Åsså...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Åsså...

    Ja så var det frågan om en ska jobba imorgon när en inte kan prata mer än två meningar innan det känns otrevligt.

    Förkyld för femte gången sen september eller nåt (antalet kan grovt ha överskattats då det upplevts som fler förkylningar än det kanske egentligen är)



  2. 1
    Åsså... Ja så var det frågan om en ska jobba imorgon när en inte kan prata mer än två meningar innan det känns otrevligt.

    Förkyld för femte gången sen september eller nåt (antalet kan grovt ha överskattats då det upplevts som fler förkylningar än det kanske egentligen är)
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Njaee det känns som om..

    du nog inte borde. Oj, jag har nog inte 5 förkylningar de senaste 5 åren men å andra sidan så träffar jag inte en massa snorungar som du säkert gör
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Njaee det känns som om.. du nog inte borde. Oj, jag har nog inte 5 förkylningar de senaste 5 åren men å andra sidan så träffar jag inte en massa snorungar som du säkert gör
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Jag åker på skit i luftrören hela tiden nu tyvärr. Och det sätter sig i svalget och nedåt och det blir jobbigt att prata.

    Är ensam i idrottshallen med 26 7-åringar och måste kunna prata och det är problemet. Sover på saken.

    (Tänkte också att man kanske skulle testa ett annat angreppssätt och faktiskt vara hemma några dagar vid förkylning istället för det vanliga att streta på och tycka att dagarna är skitjobbiga)
  6. 3
    Jag åker på skit i luftrören hela tiden nu tyvärr. Och det sätter sig i svalget och nedåt och det blir jobbigt att prata.

    Är ensam i idrottshallen med 26 7-åringar och måste kunna prata och det är problemet. Sover på saken.

    (Tänkte också att man kanske skulle testa ett annat angreppssätt och faktiskt vara hemma några dagar vid förkylning istället för det vanliga att streta på och tycka att dagarna är skitjobbiga)
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Har sagt det förut Linnea och....

    säger det igen. Förkylningsastma??
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Har sagt det förut Linnea och.... säger det igen. Förkylningsastma??
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Fy då, jag skulle nog hålla mig hemma om jag var du. Sov och kurera dig nu.
  10. 5
    Fy då, jag skulle nog hålla mig hemma om jag var du. Sov och kurera dig nu.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Du får ha munskydd på dig i jobbet i fortsättningen. (Stanna du hemma och ge dig chans att tillfriskna i lugn och ro.)
  12. 6
    Du får ha munskydd på dig i jobbet i fortsättningen. (Stanna du hemma och ge dig chans att tillfriskna i lugn och ro.)
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Har varit hos läkare och det var inget hen nämnde.

    Men jag är hemma idag.
  14. 7
    Har varit hos läkare och det var inget hen nämnde.

    Men jag är hemma idag.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    I detta fall var min sambo förkyld först.

    Jag får hela tiden förkylningen under svalget i luftrören till följd att jag tokkraxar och kan inte lena krax och kli som man kan om det sitter som ont i halsen i svalget. Vaknade i lördags och kände som en traktor kört över mina lungor typ.
  16. 8
    I detta fall var min sambo förkyld först.

    Jag får hela tiden förkylningen under svalget i luftrören till följd att jag tokkraxar och kan inte lena krax och kli som man kan om det sitter som ont i halsen i svalget. Vaknade i lördags och kände som en traktor kört över mina lungor typ.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Ska vara hemma
  18. 9
    Ska vara hemma
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Frågade du läkaren det då?
  20. 10
    Frågade du läkaren det då?
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Nej

    Behöver man alltså ta med en lista på tänkbara sjukdomar till läkaren ju?
  22. 11
    Nej

    Behöver man alltså ta med en lista på tänkbara sjukdomar till läkaren ju?
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ja tyvärr så..

    får man ta upp det själv ibland och ibland får man tyvärr också kanske gå till en annan läkare för att få gehör.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Ja tyvärr så.. får man ta upp det själv ibland och ibland får man tyvärr också kanske gå till en annan läkare för att få gehör.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Krya på dig.
  26. 13
    Krya på dig.
  27. Medlem sedan
    Nov 1998
    #14
    Du borde nog stanna hemma en vecka.
  28. 14
    Du borde nog stanna hemma en vecka.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Du kanske skulle kolla så att du inte har lunginflammation?
  30. 15
    Du kanske skulle kolla så att du inte har lunginflammation?
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Låter sunt att vara hemma, kanske tom en dag längre än vad man först tänkt så att kroppen får en rimlig chans att tillfriskna.
  32. 16
    Låter sunt att vara hemma, kanske tom en dag längre än vad man först tänkt så att kroppen får en rimlig chans att tillfriskna.
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    Rätt säker på det, mår rätt bra i övrigt men det är jobbigt när luftrören blir påverkade
  34. 17
    Rätt säker på det, mår rätt bra i övrigt men det är jobbigt när luftrören blir påverkade
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Ok. Krya på dig allt du kan!
  36. 18
    Ok. Krya på dig allt du kan!
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    Ja jag muntrade upp mig (eller ned mig) med att se detta

    http://www.svtplay.se/video/5053570/...m-vald-om-vald

    Dox om kolonialism

    Kan vara bra för de flesta som behöver lite perspektiv på tillvaron
  38. 19
    Ja jag muntrade upp mig (eller ned mig) med att se detta

    http://www.svtplay.se/video/5053570/...m-vald-om-vald

    Dox om kolonialism

    Kan vara bra för de flesta som behöver lite perspektiv på tillvaron
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Ja, med tanke på att vi har så lite elände i vår tid, kan det ju vara bra att återvinna lite från förr.
  40. 20
    Ja, med tanke på att vi har så lite elände i vår tid, kan det ju vara bra att återvinna lite från förr.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar