Julklapp
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Julklapp

    Sonen älskar djur,natur,rymd och historia.

    Jag skulle vilja ge något som anspelar på detta till honom i julklapp och då allra helst en upplevelse.

    Där kommer ni in

    Finns det något coolt ställe att gå till?
    Helst i Skåne såklart

    Sen till dottern,jag vill åka på spa med henne.Någon som har några bra tips?
    Hon är 12
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Julklapp Sonen älskar djur,natur,rymd och historia.

    Jag skulle vilja ge något som anspelar på detta till honom i julklapp och då allra helst en upplevelse.

    Där kommer ni in

    Finns det något coolt ställe att gå till?
    Helst i Skåne såklart

    Sen till dottern,jag vill åka på spa med henne.Någon som har några bra tips?
    Hon är 12
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Bästa sökmotorn tycker jag är visitskane.com. Det finns en uppsjö tok under familjekul. Arnolds kannibalmuseum i Hörby ligger på våran lista t.ex. *s* och att promenera uppe i träden i Fulltofta, det ska finnas broar de byggt rätt högt upp.

    Dressincyklat har sonen gjort med mormor och morfar, vi har varit i Tykarpsgrottorna när han var liten (tror de har öppnat igen), gått på skattjakt på Kullaberg, lullat med karta på Söderåsen, åkt till Järnvägsmuseet i Ängelholm JÄMT när han var liten.

    Sea-U har mina elever varit på och tyckt att det är toppen. Spa med barn vet jag inte men det var väldigt fint på The Loge utanför Genarp. Lite spa och afternoon tea en lördag där en lördag?
  4. 2
    Bästa sökmotorn tycker jag är visitskane.com. Det finns en uppsjö tok under familjekul. Arnolds kannibalmuseum i Hörby ligger på våran lista t.ex. *s* och att promenera uppe i träden i Fulltofta, det ska finnas broar de byggt rätt högt upp.

    Dressincyklat har sonen gjort med mormor och morfar, vi har varit i Tykarpsgrottorna när han var liten (tror de har öppnat igen), gått på skattjakt på Kullaberg, lullat med karta på Söderåsen, åkt till Järnvägsmuseet i Ängelholm JÄMT när han var liten.

    Sea-U har mina elever varit på och tyckt att det är toppen. Spa med barn vet jag inte men det var väldigt fint på The Loge utanför Genarp. Lite spa och afternoon tea en lördag där en lördag?
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Kannibalmuseum

    haha alltså att jag bara lyckats missa det..där bor ju brorsan, i Hörby alltså

    Tack för tips.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Kannibalmuseum haha alltså att jag bara lyckats missa det..där bor ju brorsan, i Hörby alltså

    Tack för tips.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Kreativum är kul.
  8. 4
    Kreativum är kul.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Tack
  10. 5
    Tack
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Finns ju allt i Köpenhamn då för sonen :-) Zoo och den Blå Planet där finns djur & natur, Planetariet för rymden, och sedan ska det finnas något stort rymdobservatorium också men där har jag inte varit. Vad gäller historia finns ju många museum i Köpenhamn t ex deras nationalhistoriska museum. Spa är jag inte så bra på, är inte intresserad själv, men dottern har varit på något i Ystad som ska vara bra, och bekanta har varit i Halmstadsområdet på något fint, tror Gessle har något där eller iallafall i anknytning till hans hotell.
  12. 6
    Finns ju allt i Köpenhamn då för sonen :-) Zoo och den Blå Planet där finns djur & natur, Planetariet för rymden, och sedan ska det finnas något stort rymdobservatorium också men där har jag inte varit. Vad gäller historia finns ju många museum i Köpenhamn t ex deras nationalhistoriska museum. Spa är jag inte så bra på, är inte intresserad själv, men dottern har varit på något i Ystad som ska vara bra, och bekanta har varit i Halmstadsområdet på något fint, tror Gessle har något där eller iallafall i anknytning till hans hotell.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Finns ett rymdobservatorium på Ven också och ett planetarium i Lund.
  14. 7
    Finns ett rymdobservatorium på Ven också och ett planetarium i Lund.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Tack för alla tips

    Ystad har vi också varit i,de har ju 2 stycken tom
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    Tack för alla tips Ystad har vi också varit i,de har ju 2 stycken tom
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar