Botten nådd i mitt sk. kök
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Botten nådd i mitt sk. kök

    Uppvärmda plättar ( köpta) och skivad banan med lite burkananas till frukost.*ryyys* inmundigade på ett campingbord i något slags vardagsrum som delas med kyl och frys.
    Låg dag och känner för att bara sälja skiten i befintligt skick och skaffa en hyresrätt
  2. 1
    Botten nådd i mitt sk. kök Uppvärmda plättar ( köpta) och skivad banan med lite burkananas till frukost.*ryyys* inmundigade på ett campingbord i något slags vardagsrum som delas med kyl och frys.
    Låg dag och känner för att bara sälja skiten i befintligt skick och skaffa en hyresrätt
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag serverade min son vanlig smörgås (han tog bara smör på, för det fanns ingen skinka att uppbringa i huset) och ett glas juice till frukost. Jag hoppas och tror att han överlever dagen trots det .

    Men jag förstår att det är träligt att inte huset är i ordning. Du får försöka tänka på det som en världslig sak.
  4. 2
    Jag serverade min son vanlig smörgås (han tog bara smör på, för det fanns ingen skinka att uppbringa i huset) och ett glas juice till frukost. Jag hoppas och tror att han överlever dagen trots det .

    Men jag förstår att det är träligt att inte huset är i ordning. Du får försöka tänka på det som en världslig sak.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    det är en välfärdsliga sak, vilket inte betyder att jag inte tycker det är skitjobbigt för det.
  6. 3
    det är en välfärdsliga sak, vilket inte betyder att jag inte tycker det är skitjobbigt för det.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Det sa jag inte heller ju...
  8. 4
    Det sa jag inte heller ju...
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Ananasen känns malplacerad men köpeplättar med banan är nog en god bit ovanför botten ändå...
    Har ni nån såndär smörgåsgrill eller i nödfall ett våffeljärn? Jag tänker varma mackor/toast.
  10. 5
    Ananasen känns malplacerad men köpeplättar med banan är nog en god bit ovanför botten ändå...
    Har ni nån såndär smörgåsgrill eller i nödfall ett våffeljärn? Jag tänker varma mackor/toast.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    vad gott. Vi har våffeljärn vi brukar använda så även till mackorna.
  12. 6
    vad gott. Vi har våffeljärn vi brukar använda så även till mackorna.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Alltså just frukost är jag väl minst beroende av ett välfungerande kök: rostmackor och pålägg av något slag och en kopp te så är jag nöjd, eller en skål fil/yoghurt och flingor eller müsli så klarar sig alla i vår familj. Men det är förstås skillnad när man i vanliga fall brukar ställa sig och servera pannkakor till frukost och nu blir ju varje sådan liten grej bara ytterligare en påminnelse om eländet ni bor i just nu. Jag tror att jag förstår din frustration - jag hade inte stört mig på exakt samma saker som du, men säkerligen velat fly fältet för länge sedan. Det vi tar för givet, att ställa oss i köket och fixa det man har lust med, det kommer du att uppleva som värsta lyxen nästa år!
  14. 7
    Alltså just frukost är jag väl minst beroende av ett välfungerande kök: rostmackor och pålägg av något slag och en kopp te så är jag nöjd, eller en skål fil/yoghurt och flingor eller müsli så klarar sig alla i vår familj. Men det är förstås skillnad när man i vanliga fall brukar ställa sig och servera pannkakor till frukost och nu blir ju varje sådan liten grej bara ytterligare en påminnelse om eländet ni bor i just nu. Jag tror att jag förstår din frustration - jag hade inte stört mig på exakt samma saker som du, men säkerligen velat fly fältet för länge sedan. Det vi tar för givet, att ställa oss i köket och fixa det man har lust med, det kommer du att uppleva som värsta lyxen nästa år!
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Tycker det lätt gott med plättar med banan och ananas :-). Men jag förstår att ni har det jobbigt in husvagnen för ni bor väl i husvagn för närvarande?
  16. 8
    Tycker det lätt gott med plättar med banan och ananas :-). Men jag förstår att ni har det jobbigt in husvagnen för ni bor väl i husvagn för närvarande?
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Jo förstår att det blir...

    påfrestande och jobbigt. Jag är van vid att leva lite Kalle Anka så för min del rullar sånt på ändå men visst blir allt mycket mer omständligare och mer påfrestande. Har full förståelse.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Jo förstår att det blir... påfrestande och jobbigt. Jag är van vid att leva lite Kalle Anka så för min del rullar sånt på ändå men visst blir allt mycket mer omständligare och mer påfrestande. Har full förståelse.
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    du har helt rätt, det står ju för själva frustrationen över allt och inte den egentliga frukosten
  20. 10
    du har helt rätt, det står ju för själva frustrationen över allt och inte den egentliga frukosten
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    vi varvar mellan huset och husvagnen men kommer om en vecka hyra ett annat hus i ca 14 dagar.
  22. 11
    vi varvar mellan huset och husvagnen men kommer om en vecka hyra ett annat hus i ca 14 dagar.
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    det blir bara droppen efter allt på något vis i byggdammet, betonggolv och spikar som sticker upp lite här och där till tonerna av byggfläktar som dånar.
    jag är inte heller främmande för spartanskt ett tag, men det här är aningen mer än charmigt bohemiskt :/
  24. 12
    det blir bara droppen efter allt på något vis i byggdammet, betonggolv och spikar som sticker upp lite här och där till tonerna av byggfläktar som dånar.
    jag är inte heller främmande för spartanskt ett tag, men det här är aningen mer än charmigt bohemiskt :/
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Det blir ju bra att hyra hus nu ett tag, och hoppas ert hus inte tar för lång tid att bli iordninggjort!
  26. 13
    Det blir ju bra att hyra hus nu ett tag, och hoppas ert hus inte tar för lång tid att bli iordninggjort!
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    ska bli skönt att med en paus. Tyvärr är det nog inte fören i januari / februari vi kan se det som rimligt att ha större delen av huset klart och normalt igen.
  28. 14
    ska bli skönt att med en paus. Tyvärr är det nog inte fören i januari / februari vi kan se det som rimligt att ha större delen av huset klart och normalt igen.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ja det är ju världsliga problem men jag förstår frustrationen över hela situationen. Ibland finns solklart fördelar med att hyra sin bostad.
  30. 15
    Ja det är ju världsliga problem men jag förstår frustrationen över hela situationen. Ibland finns solklart fördelar med att hyra sin bostad.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Jag förstår så väl att ni är trötta på allt nu. Vad säger mannen och barnen om det hela?
    Kanske ni kan unna er att äta frukost/lunch ute för att piffa till helgen?
  32. 16
    Jag förstår så väl att ni är trötta på allt nu. Vad säger mannen och barnen om det hela?
    Kanske ni kan unna er att äta frukost/lunch ute för att piffa till helgen?
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Vi äter ofta ute numera. Det är inte bara frukosten. Utan hela situationen som börjar bli mer och mer jobbig. Trött och sliten helt enkelt
  34. 17
    Vi äter ofta ute numera. Det är inte bara frukosten. Utan hela situationen som börjar bli mer och mer jobbig. Trött och sliten helt enkelt
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    Ja det känns onekligen lockande 😊
  36. 18
    Ja det känns onekligen lockande 😊
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Ja jag förstår det. Jag vet inte vad jag skulle göra om det hände mig. Hoppas verkligen att ni kan flytta tillbaka hem snart.
  38. 19
    Ja jag förstår det. Jag vet inte vad jag skulle göra om det hände mig. Hoppas verkligen att ni kan flytta tillbaka hem snart.
  39. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    ca 2 månader kvar gissar jag. Tack!
  40. 20
    ca 2 månader kvar gissar jag. Tack!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar