Vad göra för
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Vad göra för

    Gott med en skinkstek? Har ni några bra tips ?
    Jag har gjort massa mat i dag nu när vi har hus några dagar. Pajer. Soppor. Pizzabullar. Fiskgratäng. Lasagne. Kallops. Nu har jag en skinkstek jag funderar på att göra något med...men vad vete tusan ?
  2. 1
    Vad göra för Gott med en skinkstek? Har ni några bra tips ?
    Jag har gjort massa mat i dag nu när vi har hus några dagar. Pajer. Soppor. Pizzabullar. Fiskgratäng. Lasagne. Kallops. Nu har jag en skinkstek jag funderar på att göra något med...men vad vete tusan ?
  3. Pyssling
    #2
    Jag har haft dille på lågtempat kött ett tag, det blir ju så himla mört och saftigt. Så jag hade gjort något sådant med den, lagat långsamt i ugn i 90 grader i massor med timmar och sen gjort en gräddig sås på skyn och sen rotfrukter till. Och äppelmos!
  4. 2
    Jag har haft dille på lågtempat kött ett tag, det blir ju så himla mört och saftigt. Så jag hade gjort något sådant med den, lagat långsamt i ugn i 90 grader i massor med timmar och sen gjort en gräddig sås på skyn och sen rotfrukter till. Och äppelmos!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Grytbitar till gryta.
    Helstek den i ugn, ta ev. en bit sen och gör pytt i panna av.
  6. 3
    Grytbitar till gryta.
    Helstek den i ugn, ta ev. en bit sen och gör pytt i panna av.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Ja det är riktigt gott. Skulle kanske passa på med lite sånt låpngkok när jag kan.
    Vad kryddar du med ?
  8. 4
    Ja det är riktigt gott. Skulle kanske passa på med lite sånt låpngkok när jag kan.
    Vad kryddar du med ?
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Har bara en stek. Brukar göra m ingefära o apelsin men vill göra något nytt.
  10. 5
    Har bara en stek. Brukar göra m ingefära o apelsin men vill göra något nytt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Om man putsar den lite här och var kan den väl användas som bowlingklot?
  12. 6
    Om man putsar den lite här och var kan den väl användas som bowlingklot?
  13. Pyssling
    #7
    Jag hade nog tagit ingefära och honung, och sen hällt äpplemust i formen innan den skulle in i ugnen, det blir så god sky då som passar så bra till fläskkött.
  14. 7
    Jag hade nog tagit ingefära och honung, och sen hällt äpplemust i formen innan den skulle in i ugnen, det blir så god sky då som passar så bra till fläskkött.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Om man bowlar så 😆
  16. 8
    Om man bowlar så 😆
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Börja, vettja! Du har ju ett givet tillfälle nu.
  18. 9
    Börja, vettja! Du har ju ett givet tillfälle nu.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Bara salt och peppar. Och så lägg rotfrukter runtom köttet i den ugsnfasta formen. Några klickar smör. In i ugnen.
  20. 10
    Bara salt och peppar. Och så lägg rotfrukter runtom köttet i den ugsnfasta formen. Några klickar smör. In i ugnen.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11

    not my cup

    Of tea.
    Gör det i bland med barnen. Men....
  22. 11
    not my cup Of tea.
    Gör det i bland med barnen. Men....
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    OK. Synd på den fina skinksteken och möjligheten.
  24. 12
    OK. Synd på den fina skinksteken och möjligheten.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar