Själv tror jag det är tre på väg till jobbet. Ungefär. Och så har det varit i tio år. Ibland blir något klart, men då river de genast upp något nytt. Och nu när de har börjat med förbifart Stockholm, och så småningom kanske de även startar med den nya tvärbanan, nå , det kommer inte bli klart under min livstid, känns det som
1
vägarbeten? Hur många vägarbeten passerar ni en normal dag?
Själv tror jag det är tre på väg till jobbet. Ungefär. Och så har det varit i tio år. Ibland blir något klart, men då river de genast upp något nytt. Och nu när de har börjat med förbifart Stockholm, och så småningom kanske de även startar med den nya tvärbanan, nå , det kommer inte bli klart under min livstid, känns det som
En av fördelarna med att kunna cykelpendla: det spelar inte så stor roll, även om de gräver upp lite här och var mer eller mindre konstant i staden där jag bor också. På sistone har det varit rätt mycket fjärrvärme och fibernät som skulle ned på olika ställen. Ja och utanför barnens skola är det lite oreda just nu också.
4
En av fördelarna med att kunna cykelpendla: det spelar inte så stor roll, även om de gräver upp lite här och var mer eller mindre konstant i staden där jag bor också. På sistone har det varit rätt mycket fjärrvärme och fibernät som skulle ned på olika ställen. Ja och utanför barnens skola är det lite oreda just nu också.
När de grävde utanför dotterns skola hittade de minst en dödskalle. Då klängde alla barnen i fönstret för att se bättre. Men det var ju gamla dödskallar, något för arkeologer, inte för mordpatrullen.
5
När de grävde utanför dotterns skola hittade de minst en dödskalle. Då klängde alla barnen i fönstret för att se bättre. Men det var ju gamla dödskallar, något för arkeologer, inte för mordpatrullen.
Minst tre på väg till jobbet tror jag. Det är olika från dag till dag. Jag arbetar mitt i ett gigantiskt bygg/vägarbete så just där känns det som det är minst fyra vägarbeten samlat. Jag kör bil till jobbet och hur jag får köra ändras flera gånger i veckan. Det skall vara helt klart typ 2020 säger de, men jag tvivlar, frågan är om det någonsin blir klart...
6
Minst tre på väg till jobbet tror jag. Det är olika från dag till dag. Jag arbetar mitt i ett gigantiskt bygg/vägarbete så just där känns det som det är minst fyra vägarbeten samlat. Jag kör bil till jobbet och hur jag får köra ändras flera gånger i veckan. Det skall vara helt klart typ 2020 säger de, men jag tvivlar, frågan är om det någonsin blir klart...
Min barn är härdade när det gäller gamla skelettdelar. Vi har ju grävt om trädgården bit för bit de senaste åren och säg de skelettfynd som vi inte gjort! Eftersom (i och för sig rätt stora bitar) från kor är lite trist i sammanhanget - om än bättre än människodelar - så brukar vi gissa på dinosaurier när vi ska artbestämma fynden.
7
Min barn är härdade när det gäller gamla skelettdelar. Vi har ju grävt om trädgården bit för bit de senaste åren och säg de skelettfynd som vi inte gjort! Eftersom (i och för sig rätt stora bitar) från kor är lite trist i sammanhanget - om än bättre än människodelar - så brukar vi gissa på dinosaurier när vi ska artbestämma fynden.
En himla massa känns det som. Skapandet av en ny busscentral nere vid järnvägsstationen (det ska åter börja gå passagerartåg härifrån) är i slutfasen och där har det varit avspärrat i olika omfattning hela året. I samband med det bygget läggs busslinjerna om så hållplatser flyttas och förnyas vilket också skapar hinder för trafiken och som grädde på moset anläggs bl a en gång- och cykelbro vid ena ut/infarten. Så, det är en hel del.
10
En himla massa känns det som. Skapandet av en ny busscentral nere vid järnvägsstationen (det ska åter börja gå passagerartåg härifrån) är i slutfasen och där har det varit avspärrat i olika omfattning hela året. I samband med det bygget läggs busslinjerna om så hållplatser flyttas och förnyas vilket också skapar hinder för trafiken och som grädde på moset anläggs bl a en gång- och cykelbro vid ena ut/infarten. Så, det är en hel del.
Det brukade vara noll så det är en påtaglig ökning! Det är väl inget större problem men det andra irriterar mig eftersom folk som väntar vid trafikljuset (det är bara en fil öppen längs vägarbetet) helt obekymrat står mitt i vägen trots att säkert 95% av trafiken vill svänga in på avtagsvägen in till höger som leder till den stora arbetsplatsen.
Så eftersom en förare inte tänker efter bildas snabbt långa köer, ibland ut på motorvägen. Döh!
Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!
Värd hos Allt för Föräldrar
11
2 numera Det brukade vara noll så det är en påtaglig ökning! Det är väl inget större problem men det andra irriterar mig eftersom folk som väntar vid trafikljuset (det är bara en fil öppen längs vägarbetet) helt obekymrat står mitt i vägen trots att säkert 95% av trafiken vill svänga in på avtagsvägen in till höger som leder till den stora arbetsplatsen.
Så eftersom en förare inte tänker efter bildas snabbt långa köer, ibland ut på motorvägen. Döh!
Visst är det enerverande, när man väl lärt sej vilken fil man ska lgga sej i, så ändrar de igen.
Ett tag åkte jag genom ett parkeringshus två varv för att slippa fastna i kön ut på motorvägen
13
Visst är det enerverande, när man väl lärt sej vilken fil man ska lgga sej i, så ändrar de igen.
Ett tag åkte jag genom ett parkeringshus två varv för att slippa fastna i kön ut på motorvägen
Nej, så är det säket. Är det kommunen som bestämmer över sådant, eller vägverket (visst heter de något annat nuförtiden ?)?
På landet har vi förrutom kommun även två olika vägföreningar som själva sköter vägunderhåller,så där kommer det alltid arga brev om att använda mötesplatser och inte köra för långt ut på vägrene, och att inte köra för fort, att det sliter på vägen.
15
Nej, så är det säket. Är det kommunen som bestämmer över sådant, eller vägverket (visst heter de något annat nuförtiden ?)?
På landet har vi förrutom kommun även två olika vägföreningar som själva sköter vägunderhåller,så där kommer det alltid arga brev om att använda mötesplatser och inte köra för långt ut på vägrene, och att inte köra för fort, att det sliter på vägen.
Byrragbeten på ens parkeringsplats är ju exta jobbiga, vad ska man göra av bilen? Vår parkering ska tydigen uttökas, men först blir den ju mindre under byggnadstiden. Det gäller att komma i tid till jobben, en tandläkartid på morgonen gör dagen komplicerad
18
Byrragbeten på ens parkeringsplats är ju exta jobbiga, vad ska man göra av bilen? Vår parkering ska tydigen uttökas, men först blir den ju mindre under byggnadstiden. Det gäller att komma i tid till jobben, en tandläkartid på morgonen gör dagen komplicerad
Inte så många vägarbeten, men däremot byggnation som påverkar vägen (och gett ett vägarbete)
Men längs min cykelväg så är det två ännu ej avslutade, skyltarna saknas, men de höll på tills förra veckan (avsmalnande av vägen, troligen hastighetsdämpande åtgärd).
Sedan kommer man fram till bygget kring Malmö Live. Nu är cykelbanan öppen sedan länge, men gångvägen är fortfarande blockerad av bygget. Därefter kommer den senaste bygget kring centralen. Där har de bara en fil öppen åt ett håll på Carlsgatan.
Nu hoppar jag över den vägen och cyklar längs kajen istället, men där är cykelbanan delvis blockerad av de bodar man satt upp för flyktingarna.
Men sedan cykelbanan byggdes längs Neptunivägen 2010, så har den endast fungerat som cykelbana korta tider. Först så byggde de runt Anna Linds plats och gjorde cykelbanan. Sedan stängde de av den, för att de la ner fjärrvärem, cykelbana igen och nu under ett par år så har den varit avstängd pga byggnationen av Malmö Live, nu är den öppen igen, men det skulle inte förvåna mig om de kommer på något nytt så de kan gräva upp gatan och cykelvägen igen
19
Inte så många vägarbeten, men däremot byggnation som påverkar vägen (och gett ett vägarbete)
Men längs min cykelväg så är det två ännu ej avslutade, skyltarna saknas, men de höll på tills förra veckan (avsmalnande av vägen, troligen hastighetsdämpande åtgärd).
Sedan kommer man fram till bygget kring Malmö Live. Nu är cykelbanan öppen sedan länge, men gångvägen är fortfarande blockerad av bygget. Därefter kommer den senaste bygget kring centralen. Där har de bara en fil öppen åt ett håll på Carlsgatan.
Nu hoppar jag över den vägen och cyklar längs kajen istället, men där är cykelbanan delvis blockerad av de bodar man satt upp för flyktingarna.
Men sedan cykelbanan byggdes längs Neptunivägen 2010, så har den endast fungerat som cykelbana korta tider. Först så byggde de runt Anna Linds plats och gjorde cykelbanan. Sedan stängde de av den, för att de la ner fjärrvärem, cykelbana igen och nu under ett par år så har den varit avstängd pga byggnationen av Malmö Live, nu är den öppen igen, men det skulle inte förvåna mig om de kommer på något nytt så de kan gräva upp gatan och cykelvägen igen
Ett, sedan någon vecka tillbaka. Innan dess har det varit en låååång period då de byggt E22 och rondeller och sådär, så ett litet feset är såklart ingenting.
20
Ett, sedan någon vecka tillbaka. Innan dess har det varit en låååång period då de byggt E22 och rondeller och sådär, så ett litet feset är såklart ingenting.
Kära besökare.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.
Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.