barn som genererar i detta.
    Vet att jag ofta reagerar på att många har väldigt mycket kläder mot oss.
  35. Medlem sedan
    Aug 2011
    #18
    Ja, så kan det ju vara.
    Vi har inte heller så värst många uppsättningar kläder, men har aldrig tvättat sådär mycket ändå.
  36. 18
    Ja, så kan det ju vara.
    Vi har inte heller så värst många uppsättningar kläder, men har aldrig tvättat sådär mycket ändå.
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19
    Jag har inte velat tvätta så mycket så jag har alltid sett till att barnen ska klara en vecka utan att jag tvättar. Det innebar när de var yngre att de behövde 5 par byxor tex. Ytterkläder torkade jag av + att de alltid haft en "finjacka" så man kunde sätta dem i bilen och handla eller åka till stan.
  38. 19
    Jag har inte velat tvätta så mycket så jag har alltid sett till att barnen ska klara en vecka utan att jag tvättar. Det innebar när de var yngre att de behövde 5 par byxor tex. Ytterkläder torkade jag av + att de alltid haft en "finjacka" så man kunde sätta dem i bilen och handla eller åka till stan.
  39. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    Det är nog precis där det skiljer sig åt vi har inte lika många uppsättningar kläder som är vanligt....det har alltid varit så enkelt att tvätta upp det å snabbtvätt o tumla torrt snabbt.
  40. 20
    Det är nog precis där det skiljer sig åt vi har inte lika många uppsättningar kläder som är vanligt....det har alltid varit så enkelt att tvätta upp det å snabbtvätt o tumla torrt snabbt.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar