mellanmål med till skolan då ?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    mellanmål med till skolan då ?

    Barnen går ju tyvärr längre dagar än vanligt och jag märker att de verkligen är hungriga när jag hämtar dem.
    Frukt så klar men känner att jag vill ha något mer mättande. Pizzsbullar tänker jag men något mer bra förslag någon har ?
  2. 1
    mellanmål med till skolan då ? Barnen går ju tyvärr längre dagar än vanligt och jag märker att de verkligen är hungriga när jag hämtar dem.
    Frukt så klar men känner att jag vill ha något mer mättande. Pizzsbullar tänker jag men något mer bra förslag någon har ?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Vanliga mackor?
  4. 2
    Vanliga mackor?
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Jodå det med men vill ha lite mer oxå.
  6. 3
    Jodå det med men vill ha lite mer oxå.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Fast hur blir pizzabullar mer än en macka med pålägg och nån grönsak t ex?
  8. 4
    Fast hur blir pizzabullar mer än en macka med pålägg och nån grönsak t ex?
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Eeeeh jag fixar pannkakor, korv hon kan steka eller typ Billys. Jag är en sån usel mänscha ibland alltså.
  10. 5
    Eeeeh jag fixar pannkakor, korv hon kan steka eller typ Billys. Jag är en sån usel mänscha ibland alltså.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    När tänker du att de ska äta den måltiden?..

    När min son var mindre hade han ibland med sig en smörgås istället för frukt, eller två frukter, eller en drickyoghurt (jag brukade ofta göra själv - ta vanlig yoghurt och blanda med mjölk). Men en smörgås funkar väl fint? De äter väl middag sen på kvällen?
  12. 6
    När tänker du att de ska äta den måltiden?..

    När min son var mindre hade han ibland med sig en smörgås istället för frukt, eller två frukter, eller en drickyoghurt (jag brukade ofta göra själv - ta vanlig yoghurt och blanda med mjölk). Men en smörgås funkar väl fint? De äter väl middag sen på kvällen?
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag vet inte riktigt när det är tänkt att de ska äta det men jag tänker att om de nu behöver nåt mer än det skola och fritis erbjuder så ska det inte ta en hel rast att få i sig det. Smoothie kanske?
  14. 7
    Jag vet inte riktigt när det är tänkt att de ska äta det men jag tänker att om de nu behöver nåt mer än det skola och fritis erbjuder så ska det inte ta en hel rast att få i sig det. Smoothie kanske?
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Två själar, en tanke
  16. 8
    Två själar, en tanke
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    Är det förresten meningen att de ska äta på skolan bland kompisarna?
    I så fall tycker jag inte att såna saker som pizzabullar eller annat lyxigare fika passar in, hellre då en extra banan, morot, macka eller yoghurt.
  18. 9
    Är det förresten meningen att de ska äta på skolan bland kompisarna?
    I så fall tycker jag inte att såna saker som pizzabullar eller annat lyxigare fika passar in, hellre då en extra banan, morot, macka eller yoghurt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Jag tänker också att eftersom ni har svårt med matlagningen nu (vilket jag inte riktigt förstår, det är väl ett kök i husvagnen?..) så är det kanske onödigt att krångla till den biten ännu mer?..
  20. 10
    Jag tänker också att eftersom ni har svårt med matlagningen nu (vilket jag inte riktigt förstår, det är väl ett kök i husvagnen?..) så är det kanske onödigt att krångla till den biten ännu mer?..
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Jamen titta Fast jag skrev smoothie. Faktiskt!
  22. 11
    Jamen titta Fast jag skrev smoothie. Faktiskt!
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Fan också....
  24. 12
    Fan också....
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Lite modernare, lite coolare.
  26. 13
    Lite modernare, lite coolare.
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Lite mer 2015.
  28. 14
    Lite mer 2015.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    Nejdå bara mer alternativ.
  30. 15
    Nejdå bara mer alternativ.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Precis
  32. 16
    Precis
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Ehe var går gränsen....vete tusan om jag måste tänka på hur de andra barnen liksom behöver äta. Lyxig frukt. Märke på yougurt?
  34. 17
    Ehe var går gränsen....vete tusan om jag måste tänka på hur de andra barnen liksom behöver äta. Lyxig frukt. Märke på yougurt?
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    Många av barnen som går sent har eget mellis de äter där på em. Frukt riskskor yougurt.
  36. 18
    Många av barnen som går sent har eget mellis de äter där på em. Frukt riskskor yougurt.
  37. Medlem sedan
    Oct 2014
    #19
    Smoothie är en bra ide. Tack !
  38. 19
    Smoothie är en bra ide. Tack !
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Tja, då är mitt tips: Frukt, riskakor och yoghurt .
  40. 20
    Tja, då är mitt tips: Frukt, riskakor och yoghurt .
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar