Uppdatering vad som hänt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Uppdatering vad som hänt

    Som jag berättat vurpade maken på cykel i fredags och mtp hans tidigare historia (hjärtstoppet 2012) ville läkarna kolla upp honom. Igår har en kranskärlsröntgen genomförts där dom även hittades 2 st förträngningar som åtgärdades, hoppas det är detta som var orsaken till hjärtstoppet 2012, men vi har inte fått alla svar ännu och han är fortfarande kvar på sjukhuset.




  2. 1
    Uppdatering vad som hänt Som jag berättat vurpade maken på cykel i fredags och mtp hans tidigare historia (hjärtstoppet 2012) ville läkarna kolla upp honom. Igår har en kranskärlsröntgen genomförts där dom även hittades 2 st förträngningar som åtgärdades, hoppas det är detta som var orsaken till hjärtstoppet 2012, men vi har inte fått alla svar ännu och han är fortfarande kvar på sjukhuset.




  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Fy vad läskigt... Vilken pärs, både nu och då.
    Hoppas på det bästa!
  4. 2
    Fy vad läskigt... Vilken pärs, både nu och då.
    Hoppas på det bästa!
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Så otäckt! Hoppas ni får bra svar och att han piggar på sig snabbt!
  6. 3
    Så otäckt! Hoppas ni får bra svar och att han piggar på sig snabbt!
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Alltså, en olycka är ju inte bra, egentligen. Men om detta gör att de hittar och åtgärdar ett fel, så var det kanske tur?

    svågern upptäckte de ett hjärtfel på när han bara skulle vara snäll och låta sköterske-elever träna på att mäta blodtryck. En hjärtklaff som var utsliten, skulle ha kunnat bli väldigt farlig. Men nu upptäcktes det, och han opererades och är nu frisk.

    Hoppas maken kryar på sej!
  8. 4
    Alltså, en olycka är ju inte bra, egentligen. Men om detta gör att de hittar och åtgärdar ett fel, så var det kanske tur?

    svågern upptäckte de ett hjärtfel på när han bara skulle vara snäll och låta sköterske-elever träna på att mäta blodtryck. En hjärtklaff som var utsliten, skulle ha kunnat bli väldigt farlig. Men nu upptäcktes det, och han opererades och är nu frisk.

    Hoppas maken kryar på sej!
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Gjorde de ingen angio då vid hjärtstoppet ??
    Hoppas han är bättre nu o snart hemma!
  10. 5
    Gjorde de ingen angio då vid hjärtstoppet ??
    Hoppas han är bättre nu o snart hemma!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Dom gjorde flera undersökningar vid hjärtstoppet, men vissa var han i för dåligt skick att göra då och som skulle göras senare, men som inte blivit gjorda!
  12. 6
    Dom gjorde flera undersökningar vid hjärtstoppet, men vissa var han i för dåligt skick att göra då och som skulle göras senare, men som inte blivit gjorda!
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Usch, jag förstår att det känns jobbigt och turbulent! ...
    Men skönt att det var något som tydligen går att åtgärda. Hoppas att han får må bra nu!
  14. 7
    Usch, jag förstår att det känns jobbigt och turbulent! ...
    Men skönt att det var något som tydligen går att åtgärda. Hoppas att han får må bra nu!
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Vad tråkigt att det missades....det brukar vara rutin att göra.
  16. 8
    Vad tråkigt att det missades....det brukar vara rutin att göra.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9
    Vad jag förstår gjordes det men mtp smällen han fick då samt hlr, kunde dom inte se något då allt var svullet, utan det skulle göras igen om "ett tag". Vilket inte blivit gjort.
  18. 9
    Vad jag förstår gjordes det men mtp smällen han fick då samt hlr, kunde dom inte se något då allt var svullet, utan det skulle göras igen om "ett tag". Vilket inte blivit gjort.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
    Ibland är en olycka inte olycklig. Det är inte första gången jag hört talas om fel som upptäcks av en slump (i samband med t.ex en olyckshändelse)
    Vad skönt att förträngningarna är borta och att han är någorlunda helskinnad efter vurpan.
    Bra läkare förresten
  20. 10
    Ibland är en olycka inte olycklig. Det är inte första gången jag hört talas om fel som upptäcks av en slump (i samband med t.ex en olyckshändelse)
    Vad skönt att förträngningarna är borta och att han är någorlunda helskinnad efter vurpan.
    Bra läkare förresten
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Obehagligt, som sagt, men han är i alla fall på rätt ställe för att få det hela grundligt utrett. Håller alla tummar!
  22. 11
    Obehagligt, som sagt, men han är i alla fall på rätt ställe för att få det hela grundligt utrett. Håller alla tummar!
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Håller med flera ovan, det var väl egentligen lite tur i oturen att han trillade av cykeln och fick det här åtgärdat. Hoppas på snar hemgång!
  24. 12
    Håller med flera ovan, det var väl egentligen lite tur i oturen att han trillade av cykeln och fick det här åtgärdat. Hoppas på snar hemgång!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Så otäckt! Men bra att det upptäcktes nu.
    Jag håller tummarna för att du snart har mannen hemma hos dig .
  26. 13
    Så otäckt! Men bra att det upptäcktes nu.
    Jag håller tummarna för att du snart har mannen hemma hos dig .
  27. Pyssling
    #14
    Vad skönt att det gick att åtgärda, hoppas verkligen att det var det som var problemet och att han får vara frisk nu!
  28. 14
    Vad skönt att det gick att åtgärda, hoppas verkligen att det var det som var problemet och att han får vara frisk nu!
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Läskigt sånt där Men bra att de hitta nåt och kunnat åtgärda, hoppas det blir lugnt nu framöver.
  30. 15
    Läskigt sånt där Men bra att de hitta nåt och kunnat åtgärda, hoppas det blir lugnt nu framöver.
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Läskigt. Tur att det gick att göra något åt.
  32. 16
    Läskigt. Tur att det gick att göra något åt.
  33. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #17

    Låter ändå positivt

    Mitt i eländet låter det väl ändå bra att de hittar något som kan förklara hjärtstoppet tidigare? Då kanske de kan göra något åt det också så att det inte händer igen.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  34. 17
    Låter ändå positivt Mitt i eländet låter det väl ändå bra att de hittar något som kan förklara hjärtstoppet tidigare? Då kanske de kan göra något åt det också så att det inte händer igen.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Otäckt med cykelolyckan, men vad skönt att de hittade förträngningarna innan något mer allvarligt hände!
  36. 18
    Otäckt med cykelolyckan, men vad skönt att de hittade förträngningarna innan något mer allvarligt hände!
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Fy vad otäckt! Minns med rysningar dina berättelser om din mans hjärtstopp. Hoppas nu han kryar på sig!
  38. 19
    Fy vad otäckt! Minns med rysningar dina berättelser om din mans hjärtstopp. Hoppas nu han kryar på sig!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar