löksoppan blev en
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    löksoppan blev en

    Mac donalds till barnen då jag tydligen var den sämsta föräldern på skolan eftersom jag hämtade dem halv sex. När de såg maten pinnade jag dock upp några hack. Själv ska jag äta rester.
    Och skinksteken doftar ljuvligt på låga grader med honung äpplen o lök, där får den stå i ugnen i natt .
    Vi har några dagar till i huset så bäst att passa på 😊
    Sen återgår vi till den ofrivilliga campingen ett par veckor och räknar ner.
    Tv kanske i kväll om jag kan slita mig från min så bra bok.
    Bad gör ni andra då?
  2. 1
    löksoppan blev en Mac donalds till barnen då jag tydligen var den sämsta föräldern på skolan eftersom jag hämtade dem halv sex. När de såg maten pinnade jag dock upp några hack. Själv ska jag äta rester.
    Och skinksteken doftar ljuvligt på låga grader med honung äpplen o lök, där får den stå i ugnen i natt .
    Vi har några dagar till i huset så bäst att passa på 😊
    Sen återgår vi till den ofrivilliga campingen ett par veckor och räknar ner.
    Tv kanske i kväll om jag kan slita mig från min så bra bok.
    Bad gör ni andra då?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Dricker Pepsi Max med lime, utför några bankärenden, kollar på The Big Bang Theory och funderar på vad jag ska ha på mig på lördag.
  4. 2
    Dricker Pepsi Max med lime, utför några bankärenden, kollar på The Big Bang Theory och funderar på vad jag ska ha på mig på lördag.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Var och handlade lite efter jobbet, sen var jag på apoteket och hämtade ut Cocillana, nu jäklar ska jag sluta hosta
    Sen när jag kom hem tog jag en promenad med hunden, nu sitter jag här och snart ska jag ta min köpesallad och sätta mig framför TV'n och kolla på några avsnitt av Bron.
  6. 3
    Var och handlade lite efter jobbet, sen var jag på apoteket och hämtade ut Cocillana, nu jäklar ska jag sluta hosta
    Sen när jag kom hem tog jag en promenad med hunden, nu sitter jag här och snart ska jag ta min köpesallad och sätta mig framför TV'n och kolla på några avsnitt av Bron.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Inte så mycket har fått...

    asont i korsryggen så jag går och sitter som jag vore 99 år. Känns som om korsryggen håller på att gå av.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Inte så mycket har fått... asont i korsryggen så jag går och sitter som jag vore 99 år. Känns som om korsryggen håller på att gå av.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Jag har en eftermiddag och kväll själv med sonen och hans kompis, pratar om livet och bara umgås.

    Barnen har pappavecka men eftersom han är utomlands har de en bonusmammavecka då de ville vara med henne och lillasystern. Härligt att de valde så! Men ikväll jobbar hon till 21 så sonen valde att vara här och sova i natt medan dottern valde att vara med sin "låtsasmormor" och lillasyster. Skönt när de kan komma och gå och välja som de vill!

    Får se om de tittar in på lite fika iaf, låtsasmormorn och småtjejerna
  10. 5
    Jag har en eftermiddag och kväll själv med sonen och hans kompis, pratar om livet och bara umgås.

    Barnen har pappavecka men eftersom han är utomlands har de en bonusmammavecka då de ville vara med henne och lillasystern. Härligt att de valde så! Men ikväll jobbar hon till 21 så sonen valde att vara här och sova i natt medan dottern valde att vara med sin "låtsasmormor" och lillasyster. Skönt när de kan komma och gå och välja som de vill!

    Får se om de tittar in på lite fika iaf, låtsasmormorn och småtjejerna
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Inte kul, krya på dig.
  12. 6
    Inte kul, krya på dig.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Tack...

    snällt av dig. Jäklars vad stel man blir.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Tack... snällt av dig. Jäklars vad stel man blir.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja det märks ju att man inte är 25 längre
  16. 8
    Ja det märks ju att man inte är 25 längre
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Stackare
    Du kanske kan hänga tyngder på handlederna så du får träning när du sträcker dig efter ostbågarna?
    Uppsök någon kunnig om det inte går över och be om ryggövningar att göra så du inte drabbas igen. Krya på dig
  18. 9
    Stackare
    Du kanske kan hänga tyngder på handlederna så du får träning när du sträcker dig efter ostbågarna?
    Uppsök någon kunnig om det inte går över och be om ryggövningar att göra så du inte drabbas igen. Krya på dig
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Mutor funkar alltid

    Så länge dina barn inte går till halv sex varje dag så ska du nog inte tamåt dig. (Menar inte att alla barn som går sent på fritids försummas utan bara att ett fåtal föräldrar ser till att alltid hänta sent även om de kan hänta tidigare)
  20. 10
    Mutor funkar alltid

    Så länge dina barn inte går till halv sex varje dag så ska du nog inte tamåt dig. (Menar inte att alla barn som går sent på fritids försummas utan bara att ett fåtal föräldrar ser till att alltid hänta sent även om de kan hänta tidigare)
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Själv har jag ötit prinskorv med spagetti och sovit en tupplur efter middagen, sen har ett barn badats och lagt och det andra ska strax tvagas innan läggning.
  22. 11
    Själv har jag ötit prinskorv med spagetti och sovit en tupplur efter middagen, sen har ett barn badats och lagt och det andra ska strax tvagas innan läggning.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ha ha ja sant, då..

    blir det ju lite lättare träning när man äter ostbågar. Klurigt.

    Jag hade tänkt att det skulle gå över utav sig självt. Nåja vi får se, ska trycka i mig lite tabletter nu så får vi se.

    Tack, snällt sagt av dig med.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Ha ha ja sant, då.. blir det ju lite lättare träning när man äter ostbågar. Klurigt.

    Jag hade tänkt att det skulle gå över utav sig självt. Nåja vi får se, ska trycka i mig lite tabletter nu så får vi se.

    Tack, snällt sagt av dig med.
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Titeln sämsta föräldern är rätt lätt att få, som tur är är det nästan lika lätt att få titeln bästa föräldern av barnen :-) Och båda får man ta med en nypa salt. Du anar inte hur gärna min dotter någon gång ville vara kvar läääänge på fritids och dumma jag som alltid hämtade för tidigt (oavsett när jag hämtade) - förutom den gången jag verkligen inte kunde hämta tidigt, och just den dagen var det ju sååå hemskt där och naturligtvis hade alla kompisar gått hem extra tidigt och personalen hade visst också förvandlats till elaka monster just den dagen ;-)

    Numera cyklar hon hem själv från skolan så jag slipper i alla fall den fighten.
  26. 13
    Titeln sämsta föräldern är rätt lätt att få, som tur är är det nästan lika lätt att få titeln bästa föräldern av barnen :-) Och båda får man ta med en nypa salt. Du anar inte hur gärna min dotter någon gång ville vara kvar läääänge på fritids och dumma jag som alltid hämtade för tidigt (oavsett när jag hämtade) - förutom den gången jag verkligen inte kunde hämta tidigt, och just den dagen var det ju sååå hemskt där och naturligtvis hade alla kompisar gått hem extra tidigt och personalen hade visst också förvandlats till elaka monster just den dagen ;-)

    Numera cyklar hon hem själv från skolan så jag slipper i alla fall den fighten.
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Bokar en vecka i Rom åt oss och dottern med sambo. Men det är inte hugget i sten, vi har ändrat oss förr (nästan varje gång har vi bytt resmål).
    Måste ha något att se fram emot, ifall sommaren blir likadan kan jag trösta mig med cannoli, pizza, pasta, Colosseum m.m i juni.

    Barnen har redan bestämt att cannoli måste vi prova, ett bakverk i varje land.

    Måste lägga mig snart tråkigt nog. Duscha ikväll och duscha i morgon bitti inför en enklare operation kl 7. Så bussen går i ottan. Duschen lär ske 4.30. Inget jag direkt ser fram emot men sen är det ju iaf gjort.
  28. 14
    Bokar en vecka i Rom åt oss och dottern med sambo. Men det är inte hugget i sten, vi har ändrat oss förr (nästan varje gång har vi bytt resmål).
    Måste ha något att se fram emot, ifall sommaren blir likadan kan jag trösta mig med cannoli, pizza, pasta, Colosseum m.m i juni.

    Barnen har redan bestämt att cannoli måste vi prova, ett bakverk i varje land.

    Måste lägga mig snart tråkigt nog. Duscha ikväll och duscha i morgon bitti inför en enklare operation kl 7. Så bussen går i ottan. Duschen lär ske 4.30. Inget jag direkt ser fram emot men sen är det ju iaf gjort.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Jag är trött, har varit en galet intensiv vecka. Känns som att den är slut men det är två dagar kvar ju... och de dagarna ska jag på kurs. Ikväll har jag cyklat iväg med ena sonen till hans fotbollsträning, lagat mat, spelat Othello, bakat bröd, skämt bort barnen med varm choklad och kanelbullar (när den frusne sonen kom hem från fotbollsträningen), badat barn, plockat undan inför veckostädning imorgon, läst bok för yngste innan han somnade och så har jag jobbat lite. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska jobba lite till eller om jag ska kolla film eller något... har bara alltid så svårt att hitta något att titta på så oftast blir det att jag jobbar istället.
  30. 15
    Jag är trött, har varit en galet intensiv vecka. Känns som att den är slut men det är två dagar kvar ju... och de dagarna ska jag på kurs. Ikväll har jag cyklat iväg med ena sonen till hans fotbollsträning, lagat mat, spelat Othello, bakat bröd, skämt bort barnen med varm choklad och kanelbullar (när den frusne sonen kom hem från fotbollsträningen), badat barn, plockat undan inför veckostädning imorgon, läst bok för yngste innan han somnade och så har jag jobbat lite. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska jobba lite till eller om jag ska kolla film eller något... har bara alltid så svårt att hitta något att titta på så oftast blir det att jag jobbar istället.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Beklagar! Ryggont är inte kul.
  32. 16
    Beklagar! Ryggont är inte kul.
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Fler trötta.
    Själv somnade jag runt 8 p sov t kl 7. Jobbat hela dagen o är åter lika trött 😴
  34. 17
    Fler trötta.
    Själv somnade jag runt 8 p sov t kl 7. Jobbat hela dagen o är åter lika trött 😴
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ja fy farao det..

    var plågsamt och envist.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ja fy farao det.. var plågsamt och envist.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar