Kör en WC-tråd ändå ;)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Kör en WC-tråd ändå ;)

    Som bonus. För jag kom att tänka på en sak. Låt oss säga att ni har middagsgäster eller är bortbjudna själva, eller så är ni å en finare tillställning typ bröllopsmiddag, och så behöver ni uträtta vissa behov. Vad säger ni? Ska ni pudra näsan, uppsöka bekvämlighetsinrättningen, gå på dass eller vad? Eller säger ni inget alls utan bara reser er och går?
  2. 1
    Kör en WC-tråd ändå ;) Som bonus. För jag kom att tänka på en sak. Låt oss säga att ni har middagsgäster eller är bortbjudna själva, eller så är ni å en finare tillställning typ bröllopsmiddag, och så behöver ni uträtta vissa behov. Vad säger ni? Ska ni pudra näsan, uppsöka bekvämlighetsinrättningen, gå på dass eller vad? Eller säger ni inget alls utan bara reser er och går?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Räcker väl att säga "ursäkta mig en stund" eller något liknande. Man behöver ju inte redovisa vad man skall göra.
  4. 2
    Räcker väl att säga "ursäkta mig en stund" eller något liknande. Man behöver ju inte redovisa vad man skall göra.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    exakt så
  6. 3
    exakt så
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Bra fråga......lite beroende på tonen i just det sällskapet. Jag säger inga såna där omskrivningar som pudra näsan (om jag inte gör det med en skämtsam ton) eller ina ord som bekvämlighetsinrättningen (jag tycker det är bekvämare att ligga på soffan än gå på toan för övrigt ). Dass säger jag inte heller.
    Det kan nog bli allt ifrån "jag kommer snart" till "jag måste bara gå en snabbis på toa" eller "jag ska bara,,,",och så typ peka lite med handen åt det hållet toan ligger.
  8. 4
    Bra fråga......lite beroende på tonen i just det sällskapet. Jag säger inga såna där omskrivningar som pudra näsan (om jag inte gör det med en skämtsam ton) eller ina ord som bekvämlighetsinrättningen (jag tycker det är bekvämare att ligga på soffan än gå på toan för övrigt ). Dass säger jag inte heller.
    Det kan nog bli allt ifrån "jag kommer snart" till "jag måste bara gå en snabbis på toa" eller "jag ska bara,,,",och så typ peka lite med handen åt det hållet toan ligger.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Jag säger nog att jag ska pudra näsan, inte minst för att det verkar så konstigt att bara sproing rusa upp och gå utan att säga något.
  10. 5
    Jag säger nog att jag ska pudra näsan, inte minst för att det verkar så konstigt att bara sproing rusa upp och gå utan att säga något.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    " Ursäkta mig ett ögonblick", utan närmare precisering. Om jag inte vet var det ligger, så frågar jag var toaletten är.
    visst kan jag säga att ajg ska pudra näsan, men det är menat mer lite lustigt, än att jag brukar pudra mej , just. När killar säger det är det faktiskt lite småkul
    Dass har man på landet, utedass.
  12. 6
    " Ursäkta mig ett ögonblick", utan närmare precisering. Om jag inte vet var det ligger, så frågar jag var toaletten är.
    visst kan jag säga att ajg ska pudra näsan, men det är menat mer lite lustigt, än att jag brukar pudra mej , just. När killar säger det är det faktiskt lite småkul
    Dass har man på landet, utedass.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Låt säga att man verkligen skulle gå och pudra näsan, undrar vad man skulle säga då. För säger man att man ska pudra näsan tror väl alla att man ska gå på toa
  14. 7
    Låt säga att man verkligen skulle gå och pudra näsan, undrar vad man skulle säga då. För säger man att man ska pudra näsan tror väl alla att man ska gå på toa
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Haha ja helt sant. Blir en sån där situation:
    -Jag ska bara gå och pudra näsan
    -Äsch säg som det är, du ska på toa
    - Nej jag ska verkligen pudra näsan
    -Jojo, är du lite pryd eller
    -Nej jag lovar jag är inte alls pryd, jag ska verkligen pudra näsan. Jo det är sant.

  16. 8
    Haha ja helt sant. Blir en sån där situation:
    -Jag ska bara gå och pudra näsan
    -Äsch säg som det är, du ska på toa
    - Nej jag ska verkligen pudra näsan
    -Jojo, är du lite pryd eller
    -Nej jag lovar jag är inte alls pryd, jag ska verkligen pudra näsan. Jo det är sant.

  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Eller tjejen som bjuder upp killen hon träffat på en kopp kaffe och verkligen menar kaffe medans kaffe i hans värd betyder sex
  18. 9
    Eller tjejen som bjuder upp killen hon träffat på en kopp kaffe och verkligen menar kaffe medans kaffe i hans värd betyder sex
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Mm kan också bli en väldigt knepig situation
  20. 10
    Mm kan också bli en väldigt knepig situation
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
  22. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Hahahahaha
  23. 12
    Hahahahaha
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar