Annars då?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Annars då?

    Ja, så jag stängde ner facebook pga vill inte veta om alla människors historia hela tiden plus orkar inte med att gå runt och veta att det är så många bekanta som har bruna åsikter. Då hände det såhär att jag inte visste vad jag skulle ha internetz till ens och sen kom jag ihåg aff! Så nu är jag här lite och då säger jag såhär: hej.
  2. 1
    Annars då? Ja, så jag stängde ner facebook pga vill inte veta om alla människors historia hela tiden plus orkar inte med att gå runt och veta att det är så många bekanta som har bruna åsikter. Då hände det såhär att jag inte visste vad jag skulle ha internetz till ens och sen kom jag ihåg aff! Så nu är jag här lite och då säger jag såhär: hej.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jorå, huvet upp och fötterna ner.
    Och bilen går bra?

    Jobbigt med bekanta med bruna åsikter.
    Jag är inte intresserad av såna bekanta vare sig att de skriver sina äckliga åsikter på min fb eller att de spyr ur sig sånt i mitt hem. Det tar bara en massa onödig energi. Därför begränsar jag min bekantskapskrets till folk som har egenskaper som medmänsklighet, sunt förnuft och empati. Det känns gött.

    Men hey, fortsätt hänga här! Här finns förvisso (mer eller mindre öppet) bruna strömningar också. Men dem behöver man ju inte befatta sig med. De är ju knappast ens vänner.
  4. 2
    Jorå, huvet upp och fötterna ner.
    Och bilen går bra?

    Jobbigt med bekanta med bruna åsikter.
    Jag är inte intresserad av såna bekanta vare sig att de skriver sina äckliga åsikter på min fb eller att de spyr ur sig sånt i mitt hem. Det tar bara en massa onödig energi. Därför begränsar jag min bekantskapskrets till folk som har egenskaper som medmänsklighet, sunt förnuft och empati. Det känns gött.

    Men hey, fortsätt hänga här! Här finns förvisso (mer eller mindre öppet) bruna strömningar också. Men dem behöver man ju inte befatta sig med. De är ju knappast ens vänner.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Ja alltså folk säger ju inte sånt sådär i mataffären, utan det är på fb de bara spyr ur sig all möjlig skit. Det var inte bara brunt utan jag har mått lite illa ett tag av att veta att folk är ovänner med sina morsor, att de är förstoppade eller helt fixerade vid minions eller ja sådär. Det blev för mycket.. folk liksom.

    Jag tror jag stannar ett tag! Det är fint här, det vet jag ju.
  6. 3
    Ja alltså folk säger ju inte sånt sådär i mataffären, utan det är på fb de bara spyr ur sig all möjlig skit. Det var inte bara brunt utan jag har mått lite illa ett tag av att veta att folk är ovänner med sina morsor, att de är förstoppade eller helt fixerade vid minions eller ja sådär. Det blev för mycket.. folk liksom.

    Jag tror jag stannar ett tag! Det är fint här, det vet jag ju.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Ja, folk alltså...
    Tur att en själv är så vettig i alla fall så man orkar med sig .

    Ja, stanna! Aff är roligare med cilia än utan.
  8. 4
    Ja, folk alltså...
    Tur att en själv är så vettig i alla fall så man orkar med sig .

    Ja, stanna! Aff är roligare med cilia än utan.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Exakt, jag känner ju själv att jag väger upp en hel del stolligheter exakt bara genom att existera. Skönt att det är så alltså.
  10. 5
    Exakt, jag känner ju själv att jag väger upp en hel del stolligheter exakt bara genom att existera. Skönt att det är så alltså.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Hej hej, hemskt mycket hej
    Här är det huvudet upp och fötterna ner (eller ja rakt fram nu då eftersom jag har dem upplagda). Lite rethosta, men annars ganska ok.
    Ska snart ta en kopp te med citronhonung i.
  12. 6
    Hej hej, hemskt mycket hej
    Här är det huvudet upp och fötterna ner (eller ja rakt fram nu då eftersom jag har dem upplagda). Lite rethosta, men annars ganska ok.
    Ska snart ta en kopp te med citronhonung i.
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Brunt är riktigt trist o tragiskt när man inser att man har några bekanta i de bruna zonerna....
  14. 7
    Brunt är riktigt trist o tragiskt när man inser att man har några bekanta i de bruna zonerna....
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8
    Hej hopp! Hoppar snart ner i sängen för att sova, helt alldeles trött och slut och färdig efter dagens fältstudier.Annars är det bara bra!
  16. 8
    Hej hopp! Hoppar snart ner i sängen för att sova, helt alldeles trött och slut och färdig efter dagens fältstudier.Annars är det bara bra!
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Jorå, så är det ju...
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  18. 9
    Jorå, så är det ju...
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Vad gott!
    Mina också upplagda, käner direkt att jag har ont i knävecket. Det är konstigt, faktiskt.
  20. 10
    Vad gott!
    Mina också upplagda, käner direkt att jag har ont i knävecket. Det är konstigt, faktiskt.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Jag är egentligen inte jätteförvånad. Men det var bättre förr när det iallafall kom som en överraskning att: Åh, är HON rasist!? Jag känner att jag gärna skulle leva i ovisshet och liksom litegrann förutsätta att de allra flesta är medmänskliga och varma sådär.
  22. 11
    Jag är egentligen inte jätteförvånad. Men det var bättre förr när det iallafall kom som en överraskning att: Åh, är HON rasist!? Jag känner att jag gärna skulle leva i ovisshet och liksom litegrann förutsätta att de allra flesta är medmänskliga och varma sådär.
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Skönt!
  24. 12
    Skönt!
  25. Kerstimärta
    #13
    Ja, finns dock inte endast brunt och icke brunt.

    Kan vara ide att snacka lite för att kolla läget och inte döma rakt av. Precis som här. Diskussioner på nätet är svåra. Man kan få för sig saker som sen visar sig icke rätt.
  26. 13
    Ja, finns dock inte endast brunt och icke brunt.

    Kan vara ide att snacka lite för att kolla läget och inte döma rakt av. Precis som här. Diskussioner på nätet är svåra. Man kan få för sig saker som sen visar sig icke rätt.
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Hej hej!

    Jodå, det är hopp om livet. Kul att se dig här igen!
  28. 14
    Hej hej!

    Jodå, det är hopp om livet. Kul att se dig här igen!
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Näe, fy fan jag vill inte veta mer om folks åsikter än det de redan kräkt ur sig i ansiktet på mig fb. För att slippa veta sånt - och döma - så går jag hellre ur fb och har samtal med riktiga mäniiskor. Och här! Förstås.
    Beiga människor har jag inte stört mig på heller, jag tror de flesta har åsikter som kan anses vara shady, men där liksom grundkänslan på någon sätt vänlighet. Det tycker jag är det viktiga, sen är jag inte så brydd om detaljerna sådär i det folk tycker.
  30. 15
    Näe, fy fan jag vill inte veta mer om folks åsikter än det de redan kräkt ur sig i ansiktet på mig fb. För att slippa veta sånt - och döma - så går jag hellre ur fb och har samtal med riktiga mäniiskor. Och här! Förstås.
    Beiga människor har jag inte stört mig på heller, jag tror de flesta har åsikter som kan anses vara shady, men där liksom grundkänslan på någon sätt vänlighet. Det tycker jag är det viktiga, sen är jag inte så brydd om detaljerna sådär i det folk tycker.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Kul att vara här igen och så är det helt många kvar!
  32. 16
    Kul att vara här igen och så är det helt många kvar!
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Tja det är bara att vänja sig..

    vid att vi har en större mångfald idag och att folk har olika åsikter. Så är det att leva i en demokrati.

    Jag gör inte så mycket än sist, same shit different day liksom.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Tja det är bara att vänja sig.. vid att vi har en större mångfald idag och att folk har olika åsikter. Så är det att leva i en demokrati.

    Jag gör inte så mycket än sist, same shit different day liksom.
  35. Kerstimärta
    #18
    Okej, jag har sett att folk är väldigt väldigt, väldigt snarstuckna på FB. Om en person tex frågar vad som hänt. Då blir den stämplad som rasist. DIREKT.

    Samt en massa andra olika diskussioner.

    Därför jag skrev som jag skrev,
  36. 18
    Okej, jag har sett att folk är väldigt väldigt, väldigt snarstuckna på FB. Om en person tex frågar vad som hänt. Då blir den stämplad som rasist. DIREKT.

    Samt en massa andra olika diskussioner.

    Därför jag skrev som jag skrev,
  37. Medlem sedan
    May 2005
    #19
    Ja, folk får gärna ha åsikter! Men jag vill inte veta allt alla tycker, så då får jag strunta i att hänga på ställen där många bara gapar rätt ut. Smart va?

    Sen sist har iallafall jag bytt jobb. Så nu har detta: k o n t o r s t i d e r! Alltså jag får vällustrysningar bara av att tänka på det.
  38. 19
    Ja, folk får gärna ha åsikter! Men jag vill inte veta allt alla tycker, så då får jag strunta i att hänga på ställen där många bara gapar rätt ut. Smart va?

    Sen sist har iallafall jag bytt jobb. Så nu har detta: k o n t o r s t i d e r! Alltså jag får vällustrysningar bara av att tänka på det.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Njae smart vet jag...

    inte men det är ett val du gör. Självklart så mår man inte bra av det så är det ju bättre att ta bort energitjuvarna. Jag hör många som rent allmänt lämnar FB, inte just för åsikter utan mer för att slippa alla gullegull bilder eller matlagningsbilder, resor osv som folk verkar bombardera FB med.

    Ja kontorstider är bra, kul att du har träffat rätt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Njae smart vet jag... inte men det är ett val du gör. Självklart så mår man inte bra av det så är det ju bättre att ta bort energitjuvarna. Jag hör många som rent allmänt lämnar FB, inte just för åsikter utan mer för att slippa alla gullegull bilder eller matlagningsbilder, resor osv som folk verkar bombardera FB med.

    Ja kontorstider är bra, kul att du har träffat rätt.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar