Har ni norrsken ikväll?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Har ni norrsken ikväll?

    Det är ett magiskt skådespel ovanför oss ikväll och jag och sonen har stått i omgångar på bron och altanen för att försöka fota. Dock är min telefon bra under vatten men inte för mörker och sonens begriper vi oss inte på.

    Men alltså, det är inte bara ett grönt sken åt väster längre utan hela himlen är i en grön ton med skarpa fält som sticket åt både väster och öster, fascinerande!

    Minns tillbaka till barndomen när jag brukade vissla på norrskenet och trodde att det gjorde att det rörde sig
  2. 1
    Har ni norrsken ikväll? Det är ett magiskt skådespel ovanför oss ikväll och jag och sonen har stått i omgångar på bron och altanen för att försöka fota. Dock är min telefon bra under vatten men inte för mörker och sonens begriper vi oss inte på.

    Men alltså, det är inte bara ett grönt sken åt väster längre utan hela himlen är i en grön ton med skarpa fält som sticket åt både väster och öster, fascinerande!

    Minns tillbaka till barndomen när jag brukade vissla på norrskenet och trodde att det gjorde att det rörde sig
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Coolt. Det har jag som skåning (med rötter ännu längre söderut) aldrig sett.
  4. 2
    Coolt. Det har jag som skåning (med rötter ännu längre söderut) aldrig sett.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3

    Testar bild

    Bifogade bilder Bifogade bilder
  6. 3
    Testar bild
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Syns jättebra!

    Där vi bor nu har vi aldrig sett norrsken.
    Men förr om åren när jag bodde några mil längre norrut så såg jag norrsken ett par gånger (plus hörde vargar yla också ...dock inte samtidigt). Mäktigt!
  8. 4
    Syns jättebra!

    Där vi bor nu har vi aldrig sett norrsken.
    Men förr om åren när jag bodde några mil längre norrut så såg jag norrsken ett par gånger (plus hörde vargar yla också ...dock inte samtidigt). Mäktigt!
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    I Götet går det inte att se något norrsken, även om det skulle finnas. Jag har däremot sett det i norra Bohuslän under vinterhalvåret. Inte alls så starkt som det syns i Norrland, men ändå fullt tydligt.
  10. 5
    I Götet går det inte att se något norrsken, även om det skulle finnas. Jag har däremot sett det i norra Bohuslän under vinterhalvåret. Inte alls så starkt som det syns i Norrland, men ändå fullt tydligt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Väldigt tjusigt!
  12. 6
    Väldigt tjusigt!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Snyggt
  14. 7
    Snyggt
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Nej, inte som syns här. Vi har norrsken i Stockholmstrakten ibland, men det brukar sällan synas inne i stan pga all belysning. Senast jag såg var i Åre i vintras, det var mycket vackert.
  16. 8
    Nej, inte som syns här. Vi har norrsken i Stockholmstrakten ibland, men det brukar sällan synas inne i stan pga all belysning. Senast jag såg var i Åre i vintras, det var mycket vackert.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Tyvärr för mycket ljusföroreningar här i storstan

    Fin bild du visade, har sett norrsken ett antal gånger. Extra vackert en iskall vinterkväll när isen ligger på sjön
  18. 9
    Tyvärr för mycket ljusföroreningar här i storstan

    Fin bild du visade, har sett norrsken ett antal gånger. Extra vackert en iskall vinterkväll när isen ligger på sjön
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Ja tom med här i Stockholm. Var på vårt utegym och det var jättemycket norrsken. Min kompis och jag fattade nog inte riktigt vad det var för det är rätt ovanligt här. Coolt var det i alla fall!
  20. 10
    Ja tom med här i Stockholm. Var på vårt utegym och det var jättemycket norrsken. Min kompis och jag fattade nog inte riktigt vad det var för det är rätt ovanligt här. Coolt var det i alla fall!
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Inget norrsken i Skåne

    Det hade väl iofs varit litet väl mycket begärt, men det var värt att kolla. Norrsken är SÅ vackert!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Inget norrsken i Skåne Det hade väl iofs varit litet väl mycket begärt, men det var värt att kolla. Norrsken är SÅ vackert!
  23. Medlem sedan
    Nov 1998
    #12
    Ja, jag bodde periodvis i Lycksele förr och det var fantastiskt att åka skidor i grönt norrsken.
    En dotter viftade med armarna och var övertygad om att hon fick norrskenet att röra på sig, precis som visslingarna du nämner.
  24. 12
    Ja, jag bodde periodvis i Lycksele förr och det var fantastiskt att åka skidor i grönt norrsken.
    En dotter viftade med armarna och var övertygad om att hon fick norrskenet att röra på sig, precis som visslingarna du nämner.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar