Varför heter tvillingarna Eva och Lena?
Ordet är fritt
  1. Tvillingtur
    #1

    Varför heter tvillingarna Eva och Lena?

    Sveriges vanligaste namn för tvillingar är Eva och Lena, enligt ny statistik från SCB. Konstigt tänkte jag först, fast det finns förstås många äldre tvillingar som heter Eva och Lena. Det var ju populära namn på 1960-talet. Jag slog in namnen på mina tvillingar, Alice och Anton i sökrutan, och det visade sig att ytterligare fem tvillingpar heter likadant. Kul!
    http://www.dubblanyheter.se/sveriges...or-tvillingar/
  2. 1
    Varför heter tvillingarna Eva och Lena? Sveriges vanligaste namn för tvillingar är Eva och Lena, enligt ny statistik från SCB. Konstigt tänkte jag först, fast det finns förstås många äldre tvillingar som heter Eva och Lena. Det var ju populära namn på 1960-talet. Jag slog in namnen på mina tvillingar, Alice och Anton i sökrutan, och det visade sig att ytterligare fem tvillingpar heter likadant. Kul!
    http://www.dubblanyheter.se/sveriges...or-tvillingar/
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Vad ovanligt att ha en "tvilingtjej" som heter Anton. Men kul.

    Det råkar inte vara så att du har egna intressen i den där tvillingsidan?
  4. 2
    Vad ovanligt att ha en "tvilingtjej" som heter Anton. Men kul.

    Det råkar inte vara så att du har egna intressen i den där tvillingsidan?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja varför inte? Hade det bara blivit 1 barn hade det kanske fått heta Eva-Lena

    Och så avreggade du dig direkt, det får en ju att undra som MaryT om du bara ville få oss att klicka på länken (vilket jag för övrigt inte gjorde).
  6. 3
    Ja varför inte? Hade det bara blivit 1 barn hade det kanske fått heta Eva-Lena

    Och så avreggade du dig direkt, det får en ju att undra som MaryT om du bara ville få oss att klicka på länken (vilket jag för övrigt inte gjorde).
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Många barn föddes på 60-talet , och det var även ett mer homogent samhälle, det var nog fler som hette samma då, än nu. De namn som är populära nu, de kommerer int i toppp förrän om någora år, när så många osm möjligt fått namnet, innan det blir omodert igen. Om man nu tittar på hela befolkningen,
  8. 4
    Många barn föddes på 60-talet , och det var även ett mer homogent samhälle, det var nog fler som hette samma då, än nu. De namn som är populära nu, de kommerer int i toppp förrän om någora år, när så många osm möjligt fått namnet, innan det blir omodert igen. Om man nu tittar på hela befolkningen,
  9. Medlem sedan
    Jul 2013
    #5
    Fast var står det att hon har två tjejer? "Jag slog in namnen på mina tvillingar, Alice och Anton i sökrutan, och det visade sig att ytterligare fem tvillingpar heter likadant. Kul!"

    Visserligen kanske hon raggade visningar till sidan men hon skrev inte att hennes tvillingar var tjejer.
  10. 5
    Fast var står det att hon har två tjejer? "Jag slog in namnen på mina tvillingar, Alice och Anton i sökrutan, och det visade sig att ytterligare fem tvillingpar heter likadant. Kul!"

    Visserligen kanske hon raggade visningar till sidan men hon skrev inte att hennes tvillingar var tjejer.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    I presentationen.
  12. 6
    I presentationen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ja, som S-JJ redan upplyst om - i presentationen.
  14. 7
    Ja, som S-JJ redan upplyst om - i presentationen.
  15. Kerstimärta
    #8
    Kollar du inte alla inställningar och skrivningar på alla som är nyare än typ ett halvår? :P

    Det gör inte jag heller. Men, sen ser jag inte min mission som att hitta nya medlemmar som ska sättas åt.
  16. 8
    Kollar du inte alla inställningar och skrivningar på alla som är nyare än typ ett halvår? :P

    Det gör inte jag heller. Men, sen ser jag inte min mission som att hitta nya medlemmar som ska sättas åt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Jaha, och här sitter kerstimärta och sprider gemyt på forumet . Fint!
  18. 9
    Jaha, och här sitter kerstimärta och sprider gemyt på forumet . Fint!
  19. Kerstimärta
    #10
    Haha, jamenvisst. MaryT gick i förväg och visade var skåpet ska stå med nykomlingar.

    De göre sig icke besvär.
  20. 10
    Haha, jamenvisst. MaryT gick i förväg och visade var skåpet ska stå med nykomlingar.

    De göre sig icke besvär.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Vad var det? Det lät som nån hycklande människa som ena stunden "gråter" för att inte alla kan vara snälla och för att hon är så "rädd" *buhuubuhuu* för den elaka MaryT, men sen är på och är otrevlig och söker tjafs så fort hon kommer åt?
    Men nä, så kan det ju inte vara. Jag hörde nog fel .

    Undrar om det är nåt bra på tv ikväll?...
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  22. 11
    Vad var det? Det lät som nån hycklande människa som ena stunden "gråter" för att inte alla kan vara snälla och för att hon är så "rädd" *buhuubuhuu* för den elaka MaryT, men sen är på och är otrevlig och söker tjafs så fort hon kommer åt?
    Men nä, så kan det ju inte vara. Jag hörde nog fel .

    Undrar om det är nåt bra på tv ikväll?...
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Fussball. Det älskar väl du?
  24. 12
    Fussball. Det älskar väl du?
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Roligare än stollar i alla fall . Allt är relativt.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  26. 13
    Roligare än stollar i alla fall . Allt är relativt.
  27. Kerstimärta
    #14
    Vad bra du är glad och nöjd och ska kolla TV.
  28. 14
    Vad bra du är glad och nöjd och ska kolla TV.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Ibland utesluter inte det andra, det finns stollar både på och bredvid plan
  30. 15
    Ibland utesluter inte det andra, det finns stollar både på och bredvid plan
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Det är sant. Så jag hänger kanske kvar här.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  32. 16
    Det är sant. Så jag hänger kanske kvar här.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar