Äventyrsfilmer?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Äventyrsfilmer?

    Eller någon kul serie som kan tänkas passa ett batteri flummiga elvaåringar, kan man tänka sig hitta någon sådan? En del av Harry Potter och Star Wars har han redan sett, Jumanji, Jurassic Park, Narnia likaså. Och fler jag har glömt namnen på men jag tänkte att man kanske kunde få lite tips härifrån till nästa filmkväll.

    Tack på förhand!
    unlearn
  2. 1
    Äventyrsfilmer? Eller någon kul serie som kan tänkas passa ett batteri flummiga elvaåringar, kan man tänka sig hitta någon sådan? En del av Harry Potter och Star Wars har han redan sett, Jumanji, Jurassic Park, Narnia likaså. Och fler jag har glömt namnen på men jag tänkte att man kanske kunde få lite tips härifrån till nästa filmkväll.

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Yippi-kayee motherf*cker???
  4. 2
    Yippi-kayee motherf*cker???
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Har ni sett Merlin? Den har älskats högt av mina två äldre söner i den åldern och avnjuts nu av nästan nioåringen och hans mor. Finns på Netflix.
  6. 3
    Har ni sett Merlin? Den har älskats högt av mina två äldre söner i den åldern och avnjuts nu av nästan nioåringen och hans mor. Finns på Netflix.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
  8. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Game of thrones, serie. Massor med säsonger och avsnitt.

    Några filmer med Percy Jackson. Alternativt Thor och så Avengers?
  9. 5
    Game of thrones, serie. Massor med säsonger och avsnitt.

    Några filmer med Percy Jackson. Alternativt Thor och så Avengers?
  10. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Kick-Ass

    Finns en 2:a också, Om en kille som klär ut sig till superhjälte, synd bara att han inte är det...

    Eller skulle det vara fantasy? Game of Thrones tycker jag är på tok för realistiskt blodig för en 11-åring.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  11. 6
    Kick-Ass Finns en 2:a också, Om en kille som klär ut sig till superhjälte, synd bara att han inte är det...

    Eller skulle det vara fantasy? Game of Thrones tycker jag är på tok för realistiskt blodig för en 11-åring.
  12. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Ja, det beror väldigt mycket på barnen och deras uppväxt.

    Men visst, ett barn som inte haft en filmkultur där man är filmnörd kan nog reagera på halshuggningar odyl.

    Mina barn har inte regerat på det. Men äldste blev illa berörd av lyxfällan när han råkade se den ensam i mellanstadieåldern.Vi hade inte diskuterat ekonomi....
  13. 7
    Ja, det beror väldigt mycket på barnen och deras uppväxt.

    Men visst, ett barn som inte haft en filmkultur där man är filmnörd kan nog reagera på halshuggningar odyl.

    Mina barn har inte regerat på det. Men äldste blev illa berörd av lyxfällan när han råkade se den ensam i mellanstadieåldern.Vi hade inte diskuterat ekonomi....
  14. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Mina förslag är oavsett så att man som förälder sitter med och bibehåller en aktiv dialog kring det som händer.
  15. 8
    Mina förslag är oavsett så att man som förälder sitter med och bibehåller en aktiv dialog kring det som händer.
  16. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Är de för unga för Twilight-serien?
  17. 9
    Är de för unga för Twilight-serien?
  18. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Man kan väl vara en filmnörd och ha en filmkultur med sina barn utan att låta dem allt för tidigt se filmer där folk halshuggs?
  19. 10
    Man kan väl vara en filmnörd och ha en filmkultur med sina barn utan att låta dem allt för tidigt se filmer där folk halshuggs?
  20. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Klart man kan.

    Men vem är vi att bestämma när barn kan samtala om det som sker på filmer och i spel. Vem är vi att förbjuda ngt?

    Rikedom i livet är när man kan hantera det man ser utifrån rätt parametrar typ....

    Vem säger när det är för tidigt?
  21. 11
    Klart man kan.

    Men vem är vi att bestämma när barn kan samtala om det som sker på filmer och i spel. Vem är vi att förbjuda ngt?

    Rikedom i livet är när man kan hantera det man ser utifrån rätt parametrar typ....

    Vem säger när det är för tidigt?
  22. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ja i din första mening lät det som att filmnördighet och filmkultur hängde ihop med att man lät barnen se halshuggningar (eftersom de barnen inte skulle reagera på det).

    Ja vem bestämmer när ett barn är redo att se saker? Det finns ju åldersgränser på filmer och spel av en anledning, det är ju folk som kan saker om barns utveckling och psykologi som sätter de gränserna.

    Nu ska jag gå och sova, så om du svarar nåt mer och jag inte svarar så beror det på att jag stängt av datorn och gått och lagt mig, inte att jag smiter från diskussionen
  23. 12
    Ja i din första mening lät det som att filmnördighet och filmkultur hängde ihop med att man lät barnen se halshuggningar (eftersom de barnen inte skulle reagera på det).

    Ja vem bestämmer när ett barn är redo att se saker? Det finns ju åldersgränser på filmer och spel av en anledning, det är ju folk som kan saker om barns utveckling och psykologi som sätter de gränserna.

    Nu ska jag gå och sova, så om du svarar nåt mer och jag inte svarar så beror det på att jag stängt av datorn och gått och lagt mig, inte att jag smiter från diskussionen
  24. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Jag tycker ni ska visa den där gamla high school rullen där de hittar en stenåldersmänniska som kommer till liv.
  25. 13
    Jag tycker ni ska visa den där gamla high school rullen där de hittar en stenåldersmänniska som kommer till liv.
  26. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Nå, den här diskussionen lämnar jag gärna därhän då vi haft den förut så jag vet var du står och du vet var jag står.

    Finns mycket viktigare saker att diskutera.

    Förlåt för att jag drog upp det hela i mitt svar på TS:
  27. 14
    Nå, den här diskussionen lämnar jag gärna därhän då vi haft den förut så jag vet var du står och du vet var jag står.

    Finns mycket viktigare saker att diskutera.

    Förlåt för att jag drog upp det hela i mitt svar på TS:
  28. Medlem sedan
    Nov 2015
    #15
    Om de kan överleva lite nostalgi så gillar min 11 - åring Tillbaka till Framtiden filmerna.
  29. 15
    Om de kan överleva lite nostalgi så gillar min 11 - åring Tillbaka till Framtiden filmerna.
  30. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Jaaaaa, så bra!
  31. 16
    Jaaaaa, så bra!
  32. Medlem sedan
    Nov 2015
    #17
    Den serien såg hela familjen när den gick. Vi vuxna tyckte nog att den gick på tomgång på slutet men barnen var nöjda.
  33. 17
    Den serien såg hela familjen när den gick. Vi vuxna tyckte nog att den gick på tomgång på slutet men barnen var nöjda.
  34. Medlem sedan
    Nov 2015
    #18
    Visst är de? Vi såg om dem nyligen.
  35. 18
    Visst är de? Vi såg om dem nyligen.
  36. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Superba!
  37. 19
    Superba!
  38. Medlem sedan
    Apr 2001
    #20
    Många skojiga förslag, tack för det! Jag vb till moderaten, som har något bättre koll än undertecknad, och sen får vi väl förhandla med barnet om vad han vill se vs vad vi menar att han får se

    Tack igen, det är så bra detta med att kunna få lite nya uppslag!
  39. 20
    Många skojiga förslag, tack för det! Jag vb till moderaten, som har något bättre koll än undertecknad, och sen får vi väl förhandla med barnet om vad han vill se vs vad vi menar att han får se

    Tack igen, det är så bra detta med att kunna få lite nya uppslag!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar