Nu har alliansen skjutit...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Nu har alliansen skjutit...

    ...decemberöverenskommelsen i sank. Betyder nog inte så mycket i höst, men till våren lär vi får se samma fars som förra hösten igen. Om inte allianspartierna tar med SD i ett regeringsunderlag då. I så fall har de ju slutligen visat var de står.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Nu har alliansen skjutit... ...decemberöverenskommelsen i sank. Betyder nog inte så mycket i höst, men till våren lär vi får se samma fars som förra hösten igen. Om inte allianspartierna tar med SD i ett regeringsunderlag då. I så fall har de ju slutligen visat var de står.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Jag tror inte att det behöver bli ett problem så länge alliansen inte går upp med en gemensam budget och det kommer de nog inte att gör iochmed att KD hoppat av DÖ.
  4. 2
    Jag tror inte att det behöver bli ett problem så länge alliansen inte går upp med en gemensam budget och det kommer de nog inte att gör iochmed att KD hoppat av DÖ.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Betyder inget särskilt ännu

    Det enda som kan få det till att betyda något är om Allianspartierna går fram med en gemensam budget och det har de inte gjort. Därmed kommer Löfven att få igenom sin budget. Inte heller kommer det att bli något nyval i första taget, Om Löfven hellre regerade på Alliansens budget än utlyste nyval och inte ens gick till talmannen för nya sonderingar kring regeringsbildning så lär han inte utlysa något nyval nu heller.

    Nej, det betyder inte så mycket. Inte ännu i alla fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Betyder inget särskilt ännu Det enda som kan få det till att betyda något är om Allianspartierna går fram med en gemensam budget och det har de inte gjort. Därmed kommer Löfven att få igenom sin budget. Inte heller kommer det att bli något nyval i första taget, Om Löfven hellre regerade på Alliansens budget än utlyste nyval och inte ens gick till talmannen för nya sonderingar kring regeringsbildning så lär han inte utlysa något nyval nu heller.

    Nej, det betyder inte så mycket. Inte ännu i alla fall.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Moderaterna har redan hotat med att alliansen skall komma med en gemensam budget till nästa år.
  8. 4
    Moderaterna har redan hotat med att alliansen skall komma med en gemensam budget till nästa år.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Inte nu, men till våren.
  10. 5
    Inte nu, men till våren.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Fast alliansen består ju inte bara av moderaterna.
  12. 6
    Fast alliansen består ju inte bara av moderaterna.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Finns inget som tyder på det

    Varför skulle de lägga en gemensam budget till våren? Det är bara en kompletteringsproposition. Det är höstbudgeten som är den viktiga.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Finns inget som tyder på det Varför skulle de lägga en gemensam budget till våren? Det är bara en kompletteringsproposition. Det är höstbudgeten som är den viktiga.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Nej, men de är "husbondens röst", och övriga allianspartier är sannolikt tillräckligt regeringskåta för att lyssna till den rösten.
  16. 8
    Nej, men de är "husbondens röst", och övriga allianspartier är sannolikt tillräckligt regeringskåta för att lyssna till den rösten.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Nåväl, sker det inte till våren, så sker det väl till nästa höst, då. Jag vet inte om det gör saken bättre.
  18. 9
    Nåväl, sker det inte till våren, så sker det väl till nästa höst, då. Jag vet inte om det gör saken bättre.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Jag tror alliansen kommer får...

    mer röster på grund av detta. KD höll ju på att dö ut så de var ju tvugna att hitta på nåt rejält för att dra blickarna till sig och sen har ju DÖ visat sig vara rätt förlamande.

    Jag var först positiv till DÖ men har under tiden svängt och nu tror jag inte det är så bra faktiskt för landet.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Jag tror alliansen kommer får... mer röster på grund av detta. KD höll ju på att dö ut så de var ju tvugna att hitta på nåt rejält för att dra blickarna till sig och sen har ju DÖ visat sig vara rätt förlamande.

    Jag var först positiv till DÖ men har under tiden svängt och nu tror jag inte det är så bra faktiskt för landet.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Vad är alternativet? Någon blocköverskridande regering med vissa av allianspartierna är rätt svår att föreställa sig.
  22. 11
    Vad är alternativet? Någon blocköverskridande regering med vissa av allianspartierna är rätt svår att föreställa sig.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Jag tror att tiden måste...

    ha sin gång, det är ett stålbad Sverige måste gå igenom. Blir det nyval så blir det. Vi kan inte heller ha en opposition som tiger still, då anser jag att demokratin också blir hotad på ett sätt.

    Dessutom är denna rödgröna röra ett fiasko, jag måste säga att jag förväntade mig mycket mer edter att de röda hade vunnit. De verkar ju fn helt handlingsförlamade. De har brutit vallöften och erkänt Palestina, wow vilka insatser liksom
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Jag tror att tiden måste... ha sin gång, det är ett stålbad Sverige måste gå igenom. Blir det nyval så blir det. Vi kan inte heller ha en opposition som tiger still, då anser jag att demokratin också blir hotad på ett sätt.

    Dessutom är denna rödgröna röra ett fiasko, jag måste säga att jag förväntade mig mycket mer edter att de röda hade vunnit. De verkar ju fn helt handlingsförlamade. De har brutit vallöften och erkänt Palestina, wow vilka insatser liksom
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Jag är i och för sig inte alls imponerad av den rödgröna regeringen, men de har ju än så länge inte haft lång tid på sig att regera med egen budget. Att inget hände första halvåret var ju inte så konstigt, eftersom de var bundna till händer och fötter av alliansbudgeten.
  26. 13
    Jag är i och för sig inte alls imponerad av den rödgröna regeringen, men de har ju än så länge inte haft lång tid på sig att regera med egen budget. Att inget hände första halvåret var ju inte så konstigt, eftersom de var bundna till händer och fötter av alliansbudgeten.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Jo det har du iof...

    helt rätt i men folk idag vill se snabba åtgärder, man vill inte vänta tre år innan det liksom händer något.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Jo det har du iof... helt rätt i men folk idag vill se snabba åtgärder, man vill inte vänta tre år innan det liksom händer något.
  29. Medlem sedan
    Nov 1998
    #15
    Det kan inte bli annat när en vänsterregering regerar med en borgerlig budget. Nu är den blåst på DÖ också. Nu kan Alliansen bryta ut delar av budgeten och rösta emot den, vilket DÖ förbjöd. Det tror jag att man kommer att göra och så måste regeringen Löfvén köra med en halvborgerlig budget. Sen kan Alliansen enas om en samlad budget nästa höst. Och så får SD det avgörande som DÖ motverkade, om de övriga partierna inte kompromissar i stället.

    Löfvén kan också skippa Mp och regera själv med hoppande majoriteter i olika frågor. Det hade han kanske trivts bäst med själv?
  30. 15
    Det kan inte bli annat när en vänsterregering regerar med en borgerlig budget. Nu är den blåst på DÖ också. Nu kan Alliansen bryta ut delar av budgeten och rösta emot den, vilket DÖ förbjöd. Det tror jag att man kommer att göra och så måste regeringen Löfvén köra med en halvborgerlig budget. Sen kan Alliansen enas om en samlad budget nästa höst. Och så får SD det avgörande som DÖ motverkade, om de övriga partierna inte kompromissar i stället.

    Löfvén kan också skippa Mp och regera själv med hoppande majoriteter i olika frågor. Det hade han kanske trivts bäst med själv?
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Nej, kan så vara, men de kan ju heller inte trolla med pengar de inte har.
  32. 16
    Nej, kan så vara, men de kan ju heller inte trolla med pengar de inte har.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17
    Sant men det inser inte befolkningen dessvärre.
  34. 17
    Sant men det inser inte befolkningen dessvärre.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ja det kanske trots allt hade...

    varit det bästa för Löven.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ja det kanske trots allt hade... varit det bästa för Löven.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Då är befolkningen dum, Sp.
  38. 19
    Då är befolkningen dum, Sp.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Tror du verkligen att han får med sig några allianspartier på hoppande majoriteter? De verkar ju envetet inte kunna tänka sig något annat än ett rent alliansstyre, eventuellt med stöd från SD.
  40. 20
    Tror du verkligen att han får med sig några allianspartier på hoppande majoriteter? De verkar ju envetet inte kunna tänka sig något annat än ett rent alliansstyre, eventuellt med stöd från SD.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar