Lördag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Lördag,

    och jag funderar på om jag borde ta en liten tur till sjukhuset och visa upp en röd "bouton" jag har på halsen, där de petat in en tub (? man säger nog något annat, men jag kan inte komma på vad) i ven. Har ingen lust att åka dit. På måndag klockan 10 har jag dock inget val.
    Fortfarande skiner solen här, och jag fortfarande trött.
  2. 1
    Lördag, och jag funderar på om jag borde ta en liten tur till sjukhuset och visa upp en röd "bouton" jag har på halsen, där de petat in en tub (? man säger nog något annat, men jag kan inte komma på vad) i ven. Har ingen lust att åka dit. På måndag klockan 10 har jag dock inget val.
    Fortfarande skiner solen här, och jag fortfarande trött.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Gör den ont eller verkar den inflammerad? Känns det som om det kan vänta till màndag? Har de sagt pà sjukhuset att du skall komma in direkt om det dyker upp knappar?
    Om det var jag skulle jag gà till min trevliga apotekare och visa upp och fràga om det finns nàgot desinficerande man kunde ha pà i väntan pà màndag.
  4. 2
    Gör den ont eller verkar den inflammerad? Känns det som om det kan vänta till màndag? Har de sagt pà sjukhuset att du skall komma in direkt om det dyker upp knappar?
    Om det var jag skulle jag gà till min trevliga apotekare och visa upp och fràga om det finns nàgot desinficerande man kunde ha pà i väntan pà màndag.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Är den vid porten som àker in i kroppen?
  6. 3
    Är den vid porten som àker in i kroppen?
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Säger som CuP. Hoppas du får en trevlig helg.
  8. 4
    Säger som CuP. Hoppas du får en trevlig helg.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Jag kan ju aldrig bedöma medicinska saker... Ska gå och titta närmare på det röda området. Funderade också på apoteket.
  10. 5
    Jag kan ju aldrig bedöma medicinska saker... Ska gå och titta närmare på det röda området. Funderade också på apoteket.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Nej ! Och det finns ingen egentlig port, eftersom "den lilla lådan" sitter under skinnet, och ärret där de petade in den verka läka fint.
  12. 6
    Nej ! Och det finns ingen egentlig port, eftersom "den lilla lådan" sitter under skinnet, och ärret där de petade in den verka läka fint.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Tack detsamma ! Har du några trevlig helgplaner ?
    Imorgon tänkte jag försöka göra en rabarberpaj om rabarberna fortfarande är ätbara. Har liksom inte använt dem alls i år.
  14. 7
    Tack detsamma ! Har du några trevlig helgplaner ?
    Imorgon tänkte jag försöka göra en rabarberpaj om rabarberna fortfarande är ätbara. Har liksom inte använt dem alls i år.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Har idag uttröttat ärenden vilket innebar handla springskor till sonen vilket var urjobbigt. Lagar nu middag. Imorgon kommer släkt på Julias födelsedagslunch så borde baka tårta ikväll.
  16. 8
    Har idag uttröttat ärenden vilket innebar handla springskor till sonen vilket var urjobbigt. Lagar nu middag. Imorgon kommer släkt på Julias födelsedagslunch så borde baka tårta ikväll.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Låter trist att åka till sjukhuset nu, när du ändå ska dit på måndag. Om du oroar dig kanske du kan ringa till avdelningen där du var inlagd och fråga vad de tycker?
  18. 9
    Låter trist att åka till sjukhuset nu, när du ändå ska dit på måndag. Om du oroar dig kanske du kan ringa till avdelningen där du var inlagd och fråga vad de tycker?
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Handla skor är aldrig roligt om du frågar mig, och om man dessutom måste hitta ett par är det ännu värre - därför tycker jag att uttrötta ärenden är precis rätt uttryck .
    Tänkte nog att det låg en födelsedagslunch på lut.
  20. 10
    Handla skor är aldrig roligt om du frågar mig, och om man dessutom måste hitta ett par är det ännu värre - därför tycker jag att uttrötta ärenden är precis rätt uttryck .
    Tänkte nog att det låg en födelsedagslunch på lut.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    Jag bestämde mig för att blunda och vänta med att höra vad de har att säga på måndag...
  22. 11
    Jag bestämde mig för att blunda och vänta med att höra vad de har att säga på måndag...
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Det tror jag var ett klokt beslut.
  24. 12
    Det tror jag var ett klokt beslut.
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Gillar inte heller att köpa skor. Det är så tröttsamt att prova, särskilt som man hela tiden be en expedit att hämta fram rätt storlek och sedan maken etc etc. När jag "måste" köpa skor brukar jag komma hem med örhängen istället. Fast häromdagen lyckades jag köpa skor från Other stories, det var praktiskt för de skor som stod framme var alla i min storlek. 38, vilket väl är en ganska vanlig storlek. Förhoppningsvis är det en trend att skoaffärer har vanliga storlekar framme, så expediterna slipper springa så mycket, istället för att ha alla visningsexemplaren i 34 som det var när jag var ung (för att de ser nättare ut? för att få mer plats?).
  26. 13
    Gillar inte heller att köpa skor. Det är så tröttsamt att prova, särskilt som man hela tiden be en expedit att hämta fram rätt storlek och sedan maken etc etc. När jag "måste" köpa skor brukar jag komma hem med örhängen istället. Fast häromdagen lyckades jag köpa skor från Other stories, det var praktiskt för de skor som stod framme var alla i min storlek. 38, vilket väl är en ganska vanlig storlek. Förhoppningsvis är det en trend att skoaffärer har vanliga storlekar framme, så expediterna slipper springa så mycket, istället för att ha alla visningsexemplaren i 34 som det var när jag var ung (för att de ser nättare ut? för att få mer plats?).
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14
    Tack ! Jag hoppas läkarna håller med....
  28. 14
    Tack ! Jag hoppas läkarna håller med....
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Hoppas jag med! Kram o lycka till!
  30. 15
    Hoppas jag med! Kram o lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar