Inte kan kokt silverfisk vara farligt?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Inte kan kokt silverfisk vara farligt?

    Till slut har jag hunnit så långt att jag lagar mat, och det ska bli matlådor också. Men nog såg det ut som en silverfisk som råkat förirra sej ner i bönpastan.... men nu hittar jag den inte. Proteintillskott, rimligen
  2. 1
    Inte kan kokt silverfisk vara farligt? Till slut har jag hunnit så långt att jag lagar mat, och det ska bli matlådor också. Men nog såg det ut som en silverfisk som råkat förirra sej ner i bönpastan.... men nu hittar jag den inte. Proteintillskott, rimligen
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Är den faktiskt kokt, så är den säkerligen inte farlig. Förmodligen inte ens i okokt tillstånd.
  4. 2
    Är den faktiskt kokt, så är den säkerligen inte farlig. Förmodligen inte ens i okokt tillstånd.
  5. Kerstimärta
    #3
    Ganska äckligt? Men knappast farligt.

    Jag skulle nog inte vilja äta dock.

    Men fan så mycket man äter som man inte vet om....i vilket fall.
  6. 3
    Ganska äckligt? Men knappast farligt.

    Jag skulle nog inte vilja äta dock.

    Men fan så mycket man äter som man inte vet om....i vilket fall.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Jag har ätit upp ett antal kvarnmott i min morgonmüsli, innan jag fick veta vad det rörde sig om.
  8. 4
    Jag har ätit upp ett antal kvarnmott i min morgonmüsli, innan jag fick veta vad det rörde sig om.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Äh, jag tycker de ser rätt goda ut faktiskt. Lite små förstås.
  10. 5
    Äh, jag tycker de ser rätt goda ut faktiskt. Lite små förstås.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Man kanske kan filéa dem och lägga in dem som inlagd sill?
  12. 6
    Man kanske kan filéa dem och lägga in dem som inlagd sill?
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Jag kanske såg fel? Bestämmer mej nog för det, så är problemet ur världen;D
  14. 7
    Jag kanske såg fel? Bestämmer mej nog för det, så är problemet ur världen;D
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Itsy bitsy-små, men ändå! Jag tror vi har nåt här. Tänk så billigt, jag har massvis!
  16. 8
    Itsy bitsy-små, men ändå! Jag tror vi har nåt här. Tänk så billigt, jag har massvis!
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Dessutom är det uppfödd på idel ekoloooogiska produkter, så den är nog snarast nyttig
  18. 9
    Dessutom är det uppfödd på idel ekoloooogiska produkter, så den är nog snarast nyttig
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Om sniglar kan vara en delikatess, så kan väl silverfisk också?
  20. 10
    Om sniglar kan vara en delikatess, så kan väl silverfisk också?
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Absolut! Det finns de som friterar spindlar och blir rent kokobahia av lycka när de får äta feta, vita larver. Silverfisken kan väl vara vårt bidrag till sån där mat!
  22. 11
    Absolut! Det finns de som friterar spindlar och blir rent kokobahia av lycka när de får äta feta, vita larver. Silverfisken kan väl vara vårt bidrag till sån där mat!
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Lepisma saccharina, lite friterat, med citron, nog låter det gott
  24. 12
    Lepisma saccharina, lite friterat, med citron, nog låter det gott
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Definitivt att betrakta som proteintillskott. Vågar du berätta för vegetarianen?
  26. 13
    Definitivt att betrakta som proteintillskott. Vågar du berätta för vegetarianen?
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Mumselimums!
  28. 14
    Mumselimums!
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Det får bli matlådor till mej,jag behöver protein till mina stora muskler
  30. 15
    Det får bli matlådor till mej,jag behöver protein till mina stora muskler
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    På båten i Västindien silade vi mjölet från baggar ...*äckligt* jo kanske, men vi åt!
  32. 16
    På båten i Västindien silade vi mjölet från baggar ...*äckligt* jo kanske, men vi åt!
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Vad gjorde ni med mjölet?
  34. 17
    Vad gjorde ni med mjölet?
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    bakade och lagade mat på.
  36. 18
    bakade och lagade mat på.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Man kunde ju göra en exklusiv bouillabaisse av guld- och silverfiskar. En glänsande idé, tycker jag.
  38. 19
    Man kunde ju göra en exklusiv bouillabaisse av guld- och silverfiskar. En glänsande idé, tycker jag.
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    I Nepal så var nationalrätten ris med grus. Trodde jag, långt senare har jag fått reda på att det som knastrade mellan tänderna inte var grus, utan små skalbaggar. Men de var ju kokta med riset, så de var döda.
  40. 20
    I Nepal så var nationalrätten ris med grus. Trodde jag, långt senare har jag fått reda på att det som knastrade mellan tänderna inte var grus, utan små skalbaggar. Men de var ju kokta med riset, så de var döda.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar