Det finns en sak som gör mig lika upprör
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Det finns en sak som gör mig lika upprör

    d som rasism mot utsatta minoritetsgrupper, och det är sexism mot utsatta kvinnor i patriarkala kulturer.

    Denna artikel var oerhört tråkig att läsa, hur kan människor bära sig åt så.

    Också tråkigt att sådana händelser ger vatten på kvarnen till den främlingsfientliga mobben som förstås hurrar när de kan sprida ngt sådant här som de applicerar på hela gruppen av asylsökande.

    http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...-nu-flyttas-de
  2. 1
    Det finns en sak som gör mig lika upprör d som rasism mot utsatta minoritetsgrupper, och det är sexism mot utsatta kvinnor i patriarkala kulturer.

    Denna artikel var oerhört tråkig att läsa, hur kan människor bära sig åt så.

    Också tråkigt att sådana händelser ger vatten på kvarnen till den främlingsfientliga mobben som förstås hurrar när de kan sprida ngt sådant här som de applicerar på hela gruppen av asylsökande.

    http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...-nu-flyttas-de
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Framgår dock inte av artikeln vad som drev de 30 männen att agera som de gjorde. (Vilket givetvis inte ursäktar hoten.)
  4. 2
    Framgår dock inte av artikeln vad som drev de 30 männen att agera som de gjorde. (Vilket givetvis inte ursäktar hoten.)
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Det är märkligt att man inte ens...

    kan hålla sams på ett flyktingboende. Har de hamnat på ett flyktingboende borde väl alla ha en viss form av ödmjukhet men tydligen inte.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Det är märkligt att man inte ens... kan hålla sams på ett flyktingboende. Har de hamnat på ett flyktingboende borde väl alla ha en viss form av ödmjukhet men tydligen inte.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Står det inte i denna artikeln jag länkade till? Men jag minns iallafall från tidigare artiklar om samma händelse att männen menade att det var fel av kvinnan att bege sig till Sverige utan en make och det var det de angav som skäl till sitt beteende.
  8. 4
    Står det inte i denna artikeln jag länkade till? Men jag minns iallafall från tidigare artiklar om samma händelse att männen menade att det var fel av kvinnan att bege sig till Sverige utan en make och det var det de angav som skäl till sitt beteende.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Såg nu att det inte stod i denna.
  10. 5
    Såg nu att det inte stod i denna.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    OK. Nej, det stod det inget om i artikeln, vad jag kunde se.
  12. 6
    OK. Nej, det stod det inget om i artikeln, vad jag kunde se.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Uppgifterna i alla nyhetsartiklarna som spritts om händelserna kan vara felaktiga: http://www.dn.se/nyheter/sverige/upp...tm_campaign=dn
  14. 7
    Uppgifterna i alla nyhetsartiklarna som spritts om händelserna kan vara felaktiga: http://www.dn.se/nyheter/sverige/upp...tm_campaign=dn
  15. Medlem sedan
    Mar 2015
    #8
    Skum artikel dock, det står "Artikeln [den tidigare alltså] refererar polisen – men det finns en annan sida" och så hänvisar man till ett vittne, som är en slags högsta höns bland de boende ("den enda på det aktuella asylboendet som talar bra engelska. Därför, berättar han, kommer alla till honom med sina problem, så han kan tolka och medla") och så chefen på boendet, dvs. 2 personer som har intresse av att saken tonas ner, eftersom händelsen ställer detta boende i ett ganska dåligt ljus.

    Mot dessa berättelser står alltså kvinnans och polisens versioner, jag vet inte vad man ska tro på av det... Naturlgtvis bör man inte spekulera alls och inte tro på något innan det är utrett, men man bör även läsa denna artikel kritiskt menar jag.
  16. 8
    Skum artikel dock, det står "Artikeln [den tidigare alltså] refererar polisen – men det finns en annan sida" och så hänvisar man till ett vittne, som är en slags högsta höns bland de boende ("den enda på det aktuella asylboendet som talar bra engelska. Därför, berättar han, kommer alla till honom med sina problem, så han kan tolka och medla") och så chefen på boendet, dvs. 2 personer som har intresse av att saken tonas ner, eftersom händelsen ställer detta boende i ett ganska dåligt ljus.

    Mot dessa berättelser står alltså kvinnans och polisens versioner, jag vet inte vad man ska tro på av det... Naturlgtvis bör man inte spekulera alls och inte tro på något innan det är utrett, men man bör även läsa denna artikel kritiskt menar jag.
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Ja säkert men ett vet jag, och det är att polisen får in många felaktiga anmälningar som blir notiser i tidningarna. Minns en kvinna när jag jobbade i hemtjänsten som anmälde då och då till polisen att "mörka män" varit inne och tagit hennes pengar i byrålådan, och det stod då i tidningen att det varit åldringsrån. Bara det att tanten var snurrig och det var hallucinationer hon hade, det stämde inte att det varit folk inne hos henne och tagit pengar.
  18. 9
    Ja säkert men ett vet jag, och det är att polisen får in många felaktiga anmälningar som blir notiser i tidningarna. Minns en kvinna när jag jobbade i hemtjänsten som anmälde då och då till polisen att "mörka män" varit inne och tagit hennes pengar i byrålådan, och det stod då i tidningen att det varit åldringsrån. Bara det att tanten var snurrig och det var hallucinationer hon hade, det stämde inte att det varit folk inne hos henne och tagit pengar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar