Hur ladda upp bild?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hur ladda upp bild?

    Jag väljer att jag vill ladda upp en bild, och klickar på "ladda upp bild", men sen händer det liksom inget. Vad gör jag för fel?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Hur ladda upp bild? Jag väljer att jag vill ladda upp en bild, och klickar på "ladda upp bild", men sen händer det liksom inget. Vad gör jag för fel?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Nu lyckades jag få en länk till en bild i inlägget ovan, men hur gör ni när ni lyckas få in själva bilden direkt i inlägget?
  4. 2
    Nu lyckades jag få en länk till en bild i inlägget ovan, men hur gör ni när ni lyckas få in själva bilden direkt i inlägget?
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3

    Om du klickar på ikonen

    "ladda upp bild", så kan du välja på att antingen ladda upp från datorn eller från bildlänk. Jag brukar ta bildlänk (då måste ju bilden ligga uppe nånstans på nätet, men det fixar man lätt på t ex www.bilddump.se)

    Sen är det bara att kopiera och klistra in adressen till bilden i fältet och klicka ur rutan nedanför. Klicka på ok, så är bilden i inlägget .
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  6. 3
    Om du klickar på ikonen "ladda upp bild", så kan du välja på att antingen ladda upp från datorn eller från bildlänk. Jag brukar ta bildlänk (då måste ju bilden ligga uppe nånstans på nätet, men det fixar man lätt på t ex www.bilddump.se)

    Sen är det bara att kopiera och klistra in adressen till bilden i fältet och klicka ur rutan nedanför. Klicka på ok, så är bilden i inlägget .
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Så man kan bara få in bilder direkt i inläggen om de ligger någonstans på nätet? Inte om man bara har dem i datorn? Utan då måste man först lägga dem nånstans på nätet och sen göra som du beskriver?
  8. 4
    Så man kan bara få in bilder direkt i inläggen om de ligger någonstans på nätet? Inte om man bara har dem i datorn? Utan då måste man först lägga dem nånstans på nätet och sen göra som du beskriver?
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5

    Jag ska testa...

    Det verkar som att man måste ha så pyttesmå bilder om man ska ta dem direkt från datorn?...

    Det är nog därför jag brukar lägga upp bilden på nätet istället .
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  10. 5
    Jag ska testa... Det verkar som att man måste ha så pyttesmå bilder om man ska ta dem direkt från datorn?...

    Det är nog därför jag brukar lägga upp bilden på nätet istället .
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja den jag la upp som det blev en länk till var jag tvungen att förminska först. Men när jag testade nu med url som du beskrev fick jag inget felmeddelande men heller ingen bild.
  12. 6
    Ja den jag la upp som det blev en länk till var jag tvungen att förminska först. Men när jag testade nu med url som du beskrev fick jag inget felmeddelande men heller ingen bild.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ok, jag är hemskt oteknisk så jag vet inget mer än såhär .
  14. 7
    Ok, jag är hemskt oteknisk så jag vet inget mer än såhär .
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Det funkade när jag testade vis chrome så det är säkert min IE som bråkar.
  16. 8
    Det funkade när jag testade vis chrome så det är säkert min IE som bråkar.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Problemet är sannolikt det jag brottades med i somras, dvs. att Aff har skurit ned maximala storleken för en bild så mycket, att bara väldigt små (under 100 kB) bilder går att ladda upp.
  18. 9
    Problemet är sannolikt det jag brottades med i somras, dvs. att Aff har skurit ned maximala storleken för en bild så mycket, att bara väldigt små (under 100 kB) bilder går att ladda upp.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Mm kan nog påverka. Och så mitt IE som bråkar. Via chrome gick det bättre.
  20. 10
    Mm kan nog påverka. Och så mitt IE som bråkar. Via chrome gick det bättre.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Jag använder också chrome..
  22. 11
    Jag använder också chrome..
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Säker på att Chrome inte automatiskt minskar bilderna? (Jag kör Firefox och problemen är desamma där.)
  24. 12
    Säker på att Chrome inte automatiskt minskar bilderna? (Jag kör Firefox och problemen är desamma där.)
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Det kanske den gör,,,chrome alltså. Jag har ingen aning.
  26. 13
    Det kanske den gör,,,chrome alltså. Jag har ingen aning.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar