Fattar inget
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Fattar inget

    Och har ej de rätta orden som står på pappret....
    Men ni kan kanske hjälpa mej...
    Min tonåring var i september på anställningsintervju genom af.
    Hen jobbar nu på två orter men för samma företag, som resultat av detta.
    Förra lönen fick hen betalt från bägge , plus från försäkringskassan .Kan det heta utbildningsersättning..?
    Denna månaden har hen bara fått lön från det ena stället...
    Kan det vara så att halva tjänsten är "vanlig" och andra är sådan som man då får typ 150 kronor om dagen,fast det är inom samma företag?
    Hen har även jobbat över ett antal gånger till 23 på det "obetalda stället"
    Chefen skulle vara där i torsdags men kommer inte förrän nästa vecka.Så givetvis ska hen fråga då.
    Men vad tror ni ?
  2. 1
    Fattar inget Och har ej de rätta orden som står på pappret....
    Men ni kan kanske hjälpa mej...
    Min tonåring var i september på anställningsintervju genom af.
    Hen jobbar nu på två orter men för samma företag, som resultat av detta.
    Förra lönen fick hen betalt från bägge , plus från försäkringskassan .Kan det heta utbildningsersättning..?
    Denna månaden har hen bara fått lön från det ena stället...
    Kan det vara så att halva tjänsten är "vanlig" och andra är sådan som man då får typ 150 kronor om dagen,fast det är inom samma företag?
    Hen har även jobbat över ett antal gånger till 23 på det "obetalda stället"
    Chefen skulle vara där i torsdags men kommer inte förrän nästa vecka.Så givetvis ska hen fråga då.
    Men vad tror ni ?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Alltså, det är ju svårt att gissa. Men det skulle kunna vara så att grundlönen betals ut i förskott, den månad som man arbetar. Och övertid är som OB och timmanställningar, att den betalas ut månaden därpå.

    Men det kan också vara en klantig lönetjänsteman, som missat något. Själv fick jag på mitt nya jobb en månadslön, och nästa kom inte alls, överhuvudtaget. Det var lite svettigt innan jag rett ut vad som hänt: arbetsgivaren hade öppnat ett annat konto, i en annan bank, och betalt dit pengarna.
    Så vad som helst kan ha hänt.

    Men hen kan ju ringa på måndag, även om chefen inte kommer in förrän på torsdag, och reda ut det hela.
  4. 2
    Alltså, det är ju svårt att gissa. Men det skulle kunna vara så att grundlönen betals ut i förskott, den månad som man arbetar. Och övertid är som OB och timmanställningar, att den betalas ut månaden därpå.

    Men det kan också vara en klantig lönetjänsteman, som missat något. Själv fick jag på mitt nya jobb en månadslön, och nästa kom inte alls, överhuvudtaget. Det var lite svettigt innan jag rett ut vad som hänt: arbetsgivaren hade öppnat ett annat konto, i en annan bank, och betalt dit pengarna.
    Så vad som helst kan ha hänt.

    Men hen kan ju ringa på måndag, även om chefen inte kommer in förrän på torsdag, och reda ut det hela.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar