Till slut...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Till slut...

    ... har det blivit tillräckligt kyligt på kvällarna att man kan ha tända ljus här hemma utan att svettas ihjäl

    Idag har jag för första gången köpt refill-värmeljus. Refill-ljuspuckarna liksom kostar ca 2 kr styck. Hållarna/kopparna kostar ju mer men de ska ju användas om igen... Redan nu köper jag bara värmeljus med 100% stearin och är inte helt jätteinsatt i miljövinsten med refill kontra de jag köper nu men ett plus är att hållarna/kopparna är såna där genomskinliga klara vilket faktiskt gör en del skillnad i många lyktor. Det blir ett annorlunda sken.

    Har någon av er testat refillvarianten?
  2. 1
    Till slut... ... har det blivit tillräckligt kyligt på kvällarna att man kan ha tända ljus här hemma utan att svettas ihjäl

    Idag har jag för första gången köpt refill-värmeljus. Refill-ljuspuckarna liksom kostar ca 2 kr styck. Hållarna/kopparna kostar ju mer men de ska ju användas om igen... Redan nu köper jag bara värmeljus med 100% stearin och är inte helt jätteinsatt i miljövinsten med refill kontra de jag köper nu men ett plus är att hållarna/kopparna är såna där genomskinliga klara vilket faktiskt gör en del skillnad i många lyktor. Det blir ett annorlunda sken.

    Har någon av er testat refillvarianten?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Nej, visste inte ens att det fanns. Var köper du sådana?
  4. 2
    Nej, visste inte ens att det fanns. Var köper du sådana?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Nej har aldrig använt refill, visste inte ens att det fanns.

    Men jag måste berätta för dig att du är skyldig till 2 saker i mitt hem. Dels så eldade jag ljus 3 kvällar i rad förra veckan och det var för att jag inspirerades av din hösttråd. Och dels åt vi sånt där franskbröd fyllt med köttfärs i lördags, också inspirerat av dig. Och gott var det
  6. 3
    Nej har aldrig använt refill, visste inte ens att det fanns.

    Men jag måste berätta för dig att du är skyldig till 2 saker i mitt hem. Dels så eldade jag ljus 3 kvällar i rad förra veckan och det var för att jag inspirerades av din hösttråd. Och dels åt vi sånt där franskbröd fyllt med köttfärs i lördags, också inspirerat av dig. Och gott var det
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Här i sta'n finns de på Claes Ohlson och CityGross vad jag vet.
  8. 4
    Här i sta'n finns de på Claes Ohlson och CityGross vad jag vet.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Jag har inga problem att erkänna mig skyldig till de två grejerna då
  10. 5
    Jag har inga problem att erkänna mig skyldig till de två grejerna då
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Bra för du blev liksom dömd utan rättegång ens
  12. 6
    Bra för du blev liksom dömd utan rättegång ens
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Visste inte heller att det fanns, men det verkar ju bra. Däremot lär det väl dröja hundra år tills jag behöver handla nya värmeljus, eftersom vi inte direkt är storförbrukare av dem. Har en påse som jag köpt eller fått av mamma för mer än 5 år sedan.
  14. 7
    Visste inte heller att det fanns, men det verkar ju bra. Däremot lär det väl dröja hundra år tills jag behöver handla nya värmeljus, eftersom vi inte direkt är storförbrukare av dem. Har en påse som jag köpt eller fått av mamma för mer än 5 år sedan.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Aha. Nu kollade jag Classes webb och ser att det finns där. Vore ju något att satsa på.
  16. 8
    Aha. Nu kollade jag Classes webb och ser att det finns där. Vore ju något att satsa på.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Genom Testagram fick man testa de från Clas Olsson, men tyvärr var de inte bra. De brann inte helt upp. Gillar dock idén!
  18. 9
    Genom Testagram fick man testa de från Clas Olsson, men tyvärr var de inte bra. De brann inte helt upp. Gillar dock idén!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar