en är död
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    en är död

    En annan är ung.

    Om du ska välja mellan begravning av din åldriga syster eller ditt barnbarn som blir myndig.

    Vad väljer du?
  2. 1
    en är död En annan är ung.

    Om du ska välja mellan begravning av din åldriga syster eller ditt barnbarn som blir myndig.

    Vad väljer du?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Då skulle jag välja begravningen. En begravning är ju vid 1 tillfälle, ett födelsedagsbarn kan man uppvakta en annan dag. Jag skulle ju inte avstå från att uppvakta mitt barnbarn, men jag skulle inte göra det just den dagen det är begravning.

    Måste ni ha kalas just den dagen?
  4. 2
    Då skulle jag välja begravningen. En begravning är ju vid 1 tillfälle, ett födelsedagsbarn kan man uppvakta en annan dag. Jag skulle ju inte avstå från att uppvakta mitt barnbarn, men jag skulle inte göra det just den dagen det är begravning.

    Måste ni ha kalas just den dagen?
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Är det nödvändigt att välja? Kan man inte skjuta på födelsedagsfirandet någon dag?
  6. 3
    Är det nödvändigt att välja? Kan man inte skjuta på födelsedagsfirandet någon dag?
  7. Kerstimärta
    #4
    En människa blir arton bara en gång. Typ!

    Just nu är det ingen fråga vad gäller begravning.
  8. 4
    En människa blir arton bara en gång. Typ!

    Just nu är det ingen fråga vad gäller begravning.
  9. Kerstimärta
    #5
    Nej, inte i denna TS.
  10. 5
    Nej, inte i denna TS.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Inte i denna TS?
  12. 6
    Inte i denna TS?
  13. Kerstimärta
    #7
    Inte i den frågan jag ställde i TS. Det är ett ultimatum typ.
  14. 7
    Inte i den frågan jag ställde i TS. Det är ett ultimatum typ.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    OK, jag undviker i det längsta att göra den typen av val. Dvs. skulle jag ha möjlighet att få födelsedagsfirandet uppskjutet en dag, så skulle se till så att det blev så. Fanns det absolut ingen möjlighet att skjuta på något, så skulle jag kanske välja födelsedagen och skicka blommor eller krans till begravningen.
  16. 8
    OK, jag undviker i det längsta att göra den typen av val. Dvs. skulle jag ha möjlighet att få födelsedagsfirandet uppskjutet en dag, så skulle se till så att det blev så. Fanns det absolut ingen möjlighet att skjuta på något, så skulle jag kanske välja födelsedagen och skicka blommor eller krans till begravningen.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Håller med dig Valerina...

    helt och hållet.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Håller med dig Valerina... helt och hållet.
  19. Kerstimärta
    #10
    Okej. Tack för svar!

    Här är det inte ens möjligt med en natt emellan.
  20. 10
    Okej. Tack för svar!

    Här är det inte ens möjligt med en natt emellan.
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Jag skulle jobba hårt för att begravningen inte hamnade på samma dag som firandet.

    Visst är det häftigt att bli myndig men jag tycker att anständigheten kräver att den som fyller år planerar festen så att gästerna kan gå på den. Det innebär normalt sett en lördagkväll i nära anslutning till födelsedagen. Begravningar sker aldrig på lördagskvällar. Därmed krockar inte firandet med begravningen. Sedan kan 18-åringen självklart ha ett mindre firande på födelsedagen med vänner eller närmaste familjen.
    Ha det gott!
  22. 11
    Jag skulle jobba hårt för att begravningen inte hamnade på samma dag som firandet.

    Visst är det häftigt att bli myndig men jag tycker att anständigheten kräver att den som fyller år planerar festen så att gästerna kan gå på den. Det innebär normalt sett en lördagkväll i nära anslutning till födelsedagen. Begravningar sker aldrig på lördagskvällar. Därmed krockar inte firandet med begravningen. Sedan kan 18-åringen självklart ha ett mindre firande på födelsedagen med vänner eller närmaste familjen.
  23. Kerstimärta
    #12
    Japp, håller med!
  24. 12
    Japp, håller med!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Ja ingen jag känner har i alla fall begravts vid fler än ett tillfälle.
  26. 13
    Ja ingen jag känner har i alla fall begravts vid fler än ett tillfälle.
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Begravningen måste jag gå på, så är det bara. Kan jag gå på 18-årsfesten också så gör jag det.
  28. 14
    Begravningen måste jag gå på, så är det bara. Kan jag gå på 18-årsfesten också så gör jag det.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    Helst självklart skulle jag välja min systers begravning ! Ett kalas är förvisso mycket roligare men att inte ta farväl av en så nära släkting skulle göra för ont i mig !
  30. 15
    Helst självklart skulle jag välja min systers begravning ! Ett kalas är förvisso mycket roligare men att inte ta farväl av en så nära släkting skulle göra för ont i mig !
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #16
    Svår fråga, men jag hade nog valt begravningen, barnbarnet kan man fira senare.
  32. 16
    Svår fråga, men jag hade nog valt begravningen, barnbarnet kan man fira senare.
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #17
    Kan väl tillägga att vi har ytterst sällan firat födelsedagen (när jag växte upp) på den faktiska dagen, utan ofta i samband med helgen.

    Sonen var inte ens hemma när han fyllde 18, så hans firande blev två dagar senare
  34. 17
    Kan väl tillägga att vi har ytterst sällan firat födelsedagen (när jag växte upp) på den faktiska dagen, utan ofta i samband med helgen.

    Sonen var inte ens hemma när han fyllde 18, så hans firande blev två dagar senare
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    så har det varit hos oss också. Vi har nästan alltid styrt in släktfirandet till helgen i samband med den aktuella födelsedagen.
  36. 18
    så har det varit hos oss också. Vi har nästan alltid styrt in släktfirandet till helgen i samband med den aktuella födelsedagen.
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    Och begravningar är så gott som aldrig under helger, så här hade det kunnat kombineras.
  38. 19
    Och begravningar är så gott som aldrig under helger, så här hade det kunnat kombineras.
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #20
    Hur mår du idag förresten?
  40. 20
    Hur mår du idag förresten?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar