swish har kraschat?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    swish har kraschat?

    Pga galan i Globen. Tråkigt om man missar pengar. Men intressant på engagemanget!
  2. 1
    swish har kraschat? Pga galan i Globen. Tråkigt om man missar pengar. Men intressant på engagemanget!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Bra test i så fall

    Då har de just fått lära sig att deras system är allvarligt underdimensionerat!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Bra test i så fall Då har de just fått lära sig att deras system är allvarligt underdimensionerat!
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Tillfälligt. Det är igång igen.
  6. 3
    Tillfälligt. Det är igång igen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    En utmaning till er övriga (som känner att ni har råd): Jag har just utbetalat 2000 kr till Radiohjälpen (Världens barn och UNHCR). Har inget emot om någon slår mig. (Jag betalar också ett mindre belopp månatligen.)
  8. 4
    En utmaning till er övriga (som känner att ni har råd): Jag har just utbetalat 2000 kr till Radiohjälpen (Världens barn och UNHCR). Har inget emot om någon slår mig. (Jag betalar också ett mindre belopp månatligen.)
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Bra gjort Haqvin! Jag ska fundera på om jag ska anta din utmaning. Har egentligen råd men har haft mycket utgifter på sistone och några nära förestående.

    Ger också till välgörenhet lite varje månad och ska ge lite extra till jul till någon välgörenhet. Detta är kanske det rätta.
    Ha det gott!
  10. 5
    Bra gjort Haqvin! Jag ska fundera på om jag ska anta din utmaning. Har egentligen råd men har haft mycket utgifter på sistone och några nära förestående.

    Ger också till välgörenhet lite varje månad och ska ge lite extra till jul till någon välgörenhet. Detta är kanske det rätta.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Bra erikastockholm! Man gör så gott man kan klara.
  12. 6
    Bra erikastockholm! Man gör så gott man kan klara.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Bra gjort. Jag har inte de pengarna att ge, men jag gav nyligen en slant till Röda korset.
  14. 7
    Bra gjort. Jag har inte de pengarna att ge, men jag gav nyligen en slant till Röda korset.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Ja - fast till en annan organisation . Bra gjort Haqvin!
  16. 8
    Ja - fast till en annan organisation . Bra gjort Haqvin!
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Ger man det man kan, så är det ju gott nog.
  18. 9
    Ger man det man kan, så är det ju gott nog.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Gott Allis! Det finns förstås många andra organisationer att ge till. Med rätt eller orätt har jag hyggligt förtroende för Radiohjälpen.
  20. 10
    Gott Allis! Det finns förstås många andra organisationer att ge till. Med rätt eller orätt har jag hyggligt förtroende för Radiohjälpen.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja precis, så tänker jag också
  22. 11
    Ja precis, så tänker jag också
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    2000??? Allvarligt?

    det var helt otroligt. Jag har inte skänkt en spänn, jag har kollat på fotboll istället hela kvällen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    2000??? Allvarligt? det var helt otroligt. Jag har inte skänkt en spänn, jag har kollat på fotboll istället hela kvällen.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Även Jesus beskrev det i berättelsen om änkan och hennes skärv.
  26. 13
    Även Jesus beskrev det i berättelsen om änkan och hennes skärv.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Fotboll kan vara fint det också. I varje fall om Blåvitt vinner.

    Man måste inte ge något, Sp, om man har det knapert eller inte vill. Men allt är ju bättre än inget. Även en tjuga.
  28. 14
    Fotboll kan vara fint det också. I varje fall om Blåvitt vinner.

    Man måste inte ge något, Sp, om man har det knapert eller inte vill. Men allt är ju bättre än inget. Även en tjuga.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Ahh 2000 spänn...

    det var imprezing Haqvin. Riktigt imprezing.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Ahh 2000 spänn... det var imprezing Haqvin. Riktigt imprezing.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Förmodligen ganska lite, i förhållande till vad en del andra ger och vad som behövs, men som sagt, man ger vad man tycker att man klarar av.
  32. 16
    Förmodligen ganska lite, i förhållande till vad en del andra ger och vad som behövs, men som sagt, man ger vad man tycker att man klarar av.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Mm *nickar*
  34. 17
    Mm *nickar*
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Vad som imponerar på mig är alla dessa människor, som ställer upp som volontärer och möter folk på Stockholms, Göteborgs och Malmös centralstationer. Det är starkt gjort, men något sådant skulle jag inte klara av.
  36. 18
    Vad som imponerar på mig är alla dessa människor, som ställer upp som volontärer och möter folk på Stockholms, Göteborgs och Malmös centralstationer. Det är starkt gjort, men något sådant skulle jag inte klara av.
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    Jag har ju egentligen råd men har faktiskt inte ens haft ork att tänka på dylikt senaste tiden, mycket på jobbet, skolstart för yngsta och nu har vi varit sjuka i två veckor härhemma (jag och yngsta)

    Jag är en sån som gärna kollar upp ordentligt innan jag skänker pengar, så det vill jag göra innan jag betalar in.

    Än så länge denna höst ägnar jag mig åt arbete med de barn jag träffar dagligen. De räcker liksom att tänka på det och mina egna barn just nu, eftersom arbetet och behoven bland barnen är så stora. Barnen som behöver bli sedda om omklappade, tröstade och behöver få hjälp med gränser. De som bara behöver en vuxen som lyssnar och de där hemmet är ett kaos.

    Men jag lovar, jag ska tänka igenom det och när jag gjort det tar jag ett genomtänkt beslut.
  38. 19
    Jag har ju egentligen råd men har faktiskt inte ens haft ork att tänka på dylikt senaste tiden, mycket på jobbet, skolstart för yngsta och nu har vi varit sjuka i två veckor härhemma (jag och yngsta)

    Jag är en sån som gärna kollar upp ordentligt innan jag skänker pengar, så det vill jag göra innan jag betalar in.

    Än så länge denna höst ägnar jag mig åt arbete med de barn jag träffar dagligen. De räcker liksom att tänka på det och mina egna barn just nu, eftersom arbetet och behoven bland barnen är så stora. Barnen som behöver bli sedda om omklappade, tröstade och behöver få hjälp med gränser. De som bara behöver en vuxen som lyssnar och de där hemmet är ett kaos.

    Men jag lovar, jag ska tänka igenom det och när jag gjort det tar jag ett genomtänkt beslut.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Du gör garanterat en stor insats för de barn du arbetar med, Lin-nea. Det är verkligen stort nog. Och du har helt rätt i att man skall kolla upp ordentligt vart man ger sina pengar. Jag känner alltid en oro för att de pengar jag ger bort skall gå till fel personer. Det är inte svårt att ge, om man vet att pengarna verkligen kommer till nytta, men tanken att man göder sådana som Johan af Donner kan ge en ont i magen.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11883289.ab
  40. 20
    Du gör garanterat en stor insats för de barn du arbetar med, Lin-nea. Det är verkligen stort nog. Och du har helt rätt i att man skall kolla upp ordentligt vart man ger sina pengar. Jag känner alltid en oro för att de pengar jag ger bort skall gå till fel personer. Det är inte svårt att ge, om man vet att pengarna verkligen kommer till nytta, men tanken att man göder sådana som Johan af Donner kan ge en ont i magen.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11883289.ab
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar