Nån som vill
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Nån som vill

    köra en "dagens"?

    Dagens bästa?

    Dagens sämsta?

    Dagens uppgift?

    Dagens middagsmat?

    Dagens avslutning?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Nån som vill köra en "dagens"?

    Dagens bästa?

    Dagens sämsta?

    Dagens uppgift?

    Dagens middagsmat?

    Dagens avslutning?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag offrar mig.

    Dagens bästa: de sega ostbågarna som var kvar sen igår
    Dagens sämsta: de filkiga fingrarna efter de sega ostbågarna som var kvar sen igår
    Dagens uppgift: ta ett allvarligt snack om familjens ekonomi med maken
    Dagens middagsmat: de sega ostbågarna som var kvar sen igår
    Dagens avslutning: *CENSUR*
  4. 2
    Jag offrar mig.

    Dagens bästa: de sega ostbågarna som var kvar sen igår
    Dagens sämsta: de filkiga fingrarna efter de sega ostbågarna som var kvar sen igår
    Dagens uppgift: ta ett allvarligt snack om familjens ekonomi med maken
    Dagens middagsmat: de sega ostbågarna som var kvar sen igår
    Dagens avslutning: *CENSUR*
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Dagens bästa?
    **Att jag träffade en gammal vän som blev min ovän för ett par år sen. Men vi kom fram till att vi vill båda reda upp allt o gå vidare.

    Dagens sämsta?
    **Att jag tappade ett gäng glas i golvet..

    Dagens uppgift?
    **Köpa ett par tröjor..

    Dagens middagsmat?
    **Lax med div grönsaker..

    Dagens avslutning?
    **Inget bestämt än, men allt o inget kan hända..
  6. 3
    Dagens bästa?
    **Att jag träffade en gammal vän som blev min ovän för ett par år sen. Men vi kom fram till att vi vill båda reda upp allt o gå vidare.

    Dagens sämsta?
    **Att jag tappade ett gäng glas i golvet..

    Dagens uppgift?
    **Köpa ett par tröjor..

    Dagens middagsmat?
    **Lax med div grönsaker..

    Dagens avslutning?
    **Inget bestämt än, men allt o inget kan hända..
  7. Pyssling
    #4
    Jag vill!

    Mina dagens kommer här:

    Bästa: Lååång sovmorgon och lååång mysig brunch med min man med djupa samtal och massor av skratt, härlig blandning

    Sämsta: Inget hittills

    Uppgift: Målet var att byta lakan i sängen och att steka köttbullar, har bara gjort köttbullar ännu men ska ta tag i lakansbytet alldeles strax

    Middagsmat: Vi ska äta hemfriterade fish and chips med egen tartarsås och grön ärtdipp

    Avslutning: Vi kommer nog att hamna i soffan med varsitt glas vin och babbla en stund innan vi ramlar i säng.
  8. 4
    Jag vill!

    Mina dagens kommer här:

    Bästa: Lååång sovmorgon och lååång mysig brunch med min man med djupa samtal och massor av skratt, härlig blandning

    Sämsta: Inget hittills

    Uppgift: Målet var att byta lakan i sängen och att steka köttbullar, har bara gjort köttbullar ännu men ska ta tag i lakansbytet alldeles strax

    Middagsmat: Vi ska äta hemfriterade fish and chips med egen tartarsås och grön ärtdipp

    Avslutning: Vi kommer nog att hamna i soffan med varsitt glas vin och babbla en stund innan vi ramlar i säng.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Dagens bästa?
    - att febern verkar ha gett sig

    Dagens sämsta?
    -att barnen och jag hade ett stort bråk där vi blev ledsna alla tre

    Dagens uppgift?
    -rulla köttbullar, check

    Dagens middagsmat?
    -rester, kyckling, stekt rödkål med bönor och annat gott

    Dagens avslutning?
    -vi har blivit sams och ska titta på en film tillsammans
  10. 5
    Dagens bästa?
    - att febern verkar ha gett sig

    Dagens sämsta?
    -att barnen och jag hade ett stort bråk där vi blev ledsna alla tre

    Dagens uppgift?
    -rulla köttbullar, check

    Dagens middagsmat?
    -rester, kyckling, stekt rödkål med bönor och annat gott

    Dagens avslutning?
    -vi har blivit sams och ska titta på en film tillsammans
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Dagens bästa?
    Att det har var en ganska lugn och skön dag med litet hemmafix och familjehäng.

    Dagens sämsta?
    Att mitt ena barn mår dåligt.

    Dagens uppgift?
    Hjälpa dottern slutföra två omfattande arbeten i historia och religion samt göra höstfint på balkongen. Skolarbetena är ivägskickade. Balkongen är röjd på vissna sommarblommor i alla fall...

    Dagens middagsmat?
    Sparrissoppa toppad med sockerärtor och rostad vitlök.

    Dagens avslutning?
    Några kapitel i en deckare innan jag somnar.
  12. 6
    Dagens bästa?
    Att det har var en ganska lugn och skön dag med litet hemmafix och familjehäng.

    Dagens sämsta?
    Att mitt ena barn mår dåligt.

    Dagens uppgift?
    Hjälpa dottern slutföra två omfattande arbeten i historia och religion samt göra höstfint på balkongen. Skolarbetena är ivägskickade. Balkongen är röjd på vissna sommarblommor i alla fall...

    Dagens middagsmat?
    Sparrissoppa toppad med sockerärtor och rostad vitlök.

    Dagens avslutning?
    Några kapitel i en deckare innan jag somnar.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Dagens bästa blir nog hela helgen. Umgåtts med ena dottern och hennes pojkvän, deras hund lekte med vår hund och det gick jättebra. Fått en massa saker gjort, eldat gammalt virke, rensat rabatten, bäddat rent i sängarna, dammat, dammsugit och skurat i nästan hela huset, tvättat en massa (eftersom vi bytte sängkläder och handdukar och jag insåg att våra sängmattor var smutsiga), bakat, gått promenader och hunnit slappa en del. En sån där helg som är ganska sällsynta, när energin aldrig verkar ta slut.

    Och det bästa av allt är att jag är ledig imorgon också

    Dagens uppgift var nog städningen.
    Dagens middag? Ja bra fråga, tror jag gör mig ett par toast sen bara.
    Dagens avslutning blir nog i soffan,,,med vetskapen att jag inte ska upp halv fem imorgon
  14. 7
    Dagens bästa blir nog hela helgen. Umgåtts med ena dottern och hennes pojkvän, deras hund lekte med vår hund och det gick jättebra. Fått en massa saker gjort, eldat gammalt virke, rensat rabatten, bäddat rent i sängarna, dammat, dammsugit och skurat i nästan hela huset, tvättat en massa (eftersom vi bytte sängkläder och handdukar och jag insåg att våra sängmattor var smutsiga), bakat, gått promenader och hunnit slappa en del. En sån där helg som är ganska sällsynta, när energin aldrig verkar ta slut.

    Och det bästa av allt är att jag är ledig imorgon också

    Dagens uppgift var nog städningen.
    Dagens middag? Ja bra fråga, tror jag gör mig ett par toast sen bara.
    Dagens avslutning blir nog i soffan,,,med vetskapen att jag inte ska upp halv fem imorgon
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Nå, har du gjort dagens uppgift? Det lät som en trist punkt men kanske nödvändig ibland!
  16. 8
    Nå, har du gjort dagens uppgift? Det lät som en trist punkt men kanske nödvändig ibland!
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Åh vad härligt med vännen . Hoppas att ni hittar tillbaka till varandra nu då!
  18. 9
    Åh vad härligt med vännen . Hoppas att ni hittar tillbaka till varandra nu då!
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Låter som en skön dag som ni spenderat på något av det viktigaste - varandra .
  20. 10
    Låter som en skön dag som ni spenderat på något av det viktigaste - varandra .
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Skönt att ni redde ut det!
  22. 11
    Skönt att ni redde ut det!
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jamen då har du ju gjort den trista biten av balkongmakeovern. Bara det roliga piffet kvar
  24. 12
    Jamen då har du ju gjort den trista biten av balkongmakeovern. Bara det roliga piffet kvar
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Jösses vad du har hunnit med!! Bra gjort!
  26. 13
    Jösses vad du har hunnit med!! Bra gjort!
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Nej det får bli när sonen lagt sig.
  28. 14
    Nej det får bli när sonen lagt sig.
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Dagens bästa?
    - Att min dotter och hennes pojkvän var och tittade på en lägenhet och fick den . Den har tydligen den fina kombinationen fint hus (sekelskifteshus), mysig lägenhet, bra läge (centralt), stabil hyresvärd samt låg hyra. Det blir deras första gemensamma hem och mammin är nog lika glad som dottern
    Sen har det varit en massa annat bra också, som en mysig brunch som jag hade bakat scones till bl a, och som jag och sambon och sonen satt länge vid.
    Och kalasväder ute!
    Och så var vi iväg och hämtade en fin gammal kökslampa som jag fick till skänks. Och jag lyckades byta kontakt i den och justera upphängningen så den blev lagom. Och så blev den så fin där den hänger

    Dagens sämsta?
    - Att jag lyckades spilla en hel kopp varmt te över mig vid brunchen. Rätt oskönt.

    Dagens uppgift?
    - Hmm..jag har nog inte haft nån. Inte mer än att laga middag och baka bröd till densamma.

    Dagens middagsmat?
    - Gulaschsoppa (inte burkvarianten, gudbevars, utan jag kokade en egen med vitlök och rivet citronskal och allt som det ska vara i). Till det bakade jag bröd.

    Dagens avslutning?
    - Det blir kanske ett glas blåbärsvin i tv-soffan med sambon. Kanske tittar vi på Rederiet eller på nån film.
  30. 15
    Dagens bästa?
    - Att min dotter och hennes pojkvän var och tittade på en lägenhet och fick den . Den har tydligen den fina kombinationen fint hus (sekelskifteshus), mysig lägenhet, bra läge (centralt), stabil hyresvärd samt låg hyra. Det blir deras första gemensamma hem och mammin är nog lika glad som dottern
    Sen har det varit en massa annat bra också, som en mysig brunch som jag hade bakat scones till bl a, och som jag och sambon och sonen satt länge vid.
    Och kalasväder ute!
    Och så var vi iväg och hämtade en fin gammal kökslampa som jag fick till skänks. Och jag lyckades byta kontakt i den och justera upphängningen så den blev lagom. Och så blev den så fin där den hänger

    Dagens sämsta?
    - Att jag lyckades spilla en hel kopp varmt te över mig vid brunchen. Rätt oskönt.

    Dagens uppgift?
    - Hmm..jag har nog inte haft nån. Inte mer än att laga middag och baka bröd till densamma.

    Dagens middagsmat?
    - Gulaschsoppa (inte burkvarianten, gudbevars, utan jag kokade en egen med vitlök och rivet citronskal och allt som det ska vara i). Till det bakade jag bröd.

    Dagens avslutning?
    - Det blir kanske ett glas blåbärsvin i tv-soffan med sambon. Kanske tittar vi på Rederiet eller på nån film.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ja jag känner mig så effektiv att jag knappt känner igen mig själv
  32. 16
    Ja jag känner mig så effektiv att jag knappt känner igen mig själv
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17
    Ok, så här:

    Dagens bästa?
    Utflykten till Järna, jag och yngste sonen tog oss en tur dit och fikade, plaskade i Järnaån (inte jag!) och handlade på Saltå kvarn. Mysigt!

    Dagens sämsta?
    Alla utom jag och tidigare nämnda son är sjuka med host, snor och ont i halsen.

    Dagens uppgift?
    Tja, same Old: städa, handla och tvätta.

    Dagens middagsmat?
    Grillad brösarpkyckling, potatishalvor och grönsaker. Vatten till det.

    Dagens avslutning?
    Klockan nio har jag en het dejt: jag, maken och de två äldre sönerna skall dricka te, äta smörbullar från Järna och titta på True Detective.
  34. 17
    Ok, så här:

    Dagens bästa?
    Utflykten till Järna, jag och yngste sonen tog oss en tur dit och fikade, plaskade i Järnaån (inte jag!) och handlade på Saltå kvarn. Mysigt!

    Dagens sämsta?
    Alla utom jag och tidigare nämnda son är sjuka med host, snor och ont i halsen.

    Dagens uppgift?
    Tja, same Old: städa, handla och tvätta.

    Dagens middagsmat?
    Grillad brösarpkyckling, potatishalvor och grönsaker. Vatten till det.

    Dagens avslutning?
    Klockan nio har jag en het dejt: jag, maken och de två äldre sönerna skall dricka te, äta smörbullar från Järna och titta på True Detective.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Är brösarpkyckling ett recept? Eller en plats som kycklingen kommer ifrån? Anledningen till att jag frågar är för att jag blir ibland lite fundersam på hur folk skriver. OM Brösarp är en plats (som jag får för mig att det är) så undrar jag varför man skriver ut det? Är det nåt speciellt med Brösarp som gör att kycklingen smakar annorlunda än kyckling från t.ex Örebro eller Umeå?

    Och detta är alltså ingen kritik mot det du skrivit utan du fick bara utgöra exempel nu på sånt som jag funderar över av och till
  36. 18
    Är brösarpkyckling ett recept? Eller en plats som kycklingen kommer ifrån? Anledningen till att jag frågar är för att jag blir ibland lite fundersam på hur folk skriver. OM Brösarp är en plats (som jag får för mig att det är) så undrar jag varför man skriver ut det? Är det nåt speciellt med Brösarp som gör att kycklingen smakar annorlunda än kyckling från t.ex Örebro eller Umeå?

    Och detta är alltså ingen kritik mot det du skrivit utan du fick bara utgöra exempel nu på sånt som jag funderar över av och till
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    Dagens bästa?
    Andra månaden på länge sedan jag inte behöver skjuta upp räkningar

    Dagens sämsta?
    Betala räkningar

    Dagens uppgift?
    Arbete hemma (gick sådär, pga uppdragsgivarens urusla system)

    Dagens middagsmat?
    Köttbullar (hemmagjorda) potatismos (hemgjord) och sås (hemgjord)

    Dagens avslutning?
    Det blir en dusch och sedan till tåget
  38. 19
    Dagens bästa?
    Andra månaden på länge sedan jag inte behöver skjuta upp räkningar

    Dagens sämsta?
    Betala räkningar

    Dagens uppgift?
    Arbete hemma (gick sådär, pga uppdragsgivarens urusla system)

    Dagens middagsmat?
    Köttbullar (hemmagjorda) potatismos (hemgjord) och sås (hemgjord)

    Dagens avslutning?
    Det blir en dusch och sedan till tåget
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Det är en plats men också en sorts kyckling: ekologisk men framförallt lite större än vanlig kyckling. Man slaktar den inte lika ung och därför smakar den mer. Fågeln vi åt till middag vägde ca 2 kg.
  40. 20
    Det är en plats men också en sorts kyckling: ekologisk men framförallt lite större än vanlig kyckling. Man slaktar den inte lika ung och därför smakar den mer. Fågeln vi åt till middag vägde ca 2 kg.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar