Haqvin
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Haqvin

    När du skrev om Macallan,,,vilken var det då du menade? Kollade på systembolaget och det fanns ju liksom inte bara 1 sort *panik*
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Haqvin När du skrev om Macallan,,,vilken var det då du menade? Kollade på systembolaget och det fanns ju liksom inte bara 1 sort *panik*
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Vad ska det vara för typ av Whisky? Om du inte måste ha Macallan finns det ju en uppsjö av bra sorter bara man vet en grundsmak Rökig eller mild? Procent? Speciellt destilleri eller vilken single malt som helst?
  4. 2
    Vad ska det vara för typ av Whisky? Om du inte måste ha Macallan finns det ju en uppsjö av bra sorter bara man vet en grundsmak Rökig eller mild? Procent? Speciellt destilleri eller vilken single malt som helst?
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Den här tycker jag du skall välja:

    http://www.systembolaget.se/dryck/sp...macallan-47801
  6. 3
    Den här tycker jag du skall välja:

    http://www.systembolaget.se/dryck/sp...macallan-47801
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja du, det kan jag inte svara på ens. Maken smakade en Macallan på båten när vi var på kryssning och jag trodde ju det var enkelt att hitta den. Men icke.
  8. 4
    Ja du, det kan jag inte svara på ens. Maken smakade en Macallan på båten när vi var på kryssning och jag trodde ju det var enkelt att hitta den. Men icke.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Men det kan inte vara den han smakade på båten. Där fick han ju betala typ 163 kr för 4 cl och så dyr borde inte den där ha varit.
    Men ja den kan ju vara god ändå och han borde ju gilla den
  10. 5
    Men det kan inte vara den han smakade på båten. Där fick han ju betala typ 163 kr för 4 cl och så dyr borde inte den där ha varit.
    Men ja den kan ju vara god ändå och han borde ju gilla den
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Finns ju dyrare alternativ, som du ser på Bolaget, men det är inte säkert att det handlade om det på båten ändå. På restauranger slår de ju på hejdlösa avanser på just sprit.
  12. 6
    Finns ju dyrare alternativ, som du ser på Bolaget, men det är inte säkert att det handlade om det på båten ändå. På restauranger slår de ju på hejdlösa avanser på just sprit.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Jo fast andra sorter som han druckit på båten (såna som vi har mer koll på) har inte varit så dyra. Så den Macallan borde rimligtvis ha varit nån av de dyrare sorterna på bolaget. Men jag ska nog testa den du länkade till, som julklapp, för han är hopplöst dålig på att önska sig saker
  14. 7
    Jo fast andra sorter som han druckit på båten (såna som vi har mer koll på) har inte varit så dyra. Så den Macallan borde rimligtvis ha varit nån av de dyrare sorterna på bolaget. Men jag ska nog testa den du länkade till, som julklapp, för han är hopplöst dålig på att önska sig saker
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Macallan räknas som en av de finaste whiskysorterna, rent generellt, vilket nog kan ha påverkat restaurangens prissättning.
  16. 8
    Macallan räknas som en av de finaste whiskysorterna, rent generellt, vilket nog kan ha påverkat restaurangens prissättning.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Aha ja sånt kan ju också påverka såklart. Önskar jag hade bett att få kolla på flaskan på båten.
  18. 9
    Aha ja sånt kan ju också påverka såklart. Önskar jag hade bett att få kolla på flaskan på båten.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    De hade nog ändå inte velat visa upp plastdunken.
  20. 10
    De hade nog ändå inte velat visa upp plastdunken.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    *asg*

    Men jo man ser flaskorna, de står uppradade bakom bartendern
  22. 11
    *asg*

    Men jo man ser flaskorna, de står uppradade bakom bartendern
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Ja, det är i dem de häller i finkeln från plastdunken.
  24. 12
    Ja, det är i dem de häller i finkeln från plastdunken.
  25. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #13

    Har druckit ur plastdunk på ****-hotell

    Det var ett hotell som var känt för sin fina mat och ägaren var stolt över sin hemgjorda snaps som han glatt bjöd på. Den hällde han upp ur plastdunk och den var verkligen god, fast det var förstås inte whisky.

    Det var f.ö. samme man som blev helt paff när min brorson tackade nej.
    -"Va, men hur gammal är du egentligen?"
    -"15"
    -"Jamen i så fall är det väl klart att du skall ha en snaps!"

    OK, det var inte i Sverige. Vi refererar till honom som Mr Fawlty, han hade diverse andra egenheter...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  26. 13
    Har druckit ur plastdunk på ****-hotell Det var ett hotell som var känt för sin fina mat och ägaren var stolt över sin hemgjorda snaps som han glatt bjöd på. Den hällde han upp ur plastdunk och den var verkligen god, fast det var förstås inte whisky.

    Det var f.ö. samme man som blev helt paff när min brorson tackade nej.
    -"Va, men hur gammal är du egentligen?"
    -"15"
    -"Jamen i så fall är det väl klart att du skall ha en snaps!"

    OK, det var inte i Sverige. Vi refererar till honom som Mr Fawlty, han hade diverse andra egenheter...
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Åh fasiken är det så de gör
  28. 14
    Åh fasiken är det så de gör
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Hehe ja det låter ju lite Fawlty det där
  30. 15
    Hehe ja det låter ju lite Fawlty det där
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Ursäkta den oavsiktligt dåliga svenskan. Det går ju inte att redigera sina texter här i Aff.
  32. 16
    Ursäkta den oavsiktligt dåliga svenskan. Det går ju inte att redigera sina texter här i Aff.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Det är lugnt, jag förstod vad du menade
  34. 17
    Det är lugnt, jag förstod vad du menade
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Nuså Haqvin är...

    en st inhandlad

    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Nuså Haqvin är... en st inhandlad

  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Det är bra. Då har du något att avnjuta till helgen.
  38. 19
    Det är bra. Då har du något att avnjuta till helgen.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Jajjamensan...

    det ser jag fram emot
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Jajjamensan... det ser jag fram emot
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar