Vissa är paria här.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Vissa är paria här.

    Verkar som alla tycker det är okej att ifrågasätta dessa (denna) individ? För inlägg någon gjort för åratal sen?

    Anmäler ni inläggen eller kör ni bara på och klagar på personen?

    Spelar väl ingen roll egentligen. Gissar personen sticker fortare än fortast.....syftet uppnås. Vi som kvarstår är få och de flesta tycker mycket lika.
  2. 1
    Vissa är paria här. Verkar som alla tycker det är okej att ifrågasätta dessa (denna) individ? För inlägg någon gjort för åratal sen?

    Anmäler ni inläggen eller kör ni bara på och klagar på personen?

    Spelar väl ingen roll egentligen. Gissar personen sticker fortare än fortast.....syftet uppnås. Vi som kvarstår är få och de flesta tycker mycket lika.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Inga personer är paria för mig, hatshepsut. Däremot är rasism definitivt paria. En diskussion, vars enda målsättning är att fastställa att invandrare är roten till allt ont, vill jag slippa se här.
  4. 2
    Inga personer är paria för mig, hatshepsut. Däremot är rasism definitivt paria. En diskussion, vars enda målsättning är att fastställa att invandrare är roten till allt ont, vill jag slippa se här.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Ja jag kan känna att...

    väldig många här är rätt känsliga och dömer snabbt. Blir lite nojigt på nåt sätt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Ja jag kan känna att... väldig många här är rätt känsliga och dömer snabbt. Blir lite nojigt på nåt sätt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Men om jag inte tar fel, Sp, och det tror jag inte, så har vår nya vän funnits här tidigare i flera omgångar, och under de perioderna har hon kristallklart uttalat sig direkt rasistiskt. Av de nya inläggen att döma är målsättningen densamma den här gången. I så fall är reaktionerna inte känsliga, utan helt befogade.
  8. 4
    Men om jag inte tar fel, Sp, och det tror jag inte, så har vår nya vän funnits här tidigare i flera omgångar, och under de perioderna har hon kristallklart uttalat sig direkt rasistiskt. Av de nya inläggen att döma är målsättningen densamma den här gången. I så fall är reaktionerna inte känsliga, utan helt befogade.
  9. Medlem sedan
    Jan 2016
    #5
    Tack. Jag läste förresten tillbaka lite, och jag såg att du också hade drabbats av ett slags drev. Jag tycker inte att det var konstigt det som du sa om din (eventuella) diagnos. Jag förstår inte riktigt varför folk blev så upprörda? Det hade funnits anledning till upprördhet om någon hade gått ut och sagt att det är fel på människor som har den diagnosen eller liknande, men det gjorde du ju inte, du pratade ju om _dig själv_.


    Sedan stämmer det som några skrev att det behöver vara flera personalkategorier inblandade (TROR att det är en psykiater, en psykolog och en arbetsterapeut - eller om det var en sjukgymnast) för att man ska få diagnosen "officiellt". Alltså få den koden på Arbetsförmedlingen om man har kontakt med dem, få rätt till stöd via LSS, få sjukersättning, bostadstillägg, billig tandvård... Men detta förklarar fortfarande inte upprördheten. En van terapeut kan förmodligen "se" diagnoser, känna igen saker, med ganska hög grad av sannolikhet.
  10. 5
    Tack. Jag läste förresten tillbaka lite, och jag såg att du också hade drabbats av ett slags drev. Jag tycker inte att det var konstigt det som du sa om din (eventuella) diagnos. Jag förstår inte riktigt varför folk blev så upprörda? Det hade funnits anledning till upprördhet om någon hade gått ut och sagt att det är fel på människor som har den diagnosen eller liknande, men det gjorde du ju inte, du pratade ju om _dig själv_.


    Sedan stämmer det som några skrev att det behöver vara flera personalkategorier inblandade (TROR att det är en psykiater, en psykolog och en arbetsterapeut - eller om det var en sjukgymnast) för att man ska få diagnosen "officiellt". Alltså få den koden på Arbetsförmedlingen om man har kontakt med dem, få rätt till stöd via LSS, få sjukersättning, bostadstillägg, billig tandvård... Men detta förklarar fortfarande inte upprördheten. En van terapeut kan förmodligen "se" diagnoser, känna igen saker, med ganska hög grad av sannolikhet.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Antingen har du väldigt kort minne eller så har du inte läst vad vederbörande skrivit tidigare. Det handlar inte om att hänga ut någon, det handlar om att inte upplåta sidan till en massa xenofobiska osanningar eller feltolkade halvsanningar. Du skjuter bredvid målet här.
  12. 6
    Antingen har du väldigt kort minne eller så har du inte läst vad vederbörande skrivit tidigare. Det handlar inte om att hänga ut någon, det handlar om att inte upplåta sidan till en massa xenofobiska osanningar eller feltolkade halvsanningar. Du skjuter bredvid målet här.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Vare sig det är fel på mitt minne eller jag inte läst tidigare är väl helt egalt?

    Nickspekulation följt av att kollektivet fördömer och gemensamt sätter sig till doms. Det beteendet gillar jag inte.

    Sen har jag inte sett just denne skriva något fördömande, ännu iaf. Så, nej jag tänker inte följa med i drevet här och nu.

    Jag tycker jag skjuter på målet, att du inte håller med är inte liktydigt med att du har rätt och jag har fel.
  14. 7
    Vare sig det är fel på mitt minne eller jag inte läst tidigare är väl helt egalt?

    Nickspekulation följt av att kollektivet fördömer och gemensamt sätter sig till doms. Det beteendet gillar jag inte.

    Sen har jag inte sett just denne skriva något fördömande, ännu iaf. Så, nej jag tänker inte följa med i drevet här och nu.

    Jag tycker jag skjuter på målet, att du inte håller med är inte liktydigt med att du har rätt och jag har fel.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Fast det har du inte sett ännu! Vänta med att döma tills du isånafall ser det.
  16. 8
    Fast det har du inte sett ännu! Vänta med att döma tills du isånafall ser det.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Ja, det gäller att ha längst minne och spekulera fortast så har man vunnit. Istället för att reagera på här och nu.

    Tvärtemot reglerna också.

    Nej, jag är inte perfekt alls. Jag har gjort massor med fel. Men, jag försöker iaf inte kasta stenar här......mera mana till besinning tills isånafall motsatsen bevisats.
  18. 9
    Ja, det gäller att ha längst minne och spekulera fortast så har man vunnit. Istället för att reagera på här och nu.

    Tvärtemot reglerna också.

    Nej, jag är inte perfekt alls. Jag har gjort massor med fel. Men, jag försöker iaf inte kasta stenar här......mera mana till besinning tills isånafall motsatsen bevisats.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Det är väl lite så här.

    Man måste försöka att inte göra fel.

    Eller be om förlåt när man förstod man gjort fel. Iaf inte om man vill få lite respons på förlåtet eftersom man fick en hel del respons på felet man gjorde.....
  20. 10
    Det är väl lite så här.

    Man måste försöka att inte göra fel.

    Eller be om förlåt när man förstod man gjort fel. Iaf inte om man vill få lite respons på förlåtet eftersom man fick en hel del respons på felet man gjorde.....
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Ja kanske har du...

    rätt, jag har inte följt allt som har skrivit men jag tycker allt ändå att många här är väldigt snabba att döma och börja vifta med ord som bruna åsikter, rasist osv, nästan lite som gamla tider när man pekade ut häxor.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Ja kanske har du... rätt, jag har inte följt allt som har skrivit men jag tycker allt ändå att många här är väldigt snabba att döma och börja vifta med ord som bruna åsikter, rasist osv, nästan lite som gamla tider när man pekade ut häxor.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Kasta stenar här i detta inlägg. Så menar jag alltså.
  24. 12
    Kasta stenar här i detta inlägg. Så menar jag alltså.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Det händer absolut att somliga är för snabba med att tala om rasism, men när den faktiskt dyker upp är min tolerans med sådan också lika med noll.
  26. 13
    Det händer absolut att somliga är för snabba med att tala om rasism, men när den faktiskt dyker upp är min tolerans med sådan också lika med noll.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Hur tycker du att Elokin uttrycker sig, hatshepsut?
  28. 14
    Hur tycker du att Elokin uttrycker sig, hatshepsut?
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Jo jag förstår och...

    jag tycker inte du tillhör de som gapar och skriker om det i tid och otid.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Jo jag förstår och... jag tycker inte du tillhör de som gapar och skriker om det i tid och otid.
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16
    Har aldrig anmält men däremot kan jag avstå från att svara en person som i mitt tycke skriver nonsens.
  32. 16
    Har aldrig anmält men däremot kan jag avstå från att svara en person som i mitt tycke skriver nonsens.
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Åratal sen? Inte är det åratal sen valet eller sommaren?
    Rasistisk åsiktsspridning och hets mot folkgrupp som gjorts senaste året här på Oäf får det svar det förtjänar.
    Man måste inte tycka lika, det är vi många här som inte gör om mycket, men det som skrivs här ofta är olagligt i delar av EU.
  34. 17
    Åratal sen? Inte är det åratal sen valet eller sommaren?
    Rasistisk åsiktsspridning och hets mot folkgrupp som gjorts senaste året här på Oäf får det svar det förtjänar.
    Man måste inte tycka lika, det är vi många här som inte gör om mycket, men det som skrivs här ofta är olagligt i delar av EU.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Tillägg, och ibland även i Sverige.
    Jag har den turen att jag kan bolla med en sakkunnig om lagen.
  36. 18
    Tillägg, och ibland även i Sverige.
    Jag har den turen att jag kan bolla med en sakkunnig om lagen.
  37. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Nå, det tänker jag inte diskutera. Enskilda skribenter som man adresserar i tredja hand.
  38. 19
    Nå, det tänker jag inte diskutera. Enskilda skribenter som man adresserar i tredja hand.
  39. Medlem sedan
    Oct 2015
    #20
    Jamen såklart man kan göra så. Det är ju ett forum, ingen måste svara.
  40. 20
    Jamen såklart man kan göra så. Det är ju ett forum, ingen måste svara.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar