Liten lillkille med hemlängtan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Liten lillkille med hemlängtan

    Äntligen har vi tillgång till hus ett tag och varit här någon natt. Helt förtvivlad son vill hem och jag överväger att packa ihop och åka hem 😯 känns som det många långa veckor framför oss kvar.
    Så det var min måndag i ett nötskal. Men i morgon tisdag blir en bättre dag. Då ska jag luncha med dottern och kika på tapeter. Som då småningom om ska upp. Typ.
  2. 1
    Liten lillkille med hemlängtan Äntligen har vi tillgång till hus ett tag och varit här någon natt. Helt förtvivlad son vill hem och jag överväger att packa ihop och åka hem 😯 känns som det många långa veckor framför oss kvar.
    Så det var min måndag i ett nötskal. Men i morgon tisdag blir en bättre dag. Då ska jag luncha med dottern och kika på tapeter. Som då småningom om ska upp. Typ.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Det är svårt att säga nåt...

    Mandelblomma. Det blir liksom bara tomma ord i intet men jag förstår att det är jobbigt för er. Hoppas det snart kan bli ordning på torpet för er igen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Det är svårt att säga nåt... Mandelblomma. Det blir liksom bara tomma ord i intet men jag förstår att det är jobbigt för er. Hoppas det snart kan bli ordning på torpet för er igen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Se det som ett tecken på att barnen inte ser boendekaoset ni har nu som lika negativt som ni vuxna. Försök se det som positivit att de inte verkar lida av det
  6. 3
    Se det som ett tecken på att barnen inte ser boendekaoset ni har nu som lika negativt som ni vuxna. Försök se det som positivit att de inte verkar lida av det
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Har inte försäkringsbolaget *något* rimligt alternativ där ni kan bo resten av tiden och ha ett hyfsat fungerande liv? Vinterstängt vandrarhem, vad som helst liksom?

    Även om det inte är en evighet till februari kan det ju kännas så .
  8. 4
    Har inte försäkringsbolaget *något* rimligt alternativ där ni kan bo resten av tiden och ha ett hyfsat fungerande liv? Vinterstängt vandrarhem, vad som helst liksom?

    Även om det inte är en evighet till februari kan det ju kännas så .
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Jag tänkte detsamma.
  10. 5
    Jag tänkte detsamma.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Det var väl jättesmart tänkt, att man inte kom på det själv
  12. 6
    Det var väl jättesmart tänkt, att man inte kom på det själv
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Jag har mina goda stunder *nynnar*
  14. 7
    Jag har mina goda stunder *nynnar*
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Tyvärr så ligger det inte på dem att hitta något boende utan det får vi fixa själva....de betalar däremot men letandet är vår uppgift. Vi kommer nog få hoppa runt på olika boenden resterande tid tills det gpr att flytta hem. Enstaka nätter kan vi kanske sova hemma. Men inomhusluften just nu är rätt dålig o jag blir sjuk av den....
  16. 8
    Tyvärr så ligger det inte på dem att hitta något boende utan det får vi fixa själva....de betalar däremot men letandet är vår uppgift. Vi kommer nog få hoppa runt på olika boenden resterande tid tills det gpr att flytta hem. Enstaka nätter kan vi kanske sova hemma. Men inomhusluften just nu är rätt dålig o jag blir sjuk av den....
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Jo. Tyvärr vill vi undvika att sova där då luften inte är så nyttig.
  18. 9
    Jo. Tyvärr vill vi undvika att sova där då luften inte är så nyttig.
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Tack. Uppriktigt !
  20. 10
    Tack. Uppriktigt !
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja det kan jag förstå. Men jag menar mest att i stället för att se det som negativt att han längtar hem så se det som positivit. Jag förstår verkligen att allt detta kring huset är skitjobbigt för er, men det känns väl ändå bra att det inte verkar påverka barnen så mycket?
  22. 11
    Ja det kan jag förstå. Men jag menar mest att i stället för att se det som negativt att han längtar hem så se det som positivit. Jag förstår verkligen att allt detta kring huset är skitjobbigt för er, men det känns väl ändå bra att det inte verkar påverka barnen så mycket?
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Stora hjärnor tänker lika
  24. 12
    Stora hjärnor tänker lika
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    Men finns der då inget

    att hitta?

    Som föreslaget något vandrarhem?

    Det måste ju vara bättre än att hoppa runt.
    Det kan ju bli hur mysigt som helst och där kan ni boa in er på ett annat sätt
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  26. 13
    Men finns der då inget att hitta?

    Som föreslaget något vandrarhem?

    Det måste ju vara bättre än att hoppa runt.
    Det kan ju bli hur mysigt som helst och där kan ni boa in er på ett annat sätt
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    Förstår vad du menar men det har påverkat barnen ganska mycket på olika vis. Att de längtar hem för de ju ändå.
  28. 14
    Förstår vad du menar men det har påverkat barnen ganska mycket på olika vis. Att de längtar hem för de ju ändå.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    Det finns inget. Bostadsförmedlingen i stan sa rätt ut att ni kommer inte kunna prioriteras i rådande situation.
  30. 15
    Det finns inget. Bostadsförmedlingen i stan sa rätt ut att ni kommer inte kunna prioriteras i rådande situation.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Och blir du som vuxen kass av den är det ju ingen höjdare att utsätta små barn för samma dåliga luft. Man får verkligen hoppas att denna period flyger fram!
  32. 16
    Och blir du som vuxen kass av den är det ju ingen höjdare att utsätta små barn för samma dåliga luft. Man får verkligen hoppas att denna period flyger fram!
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    nej det är ju det som är problemet och vi hyr ett hus nu några veckor. Det är ju inget att göra utan bara att bita ihop och hoppas att vi kan fortsätta hyra något tills vi kan flytta in igen.
  34. 17
    nej det är ju det som är problemet och vi hyr ett hus nu några veckor. Det är ju inget att göra utan bara att bita ihop och hoppas att vi kan fortsätta hyra något tills vi kan flytta in igen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar