Mobilfunderingar
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    Mobilfunderingar

    Det har alltid fallit sig så bra att när dottern (12 år) varit i behov av ny mobil så har jag önskat byta och hon har därmed övertagit min gamla. Nu börjar hennes att krångla lite smått medans jag är väldigt nöjd med min och egentligen inte alls önskar byta. Känns tråkigt att köpa en ny av samma modell som hon redan har men ser att uppföljaren kostar brutala 9690 kr. Hon är iof rädd om sakerna. Och nu börjar velandet...
    a)Köpa en ny till sig själv trots att behovet egentligen inte finns (hade tänkt vänta till nästa höst då en 7:a antagligen släpps) och ge henne min gamla
    b)Köpa en likadan som hon har (Iphone 5)
    c) Ge henne en 6S:a i julklapp
    d) annat?

    Många av hennes kompisar har 6S men det är underordnat för mig. Hon tjatar inte men är väldigt teknikintresserad och jag vet att hon nämnt att hon gärna köper en 6S men att hon då tyckte att den var för dyr.

    Hur har ni som har jämnåriga barn gjort?
  2. 1
    Mobilfunderingar Det har alltid fallit sig så bra att när dottern (12 år) varit i behov av ny mobil så har jag önskat byta och hon har därmed övertagit min gamla. Nu börjar hennes att krångla lite smått medans jag är väldigt nöjd med min och egentligen inte alls önskar byta. Känns tråkigt att köpa en ny av samma modell som hon redan har men ser att uppföljaren kostar brutala 9690 kr. Hon är iof rädd om sakerna. Och nu börjar velandet...
    a)Köpa en ny till sig själv trots att behovet egentligen inte finns (hade tänkt vänta till nästa höst då en 7:a antagligen släpps) och ge henne min gamla
    b)Köpa en likadan som hon har (Iphone 5)
    c) Ge henne en 6S:a i julklapp
    d) annat?

    Många av hennes kompisar har 6S men det är underordnat för mig. Hon tjatar inte men är väldigt teknikintresserad och jag vet att hon nämnt att hon gärna köper en 6S men att hon då tyckte att den var för dyr.

    Hur har ni som har jämnåriga barn gjort?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Skaffat en Android

    Betydligt billigare med i princip samma funktionalitet. iPhone är dyra saker.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Skaffat en Android Betydligt billigare med i princip samma funktionalitet. iPhone är dyra saker.
  5. Anonym
    #3
    Sant men vi trivs bra med äppel-produkter
  6. 3
    Sant men vi trivs bra med äppel-produkter
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    I så fall....

    ....får ni trivas med priset också! Apple tar ut höga priser och gör enorma vinster för att folk är beredda att betala helt enkelt.

    Jaja, det är förstås upp till er. Jag ville föreslå ett annat alternativ som hade löst ert problem bara.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    I så fall.... ....får ni trivas med priset också! Apple tar ut höga priser och gör enorma vinster för att folk är beredda att betala helt enkelt.

    Jaja, det är förstås upp till er. Jag ville föreslå ett annat alternativ som hade löst ert problem bara.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar