Lite verkliga problem så.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Lite verkliga problem så.

    Flyktingarna vet inte hur bra de har det...

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21524558.ab

    (Det är nu man ska skriva OBS! Ironi! ?)
  2. 1
    Lite verkliga problem så. Flyktingarna vet inte hur bra de har det...

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21524558.ab

    (Det är nu man ska skriva OBS! Ironi! ?)
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Tur att du skrev att det var ironi! Annars har jag tagit dig för en genomrutten människa!
    Men ändå tycker jag synd om de som gillar blask som Falcon och Pripps, hur ska de klara sig tänker jag? Fy så hemskt om de vore tvungen att byta till en välsmaklig sort som Bulldog eller Zlatopramen.

    Men ja, som du skriver, flyktingar vet inte hur bra de har det som inte ens behöver fundera på vad de ska köpa på bolaget på fredagarna.
  4. 2
    Tur att du skrev att det var ironi! Annars har jag tagit dig för en genomrutten människa!
    Men ändå tycker jag synd om de som gillar blask som Falcon och Pripps, hur ska de klara sig tänker jag? Fy så hemskt om de vore tvungen att byta till en välsmaklig sort som Bulldog eller Zlatopramen.

    Men ja, som du skriver, flyktingar vet inte hur bra de har det som inte ens behöver fundera på vad de ska köpa på bolaget på fredagarna.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Livet är verkligen besvärligt för många. Här är en till:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21530290.ab

    (OBS! Ironi förstås)
  6. 3
    Livet är verkligen besvärligt för många. Här är en till:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21530290.ab

    (OBS! Ironi förstås)
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Tungt

    Att behöva ta upp kortet ur plånboken när man skall betala!? Hu, mycket skall man behöva utstå! Tur att Aftonbladet tog upp detta samhällsproblem så att vi kan ställa de ansvariga till svars. Kommer det att hållas någon solidaritetsdemonstration i Kungsträdgården snart...?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Tungt Att behöva ta upp kortet ur plånboken när man skall betala!? Hu, mycket skall man behöva utstå! Tur att Aftonbladet tog upp detta samhällsproblem så att vi kan ställa de ansvariga till svars. Kommer det att hållas någon solidaritetsdemonstration i Kungsträdgården snart...?
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Näe!!!
    Det där var det mest fruktansvärda jag hört .... Värre än de som var tvungna att bo bredvid en djungel (=en äng)...
  10. 5
    Näe!!!
    Det där var det mest fruktansvärda jag hört .... Värre än de som var tvungna att bo bredvid en djungel (=en äng)...
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Stackars stackars....

    Hade jag varit han så hade jag surat och muttrat och kanske svurit lite. Precis i början. Det kan jag erkänna. Men deltagit i en tidningsartikel om saken? Med namn och foto och personligt klagomål och allt? Nej hu, hade jag fått för mig nåt sånt hoppas jag att nån stoppat mig.
  12. 6
    Stackars stackars....

    Hade jag varit han så hade jag surat och muttrat och kanske svurit lite. Precis i början. Det kan jag erkänna. Men deltagit i en tidningsartikel om saken? Med namn och foto och personligt klagomål och allt? Nej hu, hade jag fått för mig nåt sånt hoppas jag att nån stoppat mig.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag har läst två artiklar om det, en med den ene mannen som huvudperson (förrutom ölen) och en med den andre. Den ene upptäckte traumat när han köpte sina "pisse-bir" (som vi säger i Skåne) i matvaruaffären och den andre kunde inte längre dricka sina starka 7+%-öl längre utan fick byta mot nån annan med 7+%. Att dricka "normal" vanlig öl verkar vara säkraste kortet
  14. 7
    Jag har läst två artiklar om det, en med den ene mannen som huvudperson (förrutom ölen) och en med den andre. Den ene upptäckte traumat när han köpte sina "pisse-bir" (som vi säger i Skåne) i matvaruaffären och den andre kunde inte längre dricka sina starka 7+%-öl längre utan fick byta mot nån annan med 7+%. Att dricka "normal" vanlig öl verkar vara säkraste kortet
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    skidjacka ska man ha , förstås. som har en ficka på armen för liftkortet, funkar även för busskort. Förstår inte varför inte alla ytterjackor har det?
  16. 8
    skidjacka ska man ha , förstås. som har en ficka på armen för liftkortet, funkar även för busskort. Förstår inte varför inte alla ytterjackor har det?
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Somliga tar väl varje chans för att få synas i media. Vissa chanser gör man dock bäst i att avstå från.
  18. 9
    Somliga tar väl varje chans för att få synas i media. Vissa chanser gör man dock bäst i att avstå från.
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    "– Jag trodde det var sambon eller katten som hade fisit. Det luktade ruttet ägg, sa Erling till Aftonbladet"

    Om det inte hade stått att Erling varit 61 (och säkert aldrig fått figurera i tidningssammanhang tidigare.....) hade jag satt hur mycket som helst på någon av mina rätt vimsiga elever. Puppe.
  20. 10
    "– Jag trodde det var sambon eller katten som hade fisit. Det luktade ruttet ägg, sa Erling till Aftonbladet"

    Om det inte hade stått att Erling varit 61 (och säkert aldrig fått figurera i tidningssammanhang tidigare.....) hade jag satt hur mycket som helst på någon av mina rätt vimsiga elever. Puppe.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Jag tycker Erlings kommentar var den stora behållningen i allt detta
  22. 11
    Jag tycker Erlings kommentar var den stora behållningen i allt detta
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Kanske för stöldrisken?
  24. 12
    Kanske för stöldrisken?
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    Ja, den var kul och....lite udda. Erling kanske har varit någons lite speciella elev en gång i tiden .
  26. 13
    Ja, den var kul och....lite udda. Erling kanske har varit någons lite speciella elev en gång i tiden .
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    att någon skulle sno ditt busskort?
    Klart , brukar man hänga upp jackan oskyddat, så är det jobbigare att ta ut både plånbok och busskort, än bara plånbok. att sno busskortet från någons arm, på bussen, det låter bra svårt, och inte särskilt lönsamt.

    Fast jag tror mer att klädtillverkarna är trögtänkta typer som bryr sej mer om yta än funktion.
  28. 14
    att någon skulle sno ditt busskort?
    Klart , brukar man hänga upp jackan oskyddat, så är det jobbigare att ta ut både plånbok och busskort, än bara plånbok. att sno busskortet från någons arm, på bussen, det låter bra svårt, och inte särskilt lönsamt.

    Fast jag tror mer att klädtillverkarna är trögtänkta typer som bryr sej mer om yta än funktion.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar