Moderkaksprov
Junibarn 2016
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Moderkaksprov

    Gjorde testet 13:30. Inget som jag önskar att någon ska behöva gå igenom. Jag upplevde att det gjorde ont, som kraftig mensvärk kombinerat med getingstick inne i magen.
    Får svar om en vecka. Är allt normalt får vi ett brev. Är det inte normalt så ringer de och vi får komma tillbaka för att gå vidare med det vi vill göra. Så vi hoppas på ett brev nu på fredag eller måndag nästa vecka.

    Fick reda på att jag är Rh negativ så jag fick anti-d spruta i rumpmuskeln. Väldigt obehagligt. Kände att det blev lite mycket att ta in men personalen var väldigt måna om att jag skulle förstå vad som hände.
    Fick se vårt lilla pyre igen och tårarna var inte långt borta men bröt inte ihop på plats, gjorde det när jag kom hem.

    Tack för att ni finns!
    BF 8/6 2016
  2. 1
    Moderkaksprov Gjorde testet 13:30. Inget som jag önskar att någon ska behöva gå igenom. Jag upplevde att det gjorde ont, som kraftig mensvärk kombinerat med getingstick inne i magen.
    Får svar om en vecka. Är allt normalt får vi ett brev. Är det inte normalt så ringer de och vi får komma tillbaka för att gå vidare med det vi vill göra. Så vi hoppas på ett brev nu på fredag eller måndag nästa vecka.

    Fick reda på att jag är Rh negativ så jag fick anti-d spruta i rumpmuskeln. Väldigt obehagligt. Kände att det blev lite mycket att ta in men personalen var väldigt måna om att jag skulle förstå vad som hände.
    Fick se vårt lilla pyre igen och tårarna var inte långt borta men bröt inte ihop på plats, gjorde det när jag kom hem.

    Tack för att ni finns!
  3. Medlem sedan
    Jan 2015
    #2
    Håller tummarna för att ni får ett brev hem!!
  4. 2
    Håller tummarna för att ni får ett brev hem!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2014
    #3
    Åh, det låter inte roligt. Vad är det man gör egentligen, är det typ som en biopsi? Åh vad kul att se bebben! Vill också se igen. Jag har inte sett sen vecka 9 (14 nu). Får snällt vänta till RUL.
  6. 3
    Åh, det låter inte roligt. Vad är det man gör egentligen, är det typ som en biopsi? Åh vad kul att se bebben! Vill också se igen. Jag har inte sett sen vecka 9 (14 nu). Får snällt vänta till RUL.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Citat Ursprungligen postat av frucsvensson Visa inlägg
    Åh, det låter inte roligt. Vad är det man gör egentligen, är det typ som en biopsi? Åh vad kul att se bebben! Vill också se igen. Jag har inte sett sen vecka 9 (14 nu). Får snällt vänta till RUL.

    Nålen som de sticker i, ner till moderkakan där de plockar upp lite celler. Det är som en biopsi. Om ni sett hur en fettsugning går till så var detta något som liknade det fast med mycket mindre nål men rörelserna med nålen va snarlika. Provet tog inte så lång tid men gjorde ändå intensivt ont.

    Går in i v14 på fredag och försöker verkligen hålla humöret uppe. Tänka positivt och att jag verkligen inte kan påverka resultatet alls. Tänkte eventuellt ringa på fredag och se om de fått resultatet.
    Sover dåligt och har varit vaken sedan 02:45. Får se om jag kan somna om nu eller om jag ska gå upp och äta något.
    BF 8/6 2016
  8. 4
    Citat Ursprungligen postat av frucsvensson Visa inlägg
    Åh, det låter inte roligt. Vad är det man gör egentligen, är det typ som en biopsi? Åh vad kul att se bebben! Vill också se igen. Jag har inte sett sen vecka 9 (14 nu). Får snällt vänta till RUL.

    Nålen som de sticker i, ner till moderkakan där de plockar upp lite celler. Det är som en biopsi. Om ni sett hur en fettsugning går till så var detta något som liknade det fast med mycket mindre nål men rörelserna med nålen va snarlika. Provet tog inte så lång tid men gjorde ändå intensivt ont.

    Går in i v14 på fredag och försöker verkligen hålla humöret uppe. Tänka positivt och att jag verkligen inte kan påverka resultatet alls. Tänkte eventuellt ringa på fredag och se om de fått resultatet.
    Sover dåligt och har varit vaken sedan 02:45. Får se om jag kan somna om nu eller om jag ska gå upp och äta något.
  9. Medlem sedan
    Jan 2015
    #5
    Ja, ring på fredag vettja! Men det är väl good news att de inte ringt än iaf!
  10. 5
    Ja, ring på fredag vettja! Men det är väl good news att de inte ringt än iaf!
  11. Medlem sedan
    Sep 2014
    #6
    Usch. Det måste vara påfrestande det där. Hoppas på bra resultat senare i veckan eller om det blir början på nästa vecka!
  12. 6
    Usch. Det måste vara påfrestande det där. Hoppas på bra resultat senare i veckan eller om det blir början på nästa vecka!
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Inget svar ännu! Ringde och frågade idag men inget svar fanns att få ännu :/
    BF 8/6 2016
  14. 7
    Inget svar ännu! Ringde och frågade idag men inget svar fanns att få ännu :/
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Glöm det jag skrev innan! Det kom ett brev!!!

    Min BM ringde också upp mig. Allt är normalt och allt ser bra ut. Fick veta kön också. Jag har hela graviditeten trott att det har varit en tjej och jag hade rätt! Men hon får heta Pyret så länge Idag är en bra dag!
    BF 8/6 2016
  16. 8
    Glöm det jag skrev innan! Det kom ett brev!!!

    Min BM ringde också upp mig. Allt är normalt och allt ser bra ut. Fick veta kön också. Jag har hela graviditeten trott att det har varit en tjej och jag hade rätt! Men hon får heta Pyret så länge Idag är en bra dag!
  17. Medlem sedan
    Jan 2015
    #9
    Hurra! Skönt att höra!
  18. 9
    Hurra! Skönt att höra!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar