Måndagens badhusspaning
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Måndagens badhusspaning

    När de här klasserna slutar ha bad på idrotten kommer tillvaron att bli mycket tråkigare. I dag fick alla tanter lära sig ett nytt uttryck - fett chill. Fett nice sa en del av mina elever för flera år sedan men fett chill hade jag inte hört förut. Att ha väldigt få lektioner är tydligen fett chill.

    Funderade på vad vi själva använde för uttryck i samma ålder. Enda jag kom på vad bast, men var inte xx år, man var xx bast. Eller årstiden man var född, som xx höstar. Man kan faktiskt se kontaktannonser med det uttryckssättet fortfarande, fast då är det alltid vårar haha.

    Kommer ni ihåg något kul uttryck ni alltid använde som tonåringar? Min pre-pubertala säger faktiskt och typ lite väl ofta, men då brukar hans torra morsa gorma att hon får utslag i öronen..... Precis som min egen gjorde hahahaha!
    unlearn
  2. 1
    Måndagens badhusspaning När de här klasserna slutar ha bad på idrotten kommer tillvaron att bli mycket tråkigare. I dag fick alla tanter lära sig ett nytt uttryck - fett chill. Fett nice sa en del av mina elever för flera år sedan men fett chill hade jag inte hört förut. Att ha väldigt få lektioner är tydligen fett chill.

    Funderade på vad vi själva använde för uttryck i samma ålder. Enda jag kom på vad bast, men var inte xx år, man var xx bast. Eller årstiden man var född, som xx höstar. Man kan faktiskt se kontaktannonser med det uttryckssättet fortfarande, fast då är det alltid vårar haha.

    Kommer ni ihåg något kul uttryck ni alltid använde som tonåringar? Min pre-pubertala säger faktiskt och typ lite väl ofta, men då brukar hans torra morsa gorma att hon får utslag i öronen..... Precis som min egen gjorde hahahaha!
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Ba sa man väl i varje mening minst en gång. Sen ba och då ba.
  4. 2
    Ba sa man väl i varje mening minst en gång. Sen ba och då ba.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Jaaaa, den hade jag glömt!
  6. 3
    Jaaaa, den hade jag glömt!
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Måste ha varit lätt outhärdligt för päronen.
  8. 4
    Måste ha varit lätt outhärdligt för päronen.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Lägg ägg sa vi istället för lägg av
  10. 5
    Lägg ägg sa vi istället för lägg av
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Inser att det är en hel del man glömt (alternativt förträngt). Tur att språket inte är särskilt statiskt
  12. 6
    Inser att det är en hel del man glömt (alternativt förträngt). Tur att språket inte är särskilt statiskt
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Ja, haha :-)
  14. 7
    Ja, haha :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar