Men kör en söndagsenkät också då
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Men kör en söndagsenkät också då

    bara för att

    -Planer för i dag?
    -På matbordet står i kväll?
    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    -vad önskar ni er i julklapp?
    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    -har ni snö där ni bor?

    egna svar
    -åka runt med tvätten ...sen har jag den där volontärsaken jag ska göra och det ska bli riktigt kul!
    Lite bastu med familjen i kväll sen tror jag.
    -det kan bli thaimat eller något annat lättlagad av någon annan person.
    -har köpt julkalander. Kommer inte julpynta alls i år av förklarliga skäl.
    -en heldag på spaa och en guldspegel
    -ganska sliten...ska bli väldigt skönt med tre veckors jullov!
    -inget snö bara regn
  2. 1
    Men kör en söndagsenkät också då bara för att

    -Planer för i dag?
    -På matbordet står i kväll?
    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    -vad önskar ni er i julklapp?
    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    -har ni snö där ni bor?

    egna svar
    -åka runt med tvätten ...sen har jag den där volontärsaken jag ska göra och det ska bli riktigt kul!
    Lite bastu med familjen i kväll sen tror jag.
    -det kan bli thaimat eller något annat lättlagad av någon annan person.
    -har köpt julkalander. Kommer inte julpynta alls i år av förklarliga skäl.
    -en heldag på spaa och en guldspegel
    -ganska sliten...ska bli väldigt skönt med tre veckors jullov!
    -inget snö bara regn
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    -Planer för i dag?
    * Börja tentaplugga, fortsätta röja i röran hemma, hämta det sista i lägenheterna, och åka till stan på julskyltning.

    -På matbordet står i kväll?
    * Grillad fläskfilé och friterad potatis.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    * Inte mycket, en ljusstake i vardagsrumsfönstret och julgardiner i köket.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    * Oj, jag vet inte riktigt.....

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    * Överjordiskt trött....

    -har ni snö där ni bor?
    * Nej, tack och lov.
  4. 2
    -Planer för i dag?
    * Börja tentaplugga, fortsätta röja i röran hemma, hämta det sista i lägenheterna, och åka till stan på julskyltning.

    -På matbordet står i kväll?
    * Grillad fläskfilé och friterad potatis.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    * Inte mycket, en ljusstake i vardagsrumsfönstret och julgardiner i köket.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    * Oj, jag vet inte riktigt.....

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    * Överjordiskt trött....

    -har ni snö där ni bor?
    * Nej, tack och lov.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    -Planer för i dag?
    Jag ska med min yngsta och shoppa,vi behöver köpa en tröja i rätt färg inför julshowen med skolan. Inget jag ser fram emot, brottas med folk på ett köpcentra... Sedan skall äldsta hämtas hos pojkvännen och i eftermiddag blir det litet adventsfika.

    -På matbordet står i kväll?
    Det uttrycktes önskemål om lasagne igår, vi får se om det blir så.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Inte så mycket, vi har adventspyntat med ljusstakar och stjärnor.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Inget.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Jättetrött, det skall bli fantastiskt skönt med jullov. Det har varit en tuff termin, och litet är det ju allt kvar innan vi kan pusta ut i några veckor.

    -har ni snö där ni bor?
    Nej, inte ännu. Som tur är.
  6. 3
    -Planer för i dag?
    Jag ska med min yngsta och shoppa,vi behöver köpa en tröja i rätt färg inför julshowen med skolan. Inget jag ser fram emot, brottas med folk på ett köpcentra... Sedan skall äldsta hämtas hos pojkvännen och i eftermiddag blir det litet adventsfika.

    -På matbordet står i kväll?
    Det uttrycktes önskemål om lasagne igår, vi får se om det blir så.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Inte så mycket, vi har adventspyntat med ljusstakar och stjärnor.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Inget.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Jättetrött, det skall bli fantastiskt skönt med jullov. Det har varit en tuff termin, och litet är det ju allt kvar innan vi kan pusta ut i några veckor.

    -har ni snö där ni bor?
    Nej, inte ännu. Som tur är.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    utöver gå med hunden, som är en stående punkt, så ska dottern skjutsas till läxhjälpen, s att hon blir klar med en inlämningsuppgift.Räkninag, papper, byta lakan och försöka hålla ordning på det som jag städade i går Lite pyssel bara.
    Till mat akns de bli ungsnbakad lax, har färdig sås somär god och enkel att bara hälla på.
    Julklappar... Alltså, inget dyrt, det är nog bara dottern som ger mej julklappar, och jag vill inte att hon köper något för dyrt.
    Novemermörkret gör mej alltid trött.förkylningarna har avlöst varander, men det är som det brukar på hösten, har bara varit hemma en dag, när jag int kunde tala

    Inget snö i Stockholms södra förorter.
  8. 4
    utöver gå med hunden, som är en stående punkt, så ska dottern skjutsas till läxhjälpen, s att hon blir klar med en inlämningsuppgift.Räkninag, papper, byta lakan och försöka hålla ordning på det som jag städade i går Lite pyssel bara.
    Till mat akns de bli ungsnbakad lax, har färdig sås somär god och enkel att bara hälla på.
    Julklappar... Alltså, inget dyrt, det är nog bara dottern som ger mej julklappar, och jag vill inte att hon köper något för dyrt.
    Novemermörkret gör mej alltid trött.förkylningarna har avlöst varander, men det är som det brukar på hösten, har bara varit hemma en dag, när jag int kunde tala

    Inget snö i Stockholms södra förorter.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    advent ja... eftersom det är städat, som är det jobbiga, så ska jag nog ta mej upp på vinden och hämta ner lite stjärnor o så.Men det får bli i kväll.
  10. 5
    advent ja... eftersom det är städat, som är det jobbiga, så ska jag nog ta mej upp på vinden och hämta ner lite stjärnor o så.Men det får bli i kväll.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    1. Inga planer mer än att skrota hemma. Har just vinkat av gårdagens middags- och översovningsgäster och stod i scouternas julklappslotteri i sex timmar igår. Nu gick jag och la mig igen för en stunds välförtjänt slöande. Jo, vi ska baka lite pepparkakor och bjuda syrran med familj på glögg ikväll.
    2. Vet ej, tar gärna emot tips: har två stora blomkålshuven i kulen. Vad gör man för kul med dem?
    3. Har ställt fram adventsljusstakar och köpt snittamaryllis och vita julstjärnor. Det är det jag brukar göra till första advent. Uppvaktade barnen med en liten adventsklapp också som familjetraditionen bjuder.
    4.En iPad PRO! Tror (vet) att jag inte får nån, hehe. Mer realistiskt nya Margaretha-skålar eftersom yngste sonen slog sönder två av mina igår.
    5. Ganska trött. Har en ny förkylning på g också, har varit mycket förkyld i höst. För lite utomhusvistelse och för lite träning tror jag.
    6.Regn som ev skulle bli snöslask framåt eftermiddagen. Blir nog inte så mycket utomhusvistelse idag heller.
  12. 6
    1. Inga planer mer än att skrota hemma. Har just vinkat av gårdagens middags- och översovningsgäster och stod i scouternas julklappslotteri i sex timmar igår. Nu gick jag och la mig igen för en stunds välförtjänt slöande. Jo, vi ska baka lite pepparkakor och bjuda syrran med familj på glögg ikväll.
    2. Vet ej, tar gärna emot tips: har två stora blomkålshuven i kulen. Vad gör man för kul med dem?
    3. Har ställt fram adventsljusstakar och köpt snittamaryllis och vita julstjärnor. Det är det jag brukar göra till första advent. Uppvaktade barnen med en liten adventsklapp också som familjetraditionen bjuder.
    4.En iPad PRO! Tror (vet) att jag inte får nån, hehe. Mer realistiskt nya Margaretha-skålar eftersom yngste sonen slog sönder två av mina igår.
    5. Ganska trött. Har en ny förkylning på g också, har varit mycket förkyld i höst. För lite utomhusvistelse och för lite träning tror jag.
    6.Regn som ev skulle bli snöslask framåt eftermiddagen. Blir nog inte så mycket utomhusvistelse idag heller.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    -Planer för i dag?
    Plocka fram stjärnorna och stakarna samt så ska vi för första gången ha en utegran. Ska baka lussekatter, en glutenfri och en med gluten.
    Sedan är det lite adventsfika för några vänner, men måste plocka undan lite innan dess.

    -På matbordet står i kväll?
    Öppet ännu så länge, ska ev äta hos svärföräldrarna, men det beror på hur svärfar mår idag, får reda på det runt 13-tiden då svärmor kommer hem. Annars tror jag det blir någon form av smörgåsbord med lite smått och gott.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Tagit fram stjärnorna och stakarna, men inget är uppsatt.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Inget, jo en frisk fot...

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Extremt trött mtp att jag är sjukskriven, men det är mycket med barnen och sjukskrivningen och att den snart går över till arbetsgivaren och att jag med facket arbetar för en omplacering där jag förhoppningsvis kan arbeta trots foten...

    -har ni snö där ni bor?
    Nej tyvärr, vill ha snö!!!
  14. 7
    -Planer för i dag?
    Plocka fram stjärnorna och stakarna samt så ska vi för första gången ha en utegran. Ska baka lussekatter, en glutenfri och en med gluten.
    Sedan är det lite adventsfika för några vänner, men måste plocka undan lite innan dess.

    -På matbordet står i kväll?
    Öppet ännu så länge, ska ev äta hos svärföräldrarna, men det beror på hur svärfar mår idag, får reda på det runt 13-tiden då svärmor kommer hem. Annars tror jag det blir någon form av smörgåsbord med lite smått och gott.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Tagit fram stjärnorna och stakarna, men inget är uppsatt.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Inget, jo en frisk fot...

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Extremt trött mtp att jag är sjukskriven, men det är mycket med barnen och sjukskrivningen och att den snart går över till arbetsgivaren och att jag med facket arbetar för en omplacering där jag förhoppningsvis kan arbeta trots foten...

    -har ni snö där ni bor?
    Nej tyvärr, vill ha snö!!!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    -Planer för i dag?
    - inga planer alls

    -På matbordet står i kväll?
    - glas mjölk och några mackor

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    - förberett?? Vad skulle jag förberedda??

    -vad önskar ni er i julklapp?
    - tjaa nu får jag inga julklappar men visst jag säger aldrig nej till en flarra whisky av god årgång om någon nu skulle få tanken.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    - höstens termin?? Låter som man går i skolan, antar att du menar efter hösten, nej inte tröttare än vanlig. Trött, fet och ful som alla andra dagar.

    -har ni snö där ni bor?
    - inte en snöflinga så långt ögat når, det märks tydligt att vi har klimatförändringar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    -Planer för i dag?
    - inga planer alls

    -På matbordet står i kväll?
    - glas mjölk och några mackor

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    - förberett?? Vad skulle jag förberedda??

    -vad önskar ni er i julklapp?
    - tjaa nu får jag inga julklappar men visst jag säger aldrig nej till en flarra whisky av god årgång om någon nu skulle få tanken.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    - höstens termin?? Låter som man går i skolan, antar att du menar efter hösten, nej inte tröttare än vanlig. Trött, fet och ful som alla andra dagar.

    -har ni snö där ni bor?
    - inte en snöflinga så långt ögat når, det märks tydligt att vi har klimatförändringar.
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9
    -Planer för i dag?
    Inget mer än att köra en svåger till flygplatsen. Ja, just det: Jag skall nog se till att jag har en adventsljusstake klar tills det blir mörkt också!

    -På matbordet står i kväll?
    Nachos och köttfärsröra. Enda varianten av köttfärs som lillemannen äter f.ö.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Inte ett smack ännu. Börjar bli hög tid.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Vi får se om inte brorsan fixar en flaska whisky till mig

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Rätt nere får man väl säga.

    -har ni snö där ni bor?
    Inte nu längre, vi hade en decimeter åtminstone men det har regnat bort vid det här laget. Lika bra det, det blev raskt blötsnö som sedan frös till. Helt värdelöst.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    -Planer för i dag?
    Inget mer än att köra en svåger till flygplatsen. Ja, just det: Jag skall nog se till att jag har en adventsljusstake klar tills det blir mörkt också!

    -På matbordet står i kväll?
    Nachos och köttfärsröra. Enda varianten av köttfärs som lillemannen äter f.ö.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Inte ett smack ännu. Börjar bli hög tid.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Vi får se om inte brorsan fixar en flaska whisky till mig

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Rätt nere får man väl säga.

    -har ni snö där ni bor?
    Inte nu längre, vi hade en decimeter åtminstone men det har regnat bort vid det här laget. Lika bra det, det blev raskt blötsnö som sedan frös till. Helt värdelöst.
  19. Pyssling
    #10
    Dagens plan är att slappa och ta det lugnt! Vi hade stor fest igår och det blev hemskt sent, klockan var över tre när de sista gick så idag är det segt.

    Framåt kvällen ska jag åka ner till Småland och installera mig på hotellrummet, jag ska gå en kurs i löneadministration några dagar och åker ner redan i kväll så att jag slipper kliva upp vid halv fem imorgon bitti.

    Jag äter nog något på vägen, får se vad det blir.

    Jag har satt upp stjärnor i fönstren, i år kör vi enbart stjärnor och inga ljusstakar alls. Jag tycker att det är finast med stjärnor!

    Jag önskar mig inget i julklapp och får inget heller, vi köper inte julklappar till varandra.

    Jag är inte alls trött utan pigg som vanligt, har inte varit sjuk en endaste gång i höst och våra barn är ju stora så vi har inte en massa såna julgrejer med skola och dagis och sånt som en del har. Vi har det mest lugnt och skönt och slappt

    Ingen snö, bara regn och rusk, men jag är jätteglad för det, avskyr verkligen snö!
  20. 10
    Dagens plan är att slappa och ta det lugnt! Vi hade stor fest igår och det blev hemskt sent, klockan var över tre när de sista gick så idag är det segt.

    Framåt kvällen ska jag åka ner till Småland och installera mig på hotellrummet, jag ska gå en kurs i löneadministration några dagar och åker ner redan i kväll så att jag slipper kliva upp vid halv fem imorgon bitti.

    Jag äter nog något på vägen, får se vad det blir.

    Jag har satt upp stjärnor i fönstren, i år kör vi enbart stjärnor och inga ljusstakar alls. Jag tycker att det är finast med stjärnor!

    Jag önskar mig inget i julklapp och får inget heller, vi köper inte julklappar till varandra.

    Jag är inte alls trött utan pigg som vanligt, har inte varit sjuk en endaste gång i höst och våra barn är ju stora så vi har inte en massa såna julgrejer med skola och dagis och sånt som en del har. Vi har det mest lugnt och skönt och slappt

    Ingen snö, bara regn och rusk, men jag är jätteglad för det, avskyr verkligen snö!
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    -Planer för i dag? - Till dotter och svärson på adventsfika. Kanske julskyltning.

    -På matbordet står i kväll? - Ev lax

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent? - Fönsterstakar och stjärnor.

    -vad önskar ni er i julklapp? - Inget

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt? - Som vanligt.

    -har ni snö där ni bor? - Nej. Det ligger några skottade högar, men de räknar jag inte.
  22. 11
    -Planer för i dag? - Till dotter och svärson på adventsfika. Kanske julskyltning.

    -På matbordet står i kväll? - Ev lax

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent? - Fönsterstakar och stjärnor.

    -vad önskar ni er i julklapp? - Inget

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt? - Som vanligt.

    -har ni snö där ni bor? - Nej. Det ligger några skottade högar, men de räknar jag inte.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    -Planer för i dag?
    Inga särskilda. En ganska trist dag, så här långt.

    -På matbordet står i kväll?
    I eftermiddag står det kreolsk gryta från "Kals kök" på bordet.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Absolut ingenting.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Absolut ingenting utöver fred på jorden.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Termin? Vad för slag?

    -har ni snö där ni bor?
    Nej. Grått, regn och blåst.
  24. 12
    -Planer för i dag?
    Inga särskilda. En ganska trist dag, så här långt.

    -På matbordet står i kväll?
    I eftermiddag står det kreolsk gryta från "Kals kök" på bordet.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Absolut ingenting.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Absolut ingenting utöver fred på jorden.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Termin? Vad för slag?

    -har ni snö där ni bor?
    Nej. Grått, regn och blåst.
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    -Planer för i dag?
    * Vi ska stå på marknad i eftermiddag. Ett klassiskt prov i tålamod för alla runt omkring eftersom Lilla Extra har osedvanligt mycket fladder i fötterna just nu haha.

    -På matbordet står i kväll?
    * Inte en susning, nu blir det mango chutney kyckling i alla fall.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    * Dårarna har dragit ut ett större antal banankartonger med juldekorationer.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    * Tredje droppet 18 december. Jag hoppas att det alla biverkningar har gått över till jul och att man inleder julhelgen med att hjula ner för trappen hahaha. Äh, jag önskar en kul jul tillsammans med knäppgökfamiljen bara.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    * Aptrött men ganska förhoppningsfull.

    -har ni snö där ni bor?
    * HAHAHAHAHA, i Skåne har man snö en kvart och regn i fyra månader
  26. 13
    -Planer för i dag?
    * Vi ska stå på marknad i eftermiddag. Ett klassiskt prov i tålamod för alla runt omkring eftersom Lilla Extra har osedvanligt mycket fladder i fötterna just nu haha.

    -På matbordet står i kväll?
    * Inte en susning, nu blir det mango chutney kyckling i alla fall.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    * Dårarna har dragit ut ett större antal banankartonger med juldekorationer.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    * Tredje droppet 18 december. Jag hoppas att det alla biverkningar har gått över till jul och att man inleder julhelgen med att hjula ner för trappen hahaha. Äh, jag önskar en kul jul tillsammans med knäppgökfamiljen bara.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    * Aptrött men ganska förhoppningsfull.

    -har ni snö där ni bor?
    * HAHAHAHAHA, i Skåne har man snö en kvart och regn i fyra månader
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    -Planer för i dag?
    Dan är ju snart slut, men såhär har det blivit:
    Klev upp i svinottan för att åka iväg och hämta sonen och hans kompis från Dreamhack i Jönköping. Kom hem typ vid ett och ramlade i säng och sov till halv fem (och då vaknade jag bara för att sambon väckte mig, annars hade jag nog sovit än..).
    Sen har jag släpat fram lite adventsljusstakar och upptäckt att en ljusslinga är trasig (måste köpa ny imorgon...). Och så bytte vi gardiner i köket. Och så gjorde jag en sån adventsstake med levande ljus, alltså varianten man tänder ett ljus åt gången (finns säkert ett ord för det men jag minns inte vad). Hade varken mossa eller polkagrisar eller nåt, men jag hittade i gömmorna nån form av pärltråd som vi haft i granen i några år. Röda pärlor. Blev kalasfint när jag tjorvade ner allt i staken .
    Sen har jag påbörjat matlagningen - det blir dillkyckling om en stund.

    Ikväll ska vi nog glo på film och adventsfika lite.

    -På matbordet står i kväll?
    Ja, dillkyckling då. Och potatis, och gröna ärtor.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Det är väl gardinerna då. Men nu är det ju advent, inte jul.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Jag vet inte. Sambon säger att han redan har köpt nåt (jättejättebra, enligt honom... ). Själv har jag kommit på bästa julklappen till honom också, men inte köpt den än.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Alltid trött. Men vadå "termin"?

    -har ni snö där ni bor?
    Nej.
  28. 14
    -Planer för i dag?
    Dan är ju snart slut, men såhär har det blivit:
    Klev upp i svinottan för att åka iväg och hämta sonen och hans kompis från Dreamhack i Jönköping. Kom hem typ vid ett och ramlade i säng och sov till halv fem (och då vaknade jag bara för att sambon väckte mig, annars hade jag nog sovit än..).
    Sen har jag släpat fram lite adventsljusstakar och upptäckt att en ljusslinga är trasig (måste köpa ny imorgon...). Och så bytte vi gardiner i köket. Och så gjorde jag en sån adventsstake med levande ljus, alltså varianten man tänder ett ljus åt gången (finns säkert ett ord för det men jag minns inte vad). Hade varken mossa eller polkagrisar eller nåt, men jag hittade i gömmorna nån form av pärltråd som vi haft i granen i några år. Röda pärlor. Blev kalasfint när jag tjorvade ner allt i staken .
    Sen har jag påbörjat matlagningen - det blir dillkyckling om en stund.

    Ikväll ska vi nog glo på film och adventsfika lite.

    -På matbordet står i kväll?
    Ja, dillkyckling då. Och potatis, och gröna ärtor.

    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    Det är väl gardinerna då. Men nu är det ju advent, inte jul.

    -vad önskar ni er i julklapp?
    Jag vet inte. Sambon säger att han redan har köpt nåt (jättejättebra, enligt honom... ). Själv har jag kommit på bästa julklappen till honom också, men inte köpt den än.

    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    Alltid trött. Men vadå "termin"?

    -har ni snö där ni bor?
    Nej.
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    -Planer för i dag? Jag har städat, tränat, adventsfikat med familjen, tvättat, lagat middag och bokat en semesterresa till sommaren.
    -På matbordet står i kväll? Köttbullar, potatis, brunsås, ärtor, broccoli och lingon.
    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent? Har köpt 5 julklappar, pyntat hela huset, det var väl allt tror jag.
    -vad önskar ni er i julklapp? En bok, en skönhetsbehandling av något slag, en tekopp i blått, en sjal
    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt? Fysiskt, pigg men mentalt ganska trött.
    -har ni snö där ni bor? Nej tyvärr inte
  30. 15
    -Planer för i dag? Jag har städat, tränat, adventsfikat med familjen, tvättat, lagat middag och bokat en semesterresa till sommaren.
    -På matbordet står i kväll? Köttbullar, potatis, brunsås, ärtor, broccoli och lingon.
    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent? Har köpt 5 julklappar, pyntat hela huset, det var väl allt tror jag.
    -vad önskar ni er i julklapp? En bok, en skönhetsbehandling av något slag, en tekopp i blått, en sjal
    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt? Fysiskt, pigg men mentalt ganska trött.
    -har ni snö där ni bor? Nej tyvärr inte
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    -Planer för i dag?
    *Har bakat inför en glöggfest vi har nästa vecka, sprungit en dryg mil, tvättat i tvättstugan, veckohandlat, adventspyntat och haft pappa och syrran här på adventsfika... köpt lite julklappar också, och jobbat en del.
    -På matbordet står i kväll?
    *Zuppa con vongole och en risotto med karl Johan-svamp har vi ätit
    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    *Satt upp stjärnor och ljusstakar, köpt blommor.
    -vad önskar ni er i julklapp?
    *En snällare värld? Önskar min inga fysiska saker...
    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    *Barnen är uppenbart trötta. Jag har mer energi.
    -har ni snö där ni bor?
    *Haha. Nej. I wish...
  32. 16
    -Planer för i dag?
    *Har bakat inför en glöggfest vi har nästa vecka, sprungit en dryg mil, tvättat i tvättstugan, veckohandlat, adventspyntat och haft pappa och syrran här på adventsfika... köpt lite julklappar också, och jobbat en del.
    -På matbordet står i kväll?
    *Zuppa con vongole och en risotto med karl Johan-svamp har vi ätit
    -I väntan på jul har ni förberett vad hittills denna första advent?
    *Satt upp stjärnor och ljusstakar, köpt blommor.
    -vad önskar ni er i julklapp?
    *En snällare värld? Önskar min inga fysiska saker...
    -Trötta efter höstens termin eller som vanligt?
    *Barnen är uppenbart trötta. Jag har mer energi.
    -har ni snö där ni bor?
    *Haha. Nej. I wish...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar