En annan sak ang gilla och dela
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    En annan sak ang gilla och dela

    Jag stör mig på vissa budskap som är så självklara och att det då står "gilla" eller "dela" eller "gilla och dela" om du håller med.

    T.ex så har några av mina facebookvänner de senaste dagarna delat en status/bild där det står ungefär så här "Denna jul önskar jag att alla mina nära och kära får vara glada och friska, dela om du håller med"

    Jaha? Så om jag inte delar så önskar jag dem sjukdom och ledsenhet?

    "Jag önskar att alla som kämpar mot cancer får bli friska, dela om du håller med" Ja såklart, annars önskar vi att de ska dö?

    Jag förstår verkligen inte vitsen med att dela sånt. Gör ni det? Förstår vitsen alltså? Delar ni sånt?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    En annan sak ang gilla och dela Jag stör mig på vissa budskap som är så självklara och att det då står "gilla" eller "dela" eller "gilla och dela" om du håller med.

    T.ex så har några av mina facebookvänner de senaste dagarna delat en status/bild där det står ungefär så här "Denna jul önskar jag att alla mina nära och kära får vara glada och friska, dela om du håller med"

    Jaha? Så om jag inte delar så önskar jag dem sjukdom och ledsenhet?

    "Jag önskar att alla som kämpar mot cancer får bli friska, dela om du håller med" Ja såklart, annars önskar vi att de ska dö?

    Jag förstår verkligen inte vitsen med att dela sånt. Gör ni det? Förstår vitsen alltså? Delar ni sånt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    "Delar du? Bara 1% kommer att våga stå upp mot mobbingen!"

    Äh, bite me!
  4. 2
    "Delar du? Bara 1% kommer att våga stå upp mot mobbingen!"

    Äh, bite me!
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Det är klart att man måste dela sådant, annars önskar man ju djävulskap åt folk.
  6. 3
    Det är klart att man måste dela sådant, annars önskar man ju djävulskap åt folk.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Det är alldeles förfärligt sällan jag delar något alls, mest när en journalistkompis skrivit något riktigt snitsigt som jag någonstans gissar att de andra som jag har på vänlistan skulle uppskatta att läsa. Fast min lista är rätt kort när jag tänker efter, det är våra familjer och vänner så de känner man ju.

    Fast det är rätt kul att sitta och titta på vad människor använder facebook till. Bekräftelse, tror jag rätt ofta.
  8. 4
    Det är alldeles förfärligt sällan jag delar något alls, mest när en journalistkompis skrivit något riktigt snitsigt som jag någonstans gissar att de andra som jag har på vänlistan skulle uppskatta att läsa. Fast min lista är rätt kort när jag tänker efter, det är våra familjer och vänner så de känner man ju.

    Fast det är rätt kul att sitta och titta på vad människor använder facebook till. Bekräftelse, tror jag rätt ofta.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Det är tur att vi inte sysslar med sådant här...
  10. 5
    Det är tur att vi inte sysslar med sådant här...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja den där "bara 1% kommer våga dela detta,,,," blir jag galet trött på.
  12. 6
    Ja den där "bara 1% kommer våga dela detta,,,," blir jag galet trött på.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Oh då är jag en hemsk människa
  14. 7
    Oh då är jag en hemsk människa
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja snitsiga texter, roliga bilder, söta katter och sånt kan jag absolut dela vidare. De kan ju få nån annan att tänka till eller skratta och det kan behövas

    Vissa är ju såna dramaqueens på Facebook. Och vissa är så upp och ner,,,upp som en sol ena stunden och sen typ bara en timma senare så är det så nattsvart. Sånt har jag svårt att förstå.
  16. 8
    Ja snitsiga texter, roliga bilder, söta katter och sånt kan jag absolut dela vidare. De kan ju få nån annan att tänka till eller skratta och det kan behövas

    Vissa är ju såna dramaqueens på Facebook. Och vissa är så upp och ner,,,upp som en sol ena stunden och sen typ bara en timma senare så är det så nattsvart. Sånt har jag svårt att förstå.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Pateriskt och jag har fått...

    för mig att det är mest kvinnor som håller på med sånt där gilla och dela. Eller finns det karlar som håller på med sånt trams med?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Pateriskt och jag har fått... för mig att det är mest kvinnor som håller på med sånt där gilla och dela. Eller finns det karlar som håller på med sånt trams med?
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ser du mig Haqvin, ser du mig, ser du mig, ser du mig??? Va va va?
  20. 10
    Ser du mig Haqvin, ser du mig, ser du mig, ser du mig??? Va va va?
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Jag har mest kvinnor som vänner på facebook så det är kanske inte helt representativt. Men jo av de vänner jag har är det mest kvinnor som delar sånt.
  22. 11
    Jag har mest kvinnor som vänner på facebook så det är kanske inte helt representativt. Men jo av de vänner jag har är det mest kvinnor som delar sånt.
  23. Medlem sedan
    Nov 2000
    #12
    "Dela detta om du älskar dina barn." Nä, men då älskar jag väl inte mina barn, då!
    Det som retar mig mest är den där om att "alla människor har många önskningar, men den som har cancer önskar bara en enda sak, att bli frisk." Den driver mig till vansinne! Jag har haft cancer. Jag har gått igenom behandling. Visst, så klart att jag önskade att jag skulle bli frisk!! Och jag önskar att jag ska få fortsätta vara frisk. Men det är inte min enda önskan. Jag hade/har många fler, och några av dem har gått i uppfyllelse.
  24. 12
    "Dela detta om du älskar dina barn." Nä, men då älskar jag väl inte mina barn, då!
    Det som retar mig mest är den där om att "alla människor har många önskningar, men den som har cancer önskar bara en enda sak, att bli frisk." Den driver mig till vansinne! Jag har haft cancer. Jag har gått igenom behandling. Visst, så klart att jag önskade att jag skulle bli frisk!! Och jag önskar att jag ska få fortsätta vara frisk. Men det är inte min enda önskan. Jag hade/har många fler, och några av dem har gått i uppfyllelse.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Välkommen i klubben, Valerina!
  26. 13
    Välkommen i klubben, Valerina!
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Men herregud. Tänk själv hur det skulle kännas, om ingen tryckte på gilla-knappen på kanske minst 5 minuter...
  28. 14
    Men herregud. Tänk själv hur det skulle kännas, om ingen tryckte på gilla-knappen på kanske minst 5 minuter...
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Ser vad? Vem ropar? Hallååååå?
  30. 15
    Ser vad? Vem ropar? Hallååååå?
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Sen kanske det är mest...

    kvinnor som är aktiva på facebook, jag vet inte eftersom jag inte har fejjan. Jag har inga vänner så jag kan inte vara med där.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Sen kanske det är mest... kvinnor som är aktiva på facebook, jag vet inte eftersom jag inte har fejjan. Jag har inga vänner så jag kan inte vara med där.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Att du inte skäms!
  34. 17
    Att du inte skäms!
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18
    Det gör jag!
  36. 18
    Det gör jag!
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Nu öppnade jag t.o.m dörren och ropade hallå ut i mörkret, men det enda svar jag fick var ett rådjur som svarade att jag skulle stänga dörren så inte min hund smiter ut och jagar rådjuret. Men jag undrar om inte rådjuret hade sällskap av Nallen,,,,,,kan det vara så att han smitit ut och tagit tåget lite norrut?
  38. 19
    Nu öppnade jag t.o.m dörren och ropade hallå ut i mörkret, men det enda svar jag fick var ett rådjur som svarade att jag skulle stänga dörren så inte min hund smiter ut och jagar rådjuret. Men jag undrar om inte rådjuret hade sällskap av Nallen,,,,,,kan det vara så att han smitit ut och tagit tåget lite norrut?
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Antalet vänner på facebook säger nog inte så mycket om vänner IRL
  40. 20
    Antalet vänner på facebook säger nog inte så mycket om vänner IRL
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar