Bästa skådespelare
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Bästa skådespelare

    Vilka skådespelare har ni fastnat för som speciellt bra? Finns ju många men Joaquin Phoenix är F-A-N-T-A-S-T-I-S-K. I Walk the Line och Gladiatorn t ex. Sean Penn är en annan favorit, otroligt bra. Kvinnliga får jag tänka lite mera på men Meryl Streep är ju väldigt duktig.
  2. 1
    Bästa skådespelare Vilka skådespelare har ni fastnat för som speciellt bra? Finns ju många men Joaquin Phoenix är F-A-N-T-A-S-T-I-S-K. I Walk the Line och Gladiatorn t ex. Sean Penn är en annan favorit, otroligt bra. Kvinnliga får jag tänka lite mera på men Meryl Streep är ju väldigt duktig.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Sean Penn, Gabriel Byrne, Julianne Moore. Av de svenska gillar jag Jonas Karlsson och Sofia Helin bland annat.
  4. 2
    Sean Penn, Gabriel Byrne, Julianne Moore. Av de svenska gillar jag Jonas Karlsson och Sofia Helin bland annat.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Jodie Foster var min favorit förr vad gäller kvinnliga skådespelare, men nu gör hon inte så mkt längre. Charlize Theron är bra. Beverly d`Angelo var väldigt bra i American History X.
  6. 3
    Jodie Foster var min favorit förr vad gäller kvinnliga skådespelare, men nu gör hon inte så mkt längre. Charlize Theron är bra. Beverly d`Angelo var väldigt bra i American History X.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Har dålig koll

    När jag ser en film är det handlingen som fastnar i minnet på mig. Vem som gör rollen är mig tämligen likgiltigt, jag vill inte särskilt se en fill just för att den-eller-den spelar huvudrollen t.ex.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Har dålig koll När jag ser en film är det handlingen som fastnar i minnet på mig. Vem som gör rollen är mig tämligen likgiltigt, jag vill inte särskilt se en fill just för att den-eller-den spelar huvudrollen t.ex.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Tråksvar men jag...

    liksom fastnar inte för någon så. Jag blir sällan imponerad av skådespelarinsatser. Vet inte varför men jag har överhuvudtaget enormt svårt att se upp till någon.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Tråksvar men jag... liksom fastnar inte för någon så. Jag blir sällan imponerad av skådespelarinsatser. Vet inte varför men jag har överhuvudtaget enormt svårt att se upp till någon.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Jag kan imponeras av vissa skådespelares insatser när jag ser en film t.ex. men jag lägger det sällan på minnet. Det betyder helt enkelt inte så mycket för mig.
  12. 6
    Jag kan imponeras av vissa skådespelares insatser när jag ser en film t.ex. men jag lägger det sällan på minnet. Det betyder helt enkelt inte så mycket för mig.
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    De som är lite som kameleonter blir jag riktigt fascinerad av, alltså de som är lika trovärdiga oavsett vad de gör. Margareta Krook. Ralph Fiennes som kan vara vidrig krigsförbrytare eller flummig osäker präst.

    Eller när de är så skickliga att de med minimala förändringar i ansiktsuttrycken kan förmedla hur mycket som helst, det är ju jätteimponerande. Vi såg början på någon serie som sedan var för motbjudande att följa men där gjorde Kevin Bacon en sådan grej.

    Det måste vara ett rätt påfrestande yrke tänker jag.
  14. 7
    De som är lite som kameleonter blir jag riktigt fascinerad av, alltså de som är lika trovärdiga oavsett vad de gör. Margareta Krook. Ralph Fiennes som kan vara vidrig krigsförbrytare eller flummig osäker präst.

    Eller när de är så skickliga att de med minimala förändringar i ansiktsuttrycken kan förmedla hur mycket som helst, det är ju jätteimponerande. Vi såg början på någon serie som sedan var för motbjudande att följa men där gjorde Kevin Bacon en sådan grej.

    Det måste vara ett rätt påfrestande yrke tänker jag.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Ralph Fiennes såg vi igår i Schindlers list. Jo, riktigt överdjävlig typ.
    Men jag kan ha svårt att känna igen skådisar i andra filmer, om det är en väldigt annan roll. Är inte ansiktsblind, men kanske en smula närsynt
  16. 8
    Ralph Fiennes såg vi igår i Schindlers list. Jo, riktigt överdjävlig typ.
    Men jag kan ha svårt att känna igen skådisar i andra filmer, om det är en väldigt annan roll. Är inte ansiktsblind, men kanske en smula närsynt
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Har väldigt dålig koll på skådespelare och vad de heter eller vilka roller de har gjort i sin karriär. Mer att jan kan fascineras av en människa ibland - utseende, rollen/tolkningen eller så.

    En sådan person är väl möjligen hon som spelar huvudrollen i "Good Wife" - där har jag i alla fall lagt så mycket märke till personen att jag också vet att hon hade en roll i TV-serien E.R. (där jag också gillade henne snarare än karaktären väldigt mycket).

    Har nog sett mer TV serier än filmer, så rena filmskådisar har jag ännu sämre koll på. Eller så behöver jag se skådespelaren så mycket som man gör när man följer en serie för att ens komma ihåg personen lite bättre.
  18. 9
    Har väldigt dålig koll på skådespelare och vad de heter eller vilka roller de har gjort i sin karriär. Mer att jan kan fascineras av en människa ibland - utseende, rollen/tolkningen eller så.

    En sådan person är väl möjligen hon som spelar huvudrollen i "Good Wife" - där har jag i alla fall lagt så mycket märke till personen att jag också vet att hon hade en roll i TV-serien E.R. (där jag också gillade henne snarare än karaktären väldigt mycket).

    Har nog sett mer TV serier än filmer, så rena filmskådisar har jag ännu sämre koll på. Eller så behöver jag se skådespelaren så mycket som man gör när man följer en serie för att ens komma ihåg personen lite bättre.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Tack för alla svar. Håller med om att det är filmerna man fastnar för, men det är ju skådespelarnas prestationer som gör en film så bra (tillsammans med ett bra manus och regissör förstås) Den där Joaquin Phoenix alltså....vilken känsla, vilket minspel, hur han går in i rollen...otrolig.
  20. 10
    Tack för alla svar. Håller med om att det är filmerna man fastnar för, men det är ju skådespelarnas prestationer som gör en film så bra (tillsammans med ett bra manus och regissör förstås) Den där Joaquin Phoenix alltså....vilken känsla, vilket minspel, hur han går in i rollen...otrolig.
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Jo just det...Jennifer Lawrence är mkt mkt bra.
  22. 11
    Jo just det...Jennifer Lawrence är mkt mkt bra.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Ja, det måste ha varit en extremt ruggig roll att spela. Och sen är han bedårande självupptagen hotellnisse i Grand Hotel Budapest. Borde man inte bli lite konfys av att så totalt ändra karaktärer tänker jag och greppar plötsligt varför vissa fastnar i olika fack...
  24. 12
    Ja, det måste ha varit en extremt ruggig roll att spela. Och sen är han bedårande självupptagen hotellnisse i Grand Hotel Budapest. Borde man inte bli lite konfys av att så totalt ändra karaktärer tänker jag och greppar plötsligt varför vissa fastnar i olika fack...
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Oj - får jag bara drämma till med Paul Newman? Det räcker så
  26. 13
    Oj - får jag bara drämma till med Paul Newman? Det räcker så
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    få skådisar som är bra både på dramatiska roller och på komedier. Det är som om det är två olika sätt att vara skådis. Komedienner ha mycket med timing att göra.
  28. 14
    få skådisar som är bra både på dramatiska roller och på komedier. Det är som om det är två olika sätt att vara skådis. Komedienner ha mycket med timing att göra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar