Fråga ang arbetsmarknadspolitisk åtgärd.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Fråga ang arbetsmarknadspolitisk åtgärd.

    Är det när den arbetslöse ska ut på en arbetsplats åtta timmar om dagen ,för en liten ersättning?
    Om den ARB.löse jobbar sporadiskt tre gånger i veckan,ska hen gå på den andra platsen övriga dagar?
  2. 1
    Fråga ang arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Är det när den arbetslöse ska ut på en arbetsplats åtta timmar om dagen ,för en liten ersättning?
    Om den ARB.löse jobbar sporadiskt tre gånger i veckan,ska hen gå på den andra platsen övriga dagar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Ja om du menar jobbgarantin så innebär den att man ska ha aktivitet på heltid för att ha rätt till pengarna från Försäkringskassan. Om personen då får ett vanlig avlönat jobb några dagar i veckan ska det registreras på det intyg man varje månad skickar i till FK och så ska man gå till sin aktivitet resterande dagar.
  4. 2
    Ja om du menar jobbgarantin så innebär den att man ska ha aktivitet på heltid för att ha rätt till pengarna från Försäkringskassan. Om personen då får ett vanlig avlönat jobb några dagar i veckan ska det registreras på det intyg man varje månad skickar i till FK och så ska man gå till sin aktivitet resterande dagar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2012
    #3
    Tack,för tydlig information!
  6. 3
    Tack,för tydlig information!
  7. Medlem sedan
    Jun 2012
    #4
    Kom på , gäller detta även om man ej börjat få ersättning från A-kassa än ?
  8. 4
    Kom på , gäller detta även om man ej börjat få ersättning från A-kassa än ?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Om man har ersättning från A-kassan har man väl oftast inte aktivitet från arbetsförmedlingen? Det brukar man väl bara ha om man ingår i jobbgarantin och den ingår man väl inte i om man har ersättning från a-kassan? Men det där är jag inte helt säker på ska jag erkänna.
  10. 5
    Om man har ersättning från A-kassan har man väl oftast inte aktivitet från arbetsförmedlingen? Det brukar man väl bara ha om man ingår i jobbgarantin och den ingår man väl inte i om man har ersättning från a-kassan? Men det där är jag inte helt säker på ska jag erkänna.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar