Nu skrev jag en rolig sak där nere...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Nu skrev jag en rolig sak där nere...

    "gick inte på lekis utan dagis och inte 17 hade vi luciafirande därr, våra föräldrar jobbade ju"
    Men så var det, när jag gick på dagis lämnades jag 07 och hämtades vid 17.30, vi bodde långt ut och mina föräldrar jobbade i stan. Inte kunde de ta ledigt för att gå på luciatåg klockan tre på eftermiddagen, det hade ju varit som ett skämt! Kanske säger en del om samhället både då och nu, dem av mina klasskompisar som hade hemmafrumammor och gick på lekis hade en annan verklighet än vi vars föräldrar var tvungna att jobba båda två, och det är väl egentligen samma sak nu?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Nu skrev jag en rolig sak där nere... "gick inte på lekis utan dagis och inte 17 hade vi luciafirande därr, våra föräldrar jobbade ju"
    Men så var det, när jag gick på dagis lämnades jag 07 och hämtades vid 17.30, vi bodde långt ut och mina föräldrar jobbade i stan. Inte kunde de ta ledigt för att gå på luciatåg klockan tre på eftermiddagen, det hade ju varit som ett skämt! Kanske säger en del om samhället både då och nu, dem av mina klasskompisar som hade hemmafrumammor och gick på lekis hade en annan verklighet än vi vars föräldrar var tvungna att jobba båda två, och det är väl egentligen samma sak nu?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Ja, inte var det så mycket bättre förr. Jag hade också yrkesarbetande föräldrar och började därför dagis vid den späda åldern sex månader.
    Öht så firade man inte lika mycket och länge när jag var barn på sjuttiotalet, julen var liksom julveckan och inte mer. Nu är det en enda lång julpsykos från första december ungefär med julaktiviteter överallt.
  4. 2
    Ja, inte var det så mycket bättre förr. Jag hade också yrkesarbetande föräldrar och började därför dagis vid den späda åldern sex månader.
    Öht så firade man inte lika mycket och länge när jag var barn på sjuttiotalet, julen var liksom julveckan och inte mer. Nu är det en enda lång julpsykos från första december ungefär med julaktiviteter överallt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar