Apropå 7,2-öl
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Apropå 7,2-öl

    Den är väl ändå inte god heller? För mig känns det alldeles för starkt, jag tycker ju att öl blir godast med en alkoholstyrka runt 4-5%. 7,2-orna trodde jag alltid var till för dem som vill bli packade så snabbt som möjligt och så billigt som möjligt?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Apropå 7,2-öl Den är väl ändå inte god heller? För mig känns det alldeles för starkt, jag tycker ju att öl blir godast med en alkoholstyrka runt 4-5%. 7,2-orna trodde jag alltid var till för dem som vill bli packade så snabbt som möjligt och så billigt som möjligt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Smaken är förvisso som baken men jag tror också att många som dricker de där starka ölen gör det just för alkoholens skull, största påverkan för pengarna liksom. Vilket väl i sig är okej om man kan hantera berusningen...
  4. 2
    Smaken är förvisso som baken men jag tror också att många som dricker de där starka ölen gör det just för alkoholens skull, största påverkan för pengarna liksom. Vilket väl i sig är okej om man kan hantera berusningen...
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    De som jag vet som dricker...

    7,2r är dom som vill bli packade snabbt och enkelt. Jag gillar dom inte, tycker de är äckliga. Det räcker med vanliga starköl och whisky för min del.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    De som jag vet som dricker... 7,2r är dom som vill bli packade snabbt och enkelt. Jag gillar dom inte, tycker de är äckliga. Det räcker med vanliga starköl och whisky för min del.
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Jag dricker 7,3-or för att jag tycker att dom är godast. De får gånger jag dricker öl. Har inget med att bli packad att göra, det är smaken som räknas.
  8. 4
    Jag dricker 7,3-or för att jag tycker att dom är godast. De får gånger jag dricker öl. Har inget med att bli packad att göra, det är smaken som räknas.
  9. Kerstimärta
    #5
    Vi gjorde ett blindtest en gång gällande styrkor på ölen. Inget vetenskapligt såklart, men sex personer var vi. Tre kvinnor och tre män.

    Vi hade lättöl, 3,5öl, 5.2 öl och elefantöl. Samt elefantöl 33cl med en 6cl snaps nedblandad.

    Det roliga var att samtliga trodde lättölen var elefantöl med snaps.



    Resten av resultat var inte samstämmigt alls.
  10. 5
    Vi gjorde ett blindtest en gång gällande styrkor på ölen. Inget vetenskapligt såklart, men sex personer var vi. Tre kvinnor och tre män.

    Vi hade lättöl, 3,5öl, 5.2 öl och elefantöl. Samt elefantöl 33cl med en 6cl snaps nedblandad.

    Det roliga var att samtliga trodde lättölen var elefantöl med snaps.



    Resten av resultat var inte samstämmigt alls.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Är det ölen eller de som dricker som är äckliga?
  12. 6
    Är det ölen eller de som dricker som är äckliga?
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Det var väl i så fall för att den smakade illa? Tror inte jag hade tagit fel på lättöl och elefantöl med snaps. Alkoholsmaken slår igenom ganska tydligt.
  14. 7
    Det var väl i så fall för att den smakade illa? Tror inte jag hade tagit fel på lättöl och elefantöl med snaps. Alkoholsmaken slår igenom ganska tydligt.
  15. Kerstimärta
    #8
    Nej, det trodde ingen av oss sex heller. Men, vi gjorde fel samtliga.
  16. 8
    Nej, det trodde ingen av oss sex heller. Men, vi gjorde fel samtliga.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Ha ha ja sant...

    det kan vara båda delarna ibland men oftast är det förstås ölen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Ha ha ja sant... det kan vara båda delarna ibland men oftast är det förstås ölen.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    OK. Jag skulle inte göra det. Promise!
  20. 10
    OK. Jag skulle inte göra det. Promise!
  21. Kerstimärta
    #11
    Kör en provning själv! Det är lurigt!
  22. 11
    Kör en provning själv! Det är lurigt!
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Blir ju lite tufft att göra ett blindtest på sig själv, men jag får väl fundera på hur det skulle lösas.
  24. 12
    Blir ju lite tufft att göra ett blindtest på sig själv, men jag får väl fundera på hur det skulle lösas.
  25. Kerstimärta
    #13
    Bjud in grannen att röra runt glasen. Sen kan du ju bjuda hen på samma test.

    Eller din bror?
  26. 13
    Bjud in grannen att röra runt glasen. Sen kan du ju bjuda hen på samma test.

    Eller din bror?
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Brorsan, i så fall. Grannen vill jag inte släppa in i mitt ostädade hem.
  28. 14
    Brorsan, i så fall. Grannen vill jag inte släppa in i mitt ostädade hem.
  29. Kerstimärta
    #15
    Myskväll med brorsan!

    Meny får bli stekt falukorv med pulvermos. Passande till dryckerna. Om man är från Lappland.

    Eller så skaldjur, öl av olika slag är väl bra där? Du vet säkert eftersom du är en bohuslänning!
  30. 15
    Myskväll med brorsan!

    Meny får bli stekt falukorv med pulvermos. Passande till dryckerna. Om man är från Lappland.

    Eller så skaldjur, öl av olika slag är väl bra där? Du vet säkert eftersom du är en bohuslänning!
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Det går väl med både öl och (vitt) vin till skaldjur, men skall man prova ölen bör man nog hålla sig till något neutralt, typ enkla kex.
  32. 16
    Det går väl med både öl och (vitt) vin till skaldjur, men skall man prova ölen bör man nog hålla sig till något neutralt, typ enkla kex.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Tror precis som du att det handlar om att få i sig så mycket alkohol som möjligt så snabbt som möjligt. En ganska korkad produkt att sälja, kan jag tycka.
  34. 17
    Tror precis som du att det handlar om att få i sig så mycket alkohol som möjligt så snabbt som möjligt. En ganska korkad produkt att sälja, kan jag tycka.
  35. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #18

    Nåja, vissa gillar det kanske

    Alkoholen bidrar till smaken, det går inte att komma ifrån. Själv har jag aldrig gillat varken Carlsberg Elefant eller Tuborg FF, jag tycker att de smakar sprit. Så ja, oftast tror jag att det handlar om att bli så packad som möjligt så billigt som möjligt men uppenbarligen finns det ju undantag.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  36. 18
    Nåja, vissa gillar det kanske Alkoholen bidrar till smaken, det går inte att komma ifrån. Själv har jag aldrig gillat varken Carlsberg Elefant eller Tuborg FF, jag tycker att de smakar sprit. Så ja, oftast tror jag att det handlar om att bli så packad som möjligt så billigt som möjligt men uppenbarligen finns det ju undantag.
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Tycker absolut att den starkare ölen kan vara god. Vi brukar ha öltest ett par ggr om året och då brukar ofta någon av de starkare ölsorterna vara i topp. Men visst är de populära hos många som vill ha så mycket alkohol som möjligt för pengarna. Har tom hört att de kallas "alkis-öl" i folkmun så du har nog en poäng också..
  38. 19
    Tycker absolut att den starkare ölen kan vara god. Vi brukar ha öltest ett par ggr om året och då brukar ofta någon av de starkare ölsorterna vara i topp. Men visst är de populära hos många som vill ha så mycket alkohol som möjligt för pengarna. Har tom hört att de kallas "alkis-öl" i folkmun så du har nog en poäng också..
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Var tvungen att kolla..6,5 % fick testvinnaren sist Oscar blues. testa
  40. 20
    Var tvungen att kolla..6,5 % fick testvinnaren sist Oscar blues. testa
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar