Flicknamn tyck till
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jan 2015
    #1

    Flicknamn tyck till

    Vad tycker ni om dessa namn? Vilket är finast.

    Ellen

    Ebba

    Elsa

    Isabelle

    Saga
  2. 1
    Flicknamn tyck till Vad tycker ni om dessa namn? Vilket är finast.

    Ellen

    Ebba

    Elsa

    Isabelle

    Saga
  3. Medlem sedan
    Sep 2015
    #2
    Isabelle är finast.




    Dessutom, jag tror att alla människor i världen kan uttala detta namn.
  4. 2
    Isabelle är finast.




    Dessutom, jag tror att alla människor i världen kan uttala detta namn.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Jag tycker om Saga.

    Men Ebba låter fint också!
  6. 3
    Jag tycker om Saga.

    Men Ebba låter fint också!
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    För mig är nästan alla namnen på listan likvärdiga, det vill säga helt okej flicknamn men allihopa i tråkigaste laget.
    Saga är definitivt finast tycker jag, för att det går att associera bort från topplistorna och tänka på sagor och berättelser istället, vilket jag tycker om.
  8. 4
    För mig är nästan alla namnen på listan likvärdiga, det vill säga helt okej flicknamn men allihopa i tråkigaste laget.
    Saga är definitivt finast tycker jag, för att det går att associera bort från topplistorna och tänka på sagor och berättelser istället, vilket jag tycker om.
  9. Medlem sedan
    Jan 2016
    #5

    Isabelle är finast, Ellen är sämst

    Ellen - är mjukt och rart men för mycket smeknamn, låter lite pigaktigt, enfaldigt


    Ebba - Ebba är ett gammalt och värdigt namn, helt OK, men jag tycker inte att det är fint. Jag tänker "Ebba-slebba".


    Elsa - se "Ellen", fast lite bättre. Tror dessutom att det blir ett stort modenamn nu under ett par år på grund av filmen "Frozen", och det är inte så kul kanske med fyra Elsa i varje klass och grupp..?


    Isabelle - det bästa av dina namnförslag. Det har det fina, mjuka, nätta, flickaktiga som jag gissar att du är ute efter, samtidigt som det har längd och stil och är ett riktigt namn (till skillnad från ett smeknamn).


    Saga - är också ett riktigt namn, och därför bättre än Ellen och Elsa. Det är vackert tycker jag, och lite mystiskt. Ett plus att det är fornnordiskt - jag tänker på vikingakvinnor och runmagi! :-) Sätter detta som tvåa.
  10. 5
    Isabelle är finast, Ellen är sämst Ellen - är mjukt och rart men för mycket smeknamn, låter lite pigaktigt, enfaldigt


    Ebba - Ebba är ett gammalt och värdigt namn, helt OK, men jag tycker inte att det är fint. Jag tänker "Ebba-slebba".


    Elsa - se "Ellen", fast lite bättre. Tror dessutom att det blir ett stort modenamn nu under ett par år på grund av filmen "Frozen", och det är inte så kul kanske med fyra Elsa i varje klass och grupp..?


    Isabelle - det bästa av dina namnförslag. Det har det fina, mjuka, nätta, flickaktiga som jag gissar att du är ute efter, samtidigt som det har längd och stil och är ett riktigt namn (till skillnad från ett smeknamn).


    Saga - är också ett riktigt namn, och därför bättre än Ellen och Elsa. Det är vackert tycker jag, och lite mystiskt. Ett plus att det är fornnordiskt - jag tänker på vikingakvinnor och runmagi! :-) Sätter detta som tvåa.
  11. Anonym
    #6
    Ellen och Ebba är finast!
  12. 6
    Ellen och Ebba är finast!
  13. Medlem sedan
    Feb 2016
    #7
    Ebba är fint
  14. 7
    Ebba är fint
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar