För kännedom
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    För kännedom

    Någon/några har uppenbarligen anmält mitt inlägg, där jag på goda grunder beskriver vissa medlemmars inlägg som "giftspridning" gentemot andra medlemmar, och där man inte i direkt tilltal står för sina åsikter. AFF Tove - som tydligen tillfälligt finns till - har hotat med avstängning. Jag undrar stillsamt vad hon har sagt till dem som ägnar sig åt det jag beskrev på det målande sättet.

    OK, försvinner jag härifrån, så finns det två möjliga skäl - antingen har Aff stängt av mig för det ovan beskrivna inlägget, eller så har jag själv slutligen tröttnat på forumet.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    För kännedom Någon/några har uppenbarligen anmält mitt inlägg, där jag på goda grunder beskriver vissa medlemmars inlägg som "giftspridning" gentemot andra medlemmar, och där man inte i direkt tilltal står för sina åsikter. AFF Tove - som tydligen tillfälligt finns till - har hotat med avstängning. Jag undrar stillsamt vad hon har sagt till dem som ägnar sig åt det jag beskrev på det målande sättet.

    OK, försvinner jag härifrån, så finns det två möjliga skäl - antingen har Aff stängt av mig för det ovan beskrivna inlägget, eller så har jag själv slutligen tröttnat på forumet.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tråkigt att läsa..

    Haqvin. Jag beklagar verkligen och jag förstår.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Tråkigt att läsa.. Haqvin. Jag beklagar verkligen och jag förstår.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Ja, man tappar tron på mänskligheten.
  6. 3
    Ja, man tappar tron på mänskligheten.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Trist om du skulle lämna sajten.
  8. 4
    Trist om du skulle lämna sajten.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Tack för det, Valerina! Uppenbarligen är det inte säkert att jag får chans att välja den saken själv.
  10. 5
    Tack för det, Valerina! Uppenbarligen är det inte säkert att jag får chans att välja den saken själv.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    låter som en skrockgumma kanske men det här forumet känns mer och mer 'domed"
    Tråkigt då man känt igen många rätt länge.
  12. 6
    låter som en skrockgumma kanske men det här forumet känns mer och mer 'domed"
    Tråkigt då man känt igen många rätt länge.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Tråkigt att läsa!
  14. 7
    Tråkigt att läsa!
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Ja, mycket tråkigt.
  16. 8
    Ja, mycket tråkigt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Instämmer.
  18. 9
    Instämmer.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Jag fick fundera ett tag för att komma fram till om jag skulle svara eller ej här, det känns som ett sådant läge där det blir eller ses som fel oavsett vilket. Men, såhär får det bli. Ett enda inlägg.

    Jag tycker att ditt/dina inlägg där några sidor bak var klart över gränsen för vad som är okej (och det är också skillnad mellan att kritisera ett beteende och att rikta tillmälen och okvädningsord mot personer/individer). Mig veterligen har det inte stängts nåt därefter (men jag kan ha missat) så det verkar som om värdarna har motsatt åsikt. Dock, det vill jag poängtera, jag tycker att avstängning från forumet är något som endast bör tillämpas för t ex den/de person/er som kommer med återkommande främlingsfientlig och rasistisk agenda... d v s som extrem lösning för extrema problem som lagbrott som hets mot folkgrupp t ex.. M a o helt andra situationer än den nu uppståndna. Så den som får för sig att jag, i egenskap av giftspridare då, på något sätt har en avstängning för din del på min agenda kan lägga den tanken åt sidan.

    Det var nog allt.
  20. 10
    Jag fick fundera ett tag för att komma fram till om jag skulle svara eller ej här, det känns som ett sådant läge där det blir eller ses som fel oavsett vilket. Men, såhär får det bli. Ett enda inlägg.

    Jag tycker att ditt/dina inlägg där några sidor bak var klart över gränsen för vad som är okej (och det är också skillnad mellan att kritisera ett beteende och att rikta tillmälen och okvädningsord mot personer/individer). Mig veterligen har det inte stängts nåt därefter (men jag kan ha missat) så det verkar som om värdarna har motsatt åsikt. Dock, det vill jag poängtera, jag tycker att avstängning från forumet är något som endast bör tillämpas för t ex den/de person/er som kommer med återkommande främlingsfientlig och rasistisk agenda... d v s som extrem lösning för extrema problem som lagbrott som hets mot folkgrupp t ex.. M a o helt andra situationer än den nu uppståndna. Så den som får för sig att jag, i egenskap av giftspridare då, på något sätt har en avstängning för din del på min agenda kan lägga den tanken åt sidan.

    Det var nog allt.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Nå, "giftspridare" syftade naturligtvis på beteendet, inte på personernas DNA, men visst, man kan självklart tycka att det är en avgörande skillnad. Redax upplevde tydligen ordet som ett högmålsbrott och betydligt värre än det beteende ordet kritiserade, så vi får väl se vad den slutliga domen blir.
  22. 11
    Nå, "giftspridare" syftade naturligtvis på beteendet, inte på personernas DNA, men visst, man kan självklart tycka att det är en avgörande skillnad. Redax upplevde tydligen ordet som ett högmålsbrott och betydligt värre än det beteende ordet kritiserade, så vi får väl se vad den slutliga domen blir.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Jag tycker att det vore mycket tråkigt om du försvann härifrån. Du ger liv och färg
  24. 12
    Jag tycker att det vore mycket tråkigt om du försvann härifrån. Du ger liv och färg
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    Synd om du lämnar. Forumet blir nog ännu plattare då !
  26. 13
    Synd om du lämnar. Forumet blir nog ännu plattare då !
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    suck. Trist , oavsett varför du lämnar, hoppas att det inte blir så. Hur strömlinjeformat måste det vara, liksom?
  28. 14
    suck. Trist , oavsett varför du lämnar, hoppas att det inte blir så. Hur strömlinjeformat måste det vara, liksom?
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Ja, det är väl i sanningens namn tråkigt vem som än försvinner. I varje fall när det gäller dem man har möjlighet att diskutera med.
  30. 15
    Ja, det är väl i sanningens namn tråkigt vem som än försvinner. I varje fall när det gäller dem man har möjlighet att diskutera med.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    I varje fall färgbilder ibland.
  32. 16
    I varje fall färgbilder ibland.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Det är väl en rätt befogad fråga. Tack, hur som helst!
  34. 17
    Det är väl en rätt befogad fråga. Tack, hur som helst!
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    Det var väl bara väntat på Aff, jag har oxå blivit anmäld för de märkligaste grejor.
  36. 18
    Det var väl bara väntat på Aff, jag har oxå blivit anmäld för de märkligaste grejor.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Anmälan får man ju stå ut med någon gång, men jag hade väl väntat mig lite mer "avvägd" bedömning från redax.
  38. 19
    Anmälan får man ju stå ut med någon gång, men jag hade väl väntat mig lite mer "avvägd" bedömning från redax.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20
    Suck, vad trist
    Jag hoppas du får vara kvar.
  40. 20
    Suck, vad trist
    Jag hoppas du får vara kvar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar